Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto kurssiarvioinnesta tietävät huomio!

Vierailija
27.05.2025 |

On olemassa Turnitin, jolla tarkistetaan, että onko teksti kopioitu jostain muualta. 

Jos kaksi kurssia on hyvin samanlaisia ja kysytään samoja asioita esseessä, niin voiko itseltään kopioida?

Siis siirtää kokonaisia kappaleita esseestä toiseen? Ihan samat asiat siis kyseessä eri kursseilla.

Lähinnä siis mietin, että onko ne minun aikaisemmat kurssiesseet talletettu johonkin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat eli Turnit estää essee sisällön hyödyntämisen toisen kurssin esseessä

Vierailija
2/7 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ihmeesti vain samanlaisia asioita eri kurssilla, joten tuntuu turhalta tehdä samaa työtä kahteen kertaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Ihmeesti vain samanlaisia asioita eri kurssilla, joten tuntuu turhalta tehdä samaa työtä kahteen kertaan.

ap

Mikä yliopisto?

Vierailija
4/7 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kutsutaan itseplagioinniksi, joka on pääsääntöisesti kielletty.

Yliopistonlehtori

Vierailija
5/7 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valmistumassa AMK:sta ja mäkin tiedän, että noin ei voi tehdä. 

Vierailija
6/7 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin laittaa, kun lähdeluetteloon kirjoitettiin oma nimi ja se tehtävä ja kurssi, jossa oli samaa käytetty. Sama ihminen, samat ajatukset. Ei jokaisessa tehtävässä voi olla eri perustelut ja eri persoona. Tekstiin voi kirjoittaa tyyliin "kuten itse aiemmin" tai "aikaisemmassa" tai jotain, joka viittaa itsensä toistamiseen. Tuohan tulee vastaan esim. jos tekee ainesemman, kandin ja gradun samasta aiheesta ja syventää tietouttaan. Tutkii omaa aihettaan lisää jne.

Vierailija
7/7 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota kutsutaan itseplagioinniksi, joka on pääsääntöisesti kielletty.

Yliopistonlehtori

Miksi? Itse ainakin viittasin omassa amk-opinnäytetyössä aiemmin tekemääni julkaisuun. Olisi älytöntä, jos sitä ei saisi hyödyntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä