Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISmasujen torstai***

22.03.2007 |

Ja linkitys ei suju...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki on? Otettaisko tänään joukkoryntäys synnärille ;).

plussat:

+ aurinko paistaa

+ mies sai lääkäriajan

+ Kahvi tuoksuu

Plussia on vaikee keksiä, mutta onpahan yritetty. Mua vaivaa kauhea masennus, joka aamu petyn, kun omasta sängystä herään ja päivissä ei ole mitään odotettavaa, toimintakykykin on nollassa ja älytön väsymys vaivaa. Vessassa käynti ällöttää, ei edes huvittas mennä, kun alakerralla on kauhee räkätauti :/.

Paljon onnea taas kaikille vauvan lunastaneille! Kyllä me kovasti perässä tullaan!

möhkis ja tiitiäinen 39+6

Vierailija
2/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka illalla ja niin että vauvat syntyy la:na kumpainenkin?

Kun samoilla päivillä mennään...

Kypsääkin kypsempi.

Supistelee ja kun alan niitä kuuntelemaan,loppuu.

Ihan jo pelkään mikä kiire tulee kun tosiaan saa tuulta purjeisiin.Kun oon sen 3cm jo auki ja sen jälkeen on jatkuvaa supistelua ja limatulppia ym tullut.

Syntyy vielä eteiseen niin etten ees kenkii kerkee jalkaan vetää...

Kaikenkin uhalla vien pojat puistoon ja menen itse jonnekkin keskustaan laahustamaan.

L+5+ rv 39+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan. Huisin hieno sää. Illalla s ja s, yöllä 1 supistus / vatsan kovettuminen. Nousin aamuyöllä vessaan niin vihlas ylävatsaan jkv. Aamulla kävin suihkussa niin tuli hiven kirkasta verta ja kuin kylpyvaahtoa. ??? Seurailemaan jään, että mitä tapahtuu. Tuliko illan ässän myötä joku nirhauma sisälle vai tapahtuiko jotain kun vihlaisi mahaan. Illalla mulla oli tosi huono olo - ja edelleenkin öllöttää- ja vatsassa kurisi ja kiersi, sellainen alkuraskausolo tai vatsatautiolo. Apua, olenkohan minä raskaana...? Vaikea vastata kun katsoo eessä olevaa pallokaista, mikä on vielä kiinteä ja kaunis, mutta ens torstaina kaiketi jo luttura taikinaläjä. Yöh. Ihan turha laittaa noita xxxxxxl-kokoisia vaatteita matonkuteiksi. Niitä tarvitaan vielä kesäkuulle asti, ainakin.Sit vasta pääsee juoksemaan lenkkiä ( katkerankateellisena katselen ohijuoksevia inehmoja)

Hyvää matkaa synnärille ja voimia Teille möhkö ja leanna !

t. tsukkis 41 +2

Vierailija
4/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa meidän vauvat tosiaan olisi täsmällisiä ja päästäisiin huomenna jo kakkavaipan vaihtoon ;). Mulla on samanlainen pelko kuin sulla, että eteisen lattialle tää vielä syntyy ja on muuten likainen lattia näillä keleillä ;). Mäkin mietin tuota puistoon lähtemistä, meillä vaan on poika alkanut karkailemaan ja on hieman hankalaa kipaista perään..

Jospa se olisi Tukisukkiksellakin menoa!!

Vierailija
6/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kirjoitan omanapaisesti ja luen sit myöhemmin pinoja.

Laitettiin tyttö jo tarhaan, on sen verran hyväkuntoinen. Oli vaan virus, käytiin eilen lääkärissä ja crp oli ihan normaali. Ekaa kertaa olin vauvankin kanssa liikenteessä ja hyvin meni. Meidän 3v:kin käyttäytyi erittäin mallikkaasti, eikä yhtään uhminut. Kovasti kehuu vauvaa ja silittelee ja juttelee kaikenlaista (kiva kuunnella kun neiti selittää vauvalle maailmanmenoa).

