Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuvuttavat ihmiset joille mikään ei mene perille

Vierailija
27.05.2025 |

Miten tällaisten kanssa oikein ollaan tekemisissä tai miten pääsee eroon? Yksipuolisia ihmissuhteita, ihmisiä joita ei JAKSA!

Tarkoitan siis tätä käyttäytymismallia:

Sanot että et halua keskustella aiheesta x koska jatkuvasti uutisissa ja tulee joka paikassa esiin ja olet täysin uupunut tähän aiheeseen. Tai vastaavasti aihe on henkilökohtaisesti arka ja aiheuttaa paljon raskaita tunteita. Hän jatkaa asiasta viestittelyä ja keskustelujen aloittamista kanssasi, mutta lisää alkuun vaan "Tiedän että et halua puhua tästä mutta" - siis mitä tämä auttaa? Ei tuo ole kohteliasta.

Sanot että et halua mennä tapahtumaan x mutta hän jatkaa keskustelua kuin olisit sanonut haluavasi mukaan. Palaa aiheeseen toistuvasti. 

Sanot että olet nyt kiireinen eikä ole valitettavasti aikaa nähdä tuttuja niin usein kuin haluaisit. Tivaa silti selitystä miksei tavata. Jos sinulla on kiireen keskellä yksi vapaa sunnuntai, hän haluaa järjestää jotain ja "no mutta eihän sulla nyt ole menoa." Jos kieltäydyt tapaamasta viitaten muihin suunnitelmiin, hän katsoo facebookista että olet lomamatkalla (ne muut suunnitelmat) ja tivaa "onhan sulla aikaa nyt oot tuollakin??"

Mainitsin ohimennen että tunnen tosielämässä erään nimettömänä pysyvän tubettajan joka on tosi suosittu. Tarkoituksenani vaan sanoa että on kasvokkainkin todella hauska. Ei olisi pitänyt. Valitettavasti mainitsin jankuttajan seurassa. "Mikä sen nimi on?" En kerro kun haluaa pysyä anonyyminä. Hän käy facebook kaverilistani läpi ja laittaa kuvakaappauksia "Onko tämä?" No en halua kertoa!!! "Entä tämä?" EN KERRO!! "Entä tämä?"

Hyvä esimerkki on myös ruokavaliot. Kerrot että jotain sellaista noudatat. Joka kerta tulee yllätyksenä uudestaan ja uudestaan. Joka kerta sama "ai häh ?? mikset syö ___?" Sitten hänen mielestään tämä on hankalaa, mutta ei tajua että asia ei olisi ollenkaan hankalaa jos hän kerrasta ymmärtäisi. Sinulla on keliakia. Hän tuo aina pullaa. 

Tämä on oikeasti joidenkin kohdalla ainoastaan tietoista tyhmän leikkimistä jotta saadaan sinusta hankala tyyppi ja sen verukkeella sitten päästään jyräämään omat mieltymykset päällimmäiseksi. Olen nähnyt jopa että sukulaisen seksuaalinen suuntaumus "unohdetaan" ja aina uudestaan hämmästytään. Se on väsytystaistelua. Joku kerta hän vielä taipuu!! (not)

Mikä tahansa raja, vakaumus, mielipide, kaikki kuuroille korville jatkuvasti ja aina vaan yritetään uudestaan? Mikä näitä tyyppejä vaivaa? Seurastaan ei mitään saa, uuvuttavia jankuttajia. 

Muilla kokemuksia? Miksi tällaista edes kutsuisi? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajattomuus, narsismi. Aloita noista

Vierailija
2/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ollenkaan tuota, että pitää olla tekemisissä ihmisen kanssa, jonka kokee noin uuvuttavaksi. Itse en olisi. Lyhyesti ilmoittaisin, että on muita kiireitä, enkä vastaisi muihin jankkauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa kaveruussuhteesta mitään vaan on pelkästään raskasta niin miksi tapaat koko tyyppiä? Kuulostaa siltä että ette ehkä ole ihan sopivat kaverit toisillenne. Tai jos tunnet useita vastaavia niin kannattaa varmaan niettiä myös miten olet päätynyt tuon tyyppisten ihmisten kaveriksi.

Vierailija
4/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua ollenkaan tuota, että pitää olla tekemisissä ihmisen kanssa, jonka kokee noin uuvuttavaksi. Itse en olisi. Lyhyesti ilmoittaisin, että on muita kiireitä, enkä vastaisi muihin jankkauksiin.

