Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eduskunta päätyi sähkövekotyimet ja skuutit vain uli 15 vuotiaille

Vierailija
28.05.2025 |

Sähköpotkulaudoilla kulkemista rajoitetaan. Eduskunta päätti asiasta yksimielisesti tiistaina täysistunnossa. Eduskunta hyväksyi hallituksen esityksen, jonka myötä sähköpotkulaudoilla ja kevyillä sähköajoneuvoilla ajamiseen tulee 15 vuoden alaikäraja.

promilleraja ja liikennelupa toimijoille 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tulee ja hallitus tappaa.

Vierailija
2/7 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nettiin kirjoittelut vain kirjoitustaitoisille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheistä päätellen sinä olet kaatunut useammankin kerran ilman kypärää...

Vierailija
4/7 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Mun työmatka risteää koululaisten kanssa, osa tulee myös samaa matkaa jos lähtee samasta suunnasta. Yksi päivä marraskuussa luultavasti pelastin yhden jäämästä auton alle, vahingossa. Minä olin menossa kävellen miljoonan heijastimineni kanssa töihin. Minun matka oli kääntyä vasemmalle eikä ollut tien ylitystä, kun samaan aikaan tuli mustalla skuutilla mustissa vaatteissa joku teini kovaa vauhtia, yrittämättäkään pysähtyä. Autoilija tuli toisesta suunnasta. Siinähän ei kuski vielä nähnyt, että minä aion kääntyä, joten hiljensi kun näki minut ja minun heijastimeni. Tämän ansiosta autoilija hiljensi. Sitä skuuttinuorta ei varmasti olisi nähnyt.

Tämä ei tosin poista nuorten aikuisten holtittomuutta. Sitäkin näkee paljon. Kyllä se tyttö joka tuli ohitseni täyttä vauhtia ja meni päin punaisia, kapealla jalkakäytävällä, oli takuulla täysi-ikäinen, ei yrittänytkään hiljentää Toisesta suunnasta tuli pieniä koululaisia pyörällä ja oli kyllä ihan 10 sekunnista kiinni etteikö olisi ollut samaan aikaan, kun molemmat tulivat nurkan takaa. Ne koululaiset saavat ajaa jalkakäytävllä, olivat sellaisia 22-24 tuuman polkupyörällä ajavan kokoisia. Ne lapsetkaan eivät usein osaa hiljentää, aikuisten tehtävä olisi opettaa, mutta aikuisten on isompi vastuu myös varoa. Itse aina kävellessänikin hiljennän siihen risteykseen, koska tiedän että siinä voi lapsia tulla pyörällä. Toki muutenkin pitää katsoa mihin menee, mutta tuossa olen ekstravarovainen. 

Vierailija
5/7 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lisää vielä oleellisen asian, minä siis olin kääntymässä ja se teini meni vauhdilla tien yli. Muutaman päivän päästä sama teini tuli taas samaan aikaan ja skuuttiin oli lisätty valot, olisiko sattunut jotain. 

Vierailija
6/7 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti liian alhainen raja, joku 25-30 olisi ollut parempi

Vierailija
7/7 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus tulee ja hallitus tappaa.

Niinpä. Kukaan ei kuuntele enää abbaa hallitus tulee ja hallitus tappaa. Se mikä tuossa on positiivista niin uli ja 15 ikä on hyvä rajoitus kun ne sähkällä kulkevat vehkeet on niin hiljaisia. Varoitus ääni ulina on ihan jees uudistus.