Hassua, etä Kättärillä sanottiin, ettei noin pieni vauva voi vielä sairastaa flunssaa, että " räkä" mitä nenästä tulee on vaan maitoa (sellasta vihreetä). Lastenlääkäri Pikku Jätissä sanoi, ettei sellasta sääntöä ole, vauvat vaan harvemmin kuumeilee. Vauva saa äidiltä ainoastaan suojan niihin, mikä äidilläkin on. Ja onhan sitten tuo inhottava rs-virus (tutun vauva sai sen ihan pienenä). Itsekin ihmettelin, että miksei muka vauvat voi sairastua. No onneks Hipullakin oli crp kohdallaan tiistaina.

Muuten Hippu on erittäin tyytyväinen oloonsa. Viime yönä nukkui jo yhden 4 tunnin välin, luksusta. Päivisin jaksaa olla jo hetken aikaa hereillä ja seurailee tarkasti mitä ympärillä tapahtuu. Tänään on eka nla.

Leanna: mun tuttu kävi kans vyöhyketerapiassa ja sillä synnytys käynnistyi muistaakseni parin päivän kuluttua.

Ihan hirveesti jaksuja teille.

-m- ja Hippu

Vierailija
7/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tietty ensin onnitella kaikkia vauvautuneita.

zemmar (toivottavasti nikki meni oikein) kyseli limoista ja avautumisesta. Mulla ei ollut tullut minkäänlaisia limoja ja 6cm olin auki kun ekan kerran salissa katsottiin (suppareita oli sillon tullut n. 2 tuntia 10 min välein).

Duppikselle voimia tulevaan. Aikamoinen on teidän prinssi jo painoltaan. Pidetään kädet ristissä että kaikki menee hyvin.

Meilläkin Hippu naureskelee tai oikeestaan hymyilee ja hymisee unissaan. Hassua, vasta reilun viikon ikäinen.

-m-

Vierailija
8/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuo mies lähti, edes hetkeksi (meni lääkäriin)! Jos joku osaa olla ärsyttävä kipeenä, niin se on mun mies, huh huh. Tahtoo synnyttämään niin ei tarvii tuota katella :). Toivottavasti antavat ukolle sellaiset tropit, että pysyy suu hetken kiinni ja vaikkapa silmät ummessa.

Päätin repäistä ja soitin jus äidille, että lähdettäiskö tänään kaupungille ja luultavasti mä pääsen täältä kämpästä ihmisten ilmoille päivällä :D.

Vierailija
9/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuli, tukisukkis, Möhkis, Leanna ja muut... mitä te vielä täällä roikutte ;) koittakaa nyt suoriutua sinne vauvan hakuun. Minä en kovin ole ennättänyt myötäelää ja lukea näitä pinoja *harmi*. Kädet on työtä täynnä. Mutta pikaisia kuulumisia laitan silti.

Vauva on rauhallinen, nukkuu ja syö paljon. Arki on lähtenyt hyvin käyntiin, maitoa riittää ja perhekin on mukana vauvan hoidossa. Ei tuota pientä ihmettä väsy hämmästelemään ja ihastelemaan :) Miten se oma vauva voi ollakin niin täydellisen ihana. Tuoksuukin niin taivaallisen ihanalle *taidan olla hormoonihuuruissa*.

Itse voin hyvin, mitä nyt vatsalihakset ja alaselkä kramppaa. En tiedä oliko ponnistusvaihe niin raju vai minkä vuoksi sain lihakset aivan jumiin. Istualtaan nousukin pitää vähän miettiä kun kramppaa :) Tänään meinasin soittaa synnärille ja kysyä onko tämä ihan asiaan kuuluvaa niin saan mielenrauhan. Ettei vaan olisi jotain tulehdusta.

Tsemppiä loppurutistukseen, kaikki odottaminen on vaivan arvoista ja palkitaan ihan pian! Olen hengessä mukana.

Z ja vauvantuoksuinen huusholli

Vierailija
10/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan täällä on roikkua kun ei muutakaan tekemistä ole!! Viime yönä valvoin klo 2-8 supistusten takia, väliä oli n. 10 min ja osa suppareista kesti lähemmäks minuutin ja kipeää teki, välillä oli pakko nousta käveleen ja mies lämmitti mulle geelipusseja, joita sitten pidin alavatsalla. Mutta nyt on tahti taas hiljentynyt ja suppareita tulee n. 20 min välein... alkais nyt kunnolla eikä tällaista hivutusta! :-/

Huomenna on neuvola, harmi kun se hoitaja ei tee sisätutkimuksia, mua niin paljon kiinnostais onko alapäässä mitään edistystä tapahtunut. Että onko tästä parin päivän kärvistelystä ollut MITÄÄN hyötyä.