Tämä. Jos ei ole samassa taloudessa asuva, niin ghostaus on keksitty.

Vierailija
5/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi yhtään syytä olla noin läheinen tuon tyypin kanssa. Ehkä kerran vuodessa törmääminen kadulla olisi ok.

Rajattomuus (myös sinulla, koska et aseta rajoja), itsekkyys, epäkunnioitus, narsismi jne.

Vierailija
6/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kun en enää vastaa ja silti kuukausienkin päästä tulee vaan jotain että hän jatka yksin keskustelua joka on joskus käyty. Hieman jopa pelottavaa.

Tiedän 100% että oma vikani että seurassani on tällaisia ihmisiä. Olen ollut liian avoin ja kiltti. Sitten kun tutustuu ei-jankuttajiin niin elämä on niin helppoa ettei tosikaan. Sukulaisiin vaikeampi katkaista välit kokonaan jos ei kaikkia halua sulkea pois. Aina se jankuttaja jostain kautta yrittää jotain. 

Vierailija
7/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaus on keksitty. Tai et vaan lue, etkä reagoi. Ja sukulaisiin ja perheeseenkin saa ottaa etäisyyden, jopa jättää heidät. 

Ala hahmottaa omia rajojasi. 

Sinun pitäisi saada hetki tuntea sellaista elämää, että sinulla on rajat ja noiden tyyppien rasitus pois päältäsi. Sitten et sietäisi heitä enää.

Vierailija
8/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuvuttava ihminen: kun haluat omaa rauhaa ja vetäydyt - tämä etsii sinut käsiisi ja haluaa huomiosi. Ei auta, että poistut loitommalle, ei auta että poistut vessaan. Tämä tulee perässä, koska "kokee oikeudekseen tulla huomatuksi" mielellään 24/7. 3 vuotiaalle ihan ok,  yli 40 vuotiaalle ei. Minä, minä minä. Kato mua, kato mua kato mua, kato mua! Lista kaikesta siitä mitä mä tein ja lista siitä, mitä joku muu ei tehnyt. Sormi ojossa osoittelu: " miks toi teki tolleen..., iha outo, mä en tajuu? " Tunnistatko, väistä!!! Hui, mikä energiasyöppö!

Vierailija
9/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten sä oot sen kanssa missään tekemisissä? Ihan on nyt kuule itse aiheutettu ongelma tämä.

Puhuin ongelmasta yleisellä tasolla ja en ainoastaan yhdestä henkilöstä. Sukulaisissa on jankuttajia (minkä luulen tehneen minusta magneetin sellaisille mutta rajat voi oppia asettamaan itse, se on nyt projektina) ja sitten on tutun tuttuja jotka luulevat olevansa läheisiäkin kavereita. Vaikka kuinka heitä ei tapaa ja on kiireinen, aina vaan uutta yritystä. Estäminen tuntuu ainoastaan aiheuttavan sen, että sitten jankutetaan kiertoteitse. Nuorempana oli enemmän näitä ja olin koko ajan aivan raivona. Jotenkin olen onnistunut karistamaan niitä pois kun ovat itse loukkaantuneet "tottelemattomuudestani" ja hyvä niin.

Tänään tuli tuttavalta viesti jossa jankutti aiheesta jolla on yrittänyt lähestyä jo vuoden päivät. Siksi tämä keskustelu. En vastannut.

Olisi hauskaa lukea jos muilla on samanlaisia kokemuksia ja mitkä ovat uskomattomimmat tapaukset.

Vierailija
10/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tyyppi on TODELLA epäkohtelias. Asteikolla sata. Ja sinä yrität viitosella saada häntä kunnioittamaan tilaasi. 

Tuskin kykenee ymmärtämään ongelmaa ja vielä vähemmän muuttumaan. Muutu epäkiinnostavaksi ja kiireiseksi ja feidaa. Vielä parempi, että keksit jonkun major ongelman, johon tarvitset hänen apuaan ja sen puiminen muutenkin vie tilaa häneltä. Hän häipyy.

Vierailija
11/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut narsistien pesäkkeessä.

Vierailija
12/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on raskas...

Fanitin teiniaikoina yhtä bändiä tosi paljon. Bändi on lopettanu jo yli 10v sitte ja oon jo kolmekymppinen. Tietenki musiikista tykkään edelleen, fanituotteet on tallessa omassa laatikossa, mut elämässä on uuet asiat eikä tää ole mitenkää keskiössä enää. Kärsin mielenterveysongelmista pahasti teininä ja bändi on siks väsyttävä puheenaihe koska nostalgiasta huolimatta tuo mieleen synkät ajat joita en haluais aatella ja suht noloa omaa käytöstä ku oli pönttö sekasin. En nolostele tota bändiä silleen kuitenkaan ja joskus on kiva kuunnella.

