Onko kerrostalossanne hyvä henki vai eikö henkeä ole ollenkaan?
Meillä aika lailla kaikki moikkaavat ja joidenkin kanssa jutellaan. Ihan hyvä henki siis.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tää on todella iso taloyhtiö, ja siihen nähden aika asiallinen meininki. Omasta rapusta (9 asuntoa) en tunne ketään, aika harvoin edes törmätään. Mutta kaikki tervehtii jos vastaan tulee. Yhdestä kerroksesta en oikein edes tiedä keitä siellä asuu ja yhtä lähinaapuria en ole nähnyt ikinä.
Todella iso, ja 9 se per rappu? Montako rappua?
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko hengeksi sitä että skitsofreenikko naapurini huutelee ja etsii Jamppaa piha alueella melkein joka päivä?Entäs huumevelka rähinät rappukäytävässä aamuyöstä?Yllätyin kerran kun joku paiskattiin oveani vasten.Eikä unohdeta oksentelua rappukäytävään sekä sammumista sinne?
Etkö mitenkään pääsisi pois sieltä, ihan kamalaa. Tosin jos tarvitsee edullisen vuokra-asunnon niin ei takeita paremmasta jos muuttaa. Voi mennä pahemmaksi vaan. Narkkaaminenkin niin yleistä nykyään että itseasiassa mikään kallis omistuskämppäkään ei sitä asumisrauhaa kyllä takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on todella iso taloyhtiö, ja siihen nähden aika asiallinen meininki. Omasta rapusta (9 asuntoa) en tunne ketään, aika harvoin edes törmätään. Mutta kaikki tervehtii jos vastaan tulee. Yhdestä kerroksesta en oikein edes tiedä keitä siellä asuu ja yhtä lähinaapuria en ole nähnyt ikinä.
Todella iso, ja 9 se per rappu? Montako rappua?
Arvasin että joku kysyy. Yhdessä pikkutalossa on kolme rappua eri puolilla taloa eli yhteensä 27 asuntoa. Näitä pikkutaloja on niin monta etten jaksa alkaa miettiä kuinka monta yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko hengeksi sitä että skitsofreenikko naapurini huutelee ja etsii Jamppaa piha alueella melkein joka päivä?Entäs huumevelka rähinät rappukäytävässä aamuyöstä?Yllätyin kerran kun joku paiskattiin oveani vasten.Eikä unohdeta oksentelua rappukäytävään sekä sammumista sinne?
Etkö mitenkään pääsisi pois sieltä, ihan kamalaa. Tosin jos tarvitsee edullisen vuokra-asunnon niin ei takeita paremmasta jos muuttaa. Voi mennä pahemmaksi vaan. Narkkaaminenkin niin yleistä nykyään että itseasiassa mikään kallis omistuskämppäkään ei sitä asumisrauhaa kyllä takaa.
Totta tuokin että ei omistuskämppä sitä rauhaa takaa. Olen asunut tässä osoitteessa useamman vuoden ajan kun pätkätyöläisenä/työttömänä ei ole varaa muuttaa. Yritän ottaa nämä asiat huumorilla mutta aika ajoin tiukkaa tekee.
Iäkäs ja yksinäinen äitini asuu kerrostalossa jossa muut mummot ovat koulukiusaajan tasolla. He kokoontuvat pihalle porukaltaan, mutta hyljeksivät äitiäni. Ikäväkseni olen sattunut kuulemaan kun hänestä juorutaan ja häntä pilkataan, jopa hänen liikkumistapaansa. Minulle ollaan maireita ja kysellään äitini vointia, mutta yksikään heistä ei soita äitini ovikelloa tai hänen puhelimeensa, eikä jää juttelemaan jos käytävällä tai pihalla hänet kohtaa. Äitini on ujohko, muistinsa ja liikkumisensa heikkoa. Hän ei ole juoruakka, eikä rollaamisesta edes tykkää. Tämä mummolauma ignooraa hänet, vaikka äitini olisi oikein kiva ihminen kunhan ymmärtäisi että 90+ iässä ei olla enää kuin nuori varsa. Tekisi mieleni sanoa noille arvoisille rouville suorat sanat, mutta äitini on kieltänyt.
Vierailija kirjoitti:
Iäkäs ja yksinäinen äitini asuu kerrostalossa jossa muut mummot ovat koulukiusaajan tasolla. He kokoontuvat pihalle porukaltaan, mutta hyljeksivät äitiäni. Ikäväkseni olen sattunut kuulemaan kun hänestä juorutaan ja häntä pilkataan, jopa hänen liikkumistapaansa. Minulle ollaan maireita ja kysellään äitini vointia, mutta yksikään heistä ei soita äitini ovikelloa tai hänen puhelimeensa, eikä jää juttelemaan jos käytävällä tai pihalla hänet kohtaa. Äitini on ujohko, muistinsa ja liikkumisensa heikkoa. Hän ei ole juoruakka, eikä rollaamisesta edes tykkää. Tämä mummolauma ignooraa hänet, vaikka äitini olisi oikein kiva ihminen kunhan ymmärtäisi että 90+ iässä ei olla enää kuin nuori varsa. Tekisi mieleni sanoa noille arvoisille rouville suorat sanat, mutta äitini on kieltänyt.
Tollasii akkoi on, eikä ne kaikki o mummoikäsii, ei ainakaa mun mummon taloyhtiös jossa juoruämmien ilkeilykerhoon kuuluu myös keski-ikäsiiki. Ukot on ihan ok, ne ei akkalaumassa vieraile, ehkei uskalla tai haluu. Sit on tupakkakööri, kaiken ikäsii, ja paskaa muista puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveitä ihmisiä! 😬 Siis hyi helvetti kaikkea se leipä elättää... Oletko ikinä harkinnut että etsisi spr:n ystäväpalvelusta jonkun joka kävisi pitämässä äidillesi välillä seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Karseita mummoja 😖 itse en sanoisi heille edes päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveitä ihmisiä! 😬 Siis hyi helvetti kaikkea se leipä elättää... Ole
Kiitos kommentistasi 💐 Päivisin äidillä tosiaan on yksinäistä, mutta useamman kerran viikossa käyn luonaan töiden jälkeen kuten myös lapseni muksuineen. Hänellä olisi hieman nuorempi varsin hyväkuntoinen veli vaimoineen, mutta ehkä kerran viikossa soittavat jos sitäkään, ja asuvat samassa kaupungissa. Heidän jälkikasvu ignooraa äitini täysin. Veri ei aina ole vettä sakeampaa. Nyt helpottaa kun kesälomalla kaksi lapsenlastani käyvät päivittäin äitini luona siivoamassa, seurustelemassa ja ulkoilemassa kanssaan. Tuo ystävätoiminta ehdottomasti harkintaan. Kunpa kaikki muistaisivat omia läheisiään tai jopa naapureitaan edes hiukan. Yksinäisyys on kurjaa ja voi kohdata meistä kenet tahansa.
Ei ollut tyyppiäsi? Facepalm. Joku keskustelee ystävällisesti naapurin kanssa ja naapuri olettaa hänen iskevän...