Koitetaan jaksaa, en oikein keksi muita lohdutuksen sanoja meille viimeisille Maalismasuille! Ei kai tässä nyt kovin kauaa enää voi mennä?!

Despelote, 40+4

Vierailija
11/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vielä äippäpolilta yhtenä kappaleena pois, pieni siis vielä masussa ja saa ollakin tonne huhtikuun alkuun. Painoarvio oli nyt 3200g ja ihan sopusuhtanen kaveri. Lääkäri kyllä meinas masun koosta että on nippanappa 3kg paikkeilla syntyessään. Ja arvio on tosiaankin arvio kun miekkonen oli niin kummassa asennossa ettei meinattu saada vatsanympärysmittaa. Kätilöt otti jo kaiken tarvittavan käynnistystä varten ja " uhkailivat" että aletaan nyt käynnistään kun on hiljasta ja saleissa tyhjää. Onneksi lääkäri lupas mun tulla vielä kotiin...

se omasta navasta...

Tsemppiä Duppiksen hymypojalle leikkaukseen ja jaksamista!

Udidi: Meijän Dumbo on saanu tekonimensä suvun mukaan. Mun miehen suvun miehillä on vähän tuota hörökorvaisuutta, mun miehellä on ihan normit korvat mut isällään on vähän hörössä ja samoin mejän pojulla vähän. Että tässä suvussa poikien korvat lerpattaa enemmän tai vähemmän, siksi oon aatellu tänkin poitsun muistuttavan etäisesti Dumboa ;)

Äiskä oli vaunuilla lasten kans cittarissa sillä aikaa kun olin polilla ja käytiin porukalla syömässä. Nyt oon ihan öö aapisen laidalla kun kotona on hiljasta kun ite tulin autolla kotiin ja lapset ja mummo tulevat perästä. Ei multa luonnistuis enää lapseton elämä, eieieieieiei mitenkään päin! Joskus sitä kadehtii lapsettomia ystäviä että kuinka on helppoa tulla ja mennä ja olla kun ei tarvi huolehtia kuin itestään, mutta mulle kyllä sopii paremmin silti tää " lapsellinen" elämän tyyli!

Mie meen nyt juokseen ikkunasta ikkunaan josko ne äitin vauvat jo tulis kotiin...

-N4- +3 +Dumbo rv39+4

Vierailija
12/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sulle vauvasta ja tietysti ihan joka ikiselle muullekin onnelliselle! Mutta eikös masulilla ole jo nyytti kainalossa???

Pikaisesti pinoon ristiäisvalmistelujen keskeltä.Meillä kaikki ok.Vauva on tosiaan ihmeellinen ja kuten Z mainitsi, ei lakkaa ihmettä ihmettelemästä.

Pinot alkaa olla lyhyitä tällä puolen, liekö ihmiset jo synnyttämässä vai sitten vain totaali ketutus/väsymys ettei vain jaksa pinoutua????Itse eilen jo pinouduin papun aloittamaan vauvapuolen maaliksien pinon.Siellä enemmän kuulumisia,käykääpä siellä ja pinoutukaa viimeistään sitten kun vauvanne ovat muuttaneet yksiöistään.

uupu

Vierailija
13/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun taas tälle päivälle mukaan.

Heti ensimmäiseksi onnea MIMALLE pikku prinssistä!!!

Duppis:

Sinun kuuluukin käydä täällä kertomassa mitä teille kuuluu.Olethan sinäkin maalismasu,vaikka teidän herra tulikin etu ajassa.

Vieläkin on peukut pystyssä valmiustilassa teidän puolesta!

Väki vaan vähenee,muttta toivottavasti kaikki jaksaa edes sitten vauva puolella käydä kertomassa kuulumisia.

Nythän se on vielä itsellä helppoa roikkua koneella kun ei ole nyyttiä sylissä,mutta katsotaan miten nopeasti se aika menee vauvan kanssa:)

Päivän plussat

+tänään on jo rv39+5,läheltä liippaa

+yöllä nukuin hyvin

+tällä hetkellä ei kolota/supista tai mitään muutakaan

+poika laittoi ekan kerran aamupalaa ihan itse itselleen :)

Oli niin ylpee itsestään kun pääsi minulle kertomaan kuinka iso poika jo on...