Mutta on yks ihminen joka laittaa jatkuvasti mulle viestiä tästä bändistä. En vaan voi ymmärtää miten se ei nää etten oo kiinnostunu vatvoon jotain vanhoja juttuja mitkä koin ite ihan livenä sillon aikanaa. Musta tuntuu että tää tyyppi on ihastunut muhun ja yrittää epätoivosesti saaha huomioo sillä että on nyt justii ostanu tän ja tän ja on jo kuunnellu tän ja tän. En vastaa. Tulee youtube linkki johonki "5 facts you didn't know about (bändi)" videoon. Sitten kysyy tyhmiä juttuja joita voisi itse googlata tyyliin mikä sen rumpalin nimi on. En kuuntele ees sitä GENREÄ enää nykyään melkein ikinä, uudet tuulet puhaltaa!!

En jotenkin oo toisaalta viittinyt estääkään koska tää on jotenkin niin kummallista toimintaa että piän sitä melkeen viihdyttävänä. Tää on puhunu itekseen mulle pari vuotta. Vähän käsitin et kaikki muutkin yhteiset tutut välttää sitä ja jättää vastaamat. Nään miks. Ei mee mikään jakeluun. Ei vastaustakin on vastaus hei!

Vierailija
13/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös ADHD, jos puhuu lakkaamatta.  tai Asperger

Vierailija
14/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuo on sinulle viihdettä niin missä ongelma?

Vierailija
15/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. joillekin ei vain mene perille vaikka mitä sanoisi. Nyt seitsemättä vuotta edelleen yritetään lykätä siihen ruuanlaitto, catering ja ravintolapaskaan, johon en enää koskaan suostu. En baaritiskin taa, en keittiöön enkä todellakaan tarjoilemaan, koska olen kurkkuani myöten täynnä palvelemista ja ruuanlaittamista ventovieraille, joiden häät, hautajaiset saatika muut kissanristiäiset eivät voisi vähempää kiinnostaa. Tehkää itse ruokanne. prkl. Ja ei . Ei myöskään ravintoloiden markkinoimista tai muutoinkaan suoraan ravintolatoimintaan liittyvää. Nyt riitti.

Vierailija
16/17 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää joskus tekee myös sen, että jatkuvasti kehittävät riitaa näistä asioista mitä yrittävät jyrätä/"unohtaa vahingossa".

Sitten:

"Voi voi sä oot niin vaikee ihminen en jaksa enää!!!" -kirkumista ja syyttelyä.

Mutta:

Kun et vastaa ja katkaiset välit? Hehän ei halunneet nähdä sinua enää tai JAKSA sinun seuraasi.

"Mä en tajuu mikset sä voi vaan antaa anteeks!! Oot niin pitkävihanen lopeta jo riitely!!"

Kuka riitelee? Mitä pitää antaa anteeksi? 

"Ei mitään ees tapahtunu?? Sä vaan suutuit jostain oot hullu!!"

Eli heille pitäisi antaa anteeksi mutta mitään eivät ole tehneet ja mitään ei tapahtunutkaan ja sinä vaan olet aloittanut riidan heidän kanssaan tyhjästä.

Sitten mennään äkkiä kertomaan muille miten "Suutuit tyhjästä TAAS" ja mutta "olet pitkävihainen etkä anna anteeksi" ja muiden kautta yritetään painostaa takaisin väleihin.

Eli?? Heidän mukaan olet sietämätön tyyppi jota HE eivät jaksa, mutta jostain syystä SINÄ ET SAA olla olematta heidän kanssaan. Mutta jos yhtään asetat rajoja, he valittavat miten sinusta ei pääse eroon. Mutta sinun pitäisi olla kiitollinen että edes he jaksavat sinua kun he KESTÄVÄT (asioita joita yrittävät jyrätä). Ja kierros alkaa uudestaan.

Vanhemmat ja sisarukset tällaisia. Oli ihanaa olla nuorin ja kaikkien nyrkkeilysäkki :)

Vierailija
17/17 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttaa todella. Esimerkiksi tuo ruokavalioon liittyvä juttu (lienee yleinen että koetaan oikeudekseen puuttua toisen syömisiin). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi