Onko kerrostalossanne hyvä henki vai eikö henkeä ole ollenkaan?
Meillä aika lailla kaikki moikkaavat ja joidenkin kanssa jutellaan. Ihan hyvä henki siis.
Kommentit (31)
Varmaan jotain poltergeist henkiä iso joukko. Kolinaa, koputuksia ja outoa ääntelyä kuuluu koko talosta.
Naapureita tervehditään, mutta harvoin muuten ollaan missään tekemisissä. Lähinnä yhtiökokouksessa ja siellä on ihan asiallinen ilmapiiri. Tontti kaupungin keskustassa on niin pieni, ettei mitään talkoita ole pidetty.
Edellisessä talossa oli huono henki, asuin siinä kauan. Nykyisessä talossa ei ole minkäänlaista henkeä, ei huonoa eikä hyvää ja olen tavallaan onnellinen siitä edellisen talon kokemuksien jälkeen. Yksi ihminen talossa on moikannut minua, johon vastasin. Tämä nykyinen sinänsä arvostettu talo kantakaupungissa on muutenkin vähän erikoinen, tämä on kuin hollitupa jossa asukkaat vaihtuvat koko ajan vaikka nimet ovissa pysyvät samoina. Esimerkiksi alakerran naapurissa asuu jo kolmas pariskunta puolen vuoden aikana, nimi ovessa on ollut koko ajan sama. Huolimatta tästä tämä on hyvin hiljainen talo ja asukkaat osaavat käyttäytyä, mikä on hyvä.
Hyvä henki. Asukastoimikunnan kanssa puuhaillaan millon mitäkin. Talkoisiin osallistui noin 15 henkeä. Kesäisin tulee pihalla notkuttua juttelemassa porukan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä henki. Asukastoimikunnan kanssa puuhaillaan millon mitäkin. Talkoisiin osallistui noin 15 henkeä. Kesäisin tulee pihalla notkuttua juttelemassa porukan kanssa.
Talkoot, mikä painajainen!
Erittäin hyvä, ystävälliset naapurit, paikat järjestyksessä ja siistinä, talkoot hoidetaan, jätehuoneen lajittelu kympin arvoista No keski-ikä onkin 74 vuotta. Vanhana osataan.
Ei henkeä. Lähes 10 vuotta olen tässä asunut, enkä tuntisi yhtäkään naapuria ulkonäöltä jos muualla kuin pihapiirissä näkisin.
On erittäin hyvä henki. Yksi häiriötapaus oli, mutta taloyhtiön PJ otti puhutteluun.
Nykyään talon 'siivoamisen' jälkeen neutraali, miellyttävä. Ennen talossa liikaa äärikontrasteja [valtava ikäero, yli 80-vuotiaita parikymppisten kanssa, monen sukupolven kuilu. Pelon ilmapiiri 'taasko valvotetaan yö > virkavalta paikalle.' Näin minulle henk.koht. avautui useampi talon jo edesmennyt]. Meillä ei ole ollut tapana pitää talkoita, pikkujouluja, pihagrillauksia tms. Tämä ei minua introverttina haittaa.
Meillä ei ole mitään henkeä. Kerrostalo kaupungin ydinkeskustassa, talo täynnä sinkkuja ja muutama pariskunts, ei yhtään lapsiperhettä, eikä pihaa. Ihmiset tulee ja menee, osa moikkaa ja osa ei. Vaihtuvuus on aika kova, opiskelijoita ja muita tilapäisasujia.
Olen asunut 10v samassa talossa ja en edes tiedä kuka asuu naapurina samassa kerroksessa ja harvoin näkee ketään edes liikkuvan. Todella hiljainen talo. Ihan hyvä henki siis.
Aika neutraalia. Uudet asukkaat virittelee jotain kommuunia ja senioritalomeininkiä. Ei jaksa. Inhoan kaikenlaista aikuisten ihmisten holhoamista, pätemistä ja tekopyhyyttä.
Eipä juuri muuta kuin tervehditään sivumennen, paitsi tupakkamiesten ja koiranulkoiluttajien kanssa joskus pihalla vähän ehkä jutustellaankin niitä näitä. Onpa kylmä/kuuma/ kova tuuli tms.
Vierailija kirjoitti:
Aika neutraalia. Uudet asukkaat virittelee jotain kommuunia ja senioritalomeininkiä. Ei jaksa. Inhoan kaikenlaista aikuisten ihmisten holhoamista, pätemistä ja tekopyhyyttä.
Kerro lisää tuosta kommuunijutusta ym.
Lasketaanko hengeksi sitä että skitsofreenikko naapurini huutelee ja etsii Jamppaa piha alueella melkein joka päivä?Entäs huumevelka rähinät rappukäytävässä aamuyöstä?Yllätyin kerran kun joku paiskattiin oveani vasten.Eikä unohdeta oksentelua rappukäytävään sekä sammumista sinne?
Meillä on hyvät välit naapureihin. Kaikkia vähintäänkin tervehditään, joidenkin kanssa vaihdetaan kuulumisia enemmänkin. Seinänaapurina asuvan leskirouvan kanssa autetaan toisiamme puolin ja toisin, hän ottaa lapsemme hoitoon ja me autetaan häntä missä milloinkin ja saatetaan piipahtaa toistemme luona kahvilla tai lasillisella.
Onni on hyvät naapurit.
Talossa 36 asuntoa.
Tää on todella iso taloyhtiö, ja siihen nähden aika asiallinen meininki. Omasta rapusta (9 asuntoa) en tunne ketään, aika harvoin edes törmätään. Mutta kaikki tervehtii jos vastaan tulee. Yhdestä kerroksesta en oikein edes tiedä keitä siellä asuu ja yhtä lähinaapuria en ole nähnyt ikinä.
En ole naapureiden kanssa tekemisissä. Paitsi yksi nainen tunki seuraan, joka ei ollut hyvä asia, ei ollut tyyppiäni. On niin outoa porukkaa muutenkin tällä alueella ja muualta kai jotkut tulleet. Lapsuuden alueella oli enemmän tutun oloisia aikoinaan. On eri värähtelyt eri paikoissa.
Ihan hyvä henki. Olen suunnitellut että käyn paskantamassa kiukaalle ennen miesten lenkkisaunaa.