(.) Aamulla kun heräsin tunsin ala vatsassa ihan järkyttävää kipua.Se ei ollut suppari vaan jotain ihan kamalaa.Oli vaikeuksia päästä vessaan ja pöntölle istuminen oli todella tuskallista.

Kerkesin jo hetken ajatella et ehkä tämä on jonkin sortin alkusoittoa,mutta ei.Menin sitten takas sänkyyn ja sain viel vähän aikaa nukuttua.

Vauvakin on liikuskellut ihan normaalisti joten en nähnyt mitään syytä edes kättärille soittaa koko asiasta.

Nyt pitäis lähtee ostamaan kaksospojille lahjoja lauantaita varten,kun poika on kutsuttu synttäreille.Vaikee keksii mitä ostais kun ei niin hyvin tunne noita päiväkoti kavereita.

Voimia kaikille meille joilla se nyytti on vielä kaukana sylistä!! ;)

Hanan

Vierailija
14/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen, että mies ja poika heräisi päiviksiltä, niin pääsisin kaupungille. Tosiaan mieskin nukkuu :), sai antibiootti-kuurin poskiontelotulehdukseen ja pari päivää saikkua, jospa tauti rupeis helpottamaan, niin sais oman kullan takaisin :D.

Edelleen supistelee epäsäännöllisesti, välillä kipeesti ja välillä vaan maha kovettuu, ja alakertaa vihloo. Saa nähdä mitä tykkää shoppailusta, mutta enää en jää neljän seinän sisälle!

Vierailija
15/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tosin, kun sain ystäväni lapsineen kylään ja ovat täällä seuranani (ja tarvittaessa lapsenhoitajana) ensi yön (olivat jo viime yönkin). Mutta tuskin lähtöä tässä tulee. Tuskin tää syntyy ikinä ;)

Aika vähiin pino on käynyt!!! Kaikki maalismasut ovat tainneet jo kuoriutua?? Paitti me myöhäiset...

Jaksamisia kaikille vielä

telma ja megamaha 39+1

Vierailija
16/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä paljon jäljellä, että ei sitä mitään myöhäisiä olla. Minä olin ensin ilmoittautunut huhtiksiin ja itse arvioin oman la:n olleen tuolloin 1.4. Aika lähellehän tuo menee, ainakin lähemmäksi kuin lrin arvio 13.3.

Mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että se joka ei ole yli lan lasta odottanut, ei tiedä viimeisistä ylimenevistä päivistä oikeasti yhtään mitään. Voi olla kärsimätön jo ennen 40 rv:a mutta sen jälkeen kärsivällisyyttä koetellaan ihan urakalla. Siinä on kuitenkin jo niin vauvan kuin äidinkin voinnista kyse ja sillee.

Mulla ei ole mitään tuntemuksia, muuta kuin että nenä mennyt tukkoon ja päätä sekä korvaa särkee. Se on tuo sama flunssavirus, minkä kaikki muut meiän lähipiiristä on nyt poteneet. Pitäähän se tietty mullakin käydä enen synnytystä. Varmaan sen verran kehon vastustuskyky nyt sitten loppumetreillä laskenut että pääsee iskemään. Niin ja ummellahan olen. Äskettäin otin taas laxoberonia kun ei muuten mitään ulos tule. Muilla lienee ruokavalio keventynyt ennen synnytystä, mulla ei sitä ole koskaan tapahtunut.

Mieletön kaksoisleuka näkyy kun peilistä itseään katsoo. Paino on noussut paljon, 17 kg jo tähän mennessä.

Plussia pitäis miettiä . No ehkä se, että lapset menevät huomenna ukkilaan ja pääsevät vielä kerran rinteeseen ennen lumien sulamista.

Mahassa kiertää ...taitaa laxo toimia,jeeeeee...

tsukkis 41 + 2

Vierailija
17/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuuta on tosiaankin vielä jäljellä ja kun la sattuu olemaan loppukuusta, niin moni meistä synnyttää vasta huhtikuussa. Kiva tietää ettei ole yksin!

