Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia colonoskopiasta?

Vierailija
22.03.2007 |

Itselläni se olisi edessä vajaan kahden viikon päästä ja pelottaa järkyttävän paljon. Itse tähystys ei niinkään koska se tehdään lääkehumautuksessa mutta se tyhjennys....aineena mulla phosporal kun ajattelin että saan sen 4 dl helpommin alas kuin litratolkulla sitä toista. Onko antaa vinkkejä tuohon tyhjennykseen, onko moni oksentanut ja tyhjennys jäänyt sitten siihen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin synnytys.

Vierailija
2/3 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juonut sitä litroittain juotaavaa... saanut kyllä alaskin.

riippuu mielestäni persoonatsa, itsellä on asenne sellainen, että jos on juotava tai tehtävä jotain, niin teen sen kunnolla ja juon kaikki yms. No ei liity tähän.

On siis tähystetty, enkä ole mistään lääkkeistä kuullutkaan... Ilman lääkkeitä on tähystetty. Eikä oo ollu ongelmia. Vähän joskus mahaa kipristellyt, tai vatsaa, tai siis suolihan se on mikä kipuaa, mutta vatsassa tuntu, kun sitä letkua pukataan ja mutkissa tökkii. Hyvin kun rullaa letku suolissa ja itse on rento, niin ei satu. Ei siis tarvi jännittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asenne kun on kysymys esim. jonkun vastenmielisen litkun juomisesta. Mulla on nimittäin hillitön oksentamisfobia ja jos tulee paha olo niin sitten on tuskaa. Itse pyysin lääkityksen tuohon tähyyn sen takia että jos tyhjennys onnistuu niin haluan että myös tähystys saadaan tehtyä. Mulla takana 9 vuotta löysää vatsaa ja satunnaista ripulointia ja siihen nyt yritetään löytää joku syy / selitys. Tarkennan siis vielä että nukutuslääkäri on paikalla, valmiina antamaan sen humautuksen jos tilanne vaatii mutta jos pärjään ilman niin hyvä niin. Aikanaan mulle teki todella heikkoa esim. laktoosirasitustesti sekä sokerirasitustesti, nuo litkut ei vaan ole mun juttu....Mutta tottakai yritän tsempata että vihdoin saataisiin selvyys mikä vaivaa.