Itse kävin tänään neuvolassa. Kaikki ok. Vauvan pää on alhaalla, mutta ei ainakaan kokonaan kiinnttynyt, mutta uudelleen synnyttäjällähän kiinnittyminen saattaa tapahtua tosi viime tipassa. Ens viikolla onkin jo kaksi neuvola-aikaa, jos vaavi ei satu syntymään lasketun ajan kieppeillä. Lähetteestä yliaikaiskontrolliinkin oli puhetta. Vaikka haluais jo nähdä tuon maha-asukin, niin pysyköön siellä kasvamassa ja tulkoon ulos sitten kun on valmis. Minulla on tietysti se etu, että fyysiesti voin hyvin. Ja kun on kaksi touhukasta poikaa jo, niin aika ei kerkeä käydä pitkäksi eli henkisestikin on helpompaa...

Voimia kaikille maaliksille!

Blåbär 39+4

Vierailija
18/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katselemaan muitten kuulumisia ja järkytyksekseni huomasin et oltiin tiputtu jo tokalle sivulle.Hiljasta tuntuu olevan,vaik viel vähän aikaa sitten saatiin 7 sivuisia ketjuja aikaiseksi.

Mä varmaan kohta rupeen huijaamaan ja rupeen vakoileen sitä vauva-puolta, vaikka ei vauvaa ole yksiöstään muuttanut pois.

Vähän kyl jännittää toi ens yö, koska esikoisen kanssa lähtö tuli rv39+5, ja tänään on tuo päivä.Ei kyllä tunnu missään et tarvis olla menos jonnekin,mut silti jännitää ja ajatukset pyörii tossa vatsan ympärillä aika tiukasti!

Vauva vaikuttaa erittäin tyytyväiseltä oloonsa kun liikuskelee ihan rauhalliseen tahtiin.

Ja jännityksen lisäx mulle on iskemässä pelot/kauhut päälle...mietin koko ajan miten selviän tällä kerralla,ei sais ajatella,mutta kun on muistissa se viime kerta niin hyvin.

Mies ei ymmärrä mitä mä stressaan koko asiasta,mut helppohan toisen on sanoo,kun sen ei tarvii muuta kuin seistä siinä vieressä.

Sitten on tosi kivaa se,et ens viikolla mulla olis buukattuna miljoona hommaa, mut mitenkäs varaudut kun et tiedä oletkos viel kasassa,synnärillä, vai mistä tuulee.

Pojallakin alkaa uimakoulu keskiviikkona ja olisin kovin halukas viemään hänet sinne ihan itse,mut ei voi muuta kuin vain odottaa.

Leannalta olisin halunnut kysyä, helpottaako se mahdollinen synnytys pelko jos on useampi synnytys takana?

En muista onko Leanna maininnut peloista mitään mutta hänellä ainakin on useampi synnytys jo takana.

No huomenna sen taas näkee kuin moni meistä on viel jäljellä.

Hyvää ja toivottavasti levollista yötä kaikille!

Hanan

Vierailija
19/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin toivottaan teille kaikille jaksamista mahojenne kanssa!

Päivät ovat ympäripyöreitä ja äiti on vähän väsynyt mutta jospa kastejuhlan jälkeen hiukan helpottaisi...

Huomenna neuvola, vauvalla ja multa itseltäni otetaan jälkitarkastusnäytteet eli ainakin hb ja paino(joka ei juuri ole tippunut)

Olenko muuten skipannut Tapin viestin yli vai joko rouva on palannut nyytinhakureissulta.Siitä alkaa olla jo aikaa kun vauvan sai...Onhan varmasti kaikki hyvin?????

uupu ja kirkassilmäinen 1kk1pvä

Vierailija
20/21 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yliaikaiskontrollissa aamupäivällä, kaksi lääkäriä teki sisätutkimuksen. Sanoivat että se voi aiheuttaa supistuksia päivän mittaan. Olin silloin kahdelle sormelle auki ja kanavaa jäljellä n. 2cm.

Viideltä iltapäivällä alkoivat supistukset, heti 15 min välein ja tihenivät nopeaa vauhtia. Klo 18.20 oltiin sairaalassa ja silloin olin auki 4 cm, kaksi tuntia myöhemmin 8 cm, eli nopeasti eteni synnytys! Klo 21.31 poika syntyi, 4,5 h kesti supistuksien alkamisesta.

Tänään päästiin kotiin ja nyt harjoitellaan taas vauva-arkea :)

Vauvan-tuoksuisin terveisin,

Tinttu ja poika 3 vrk