Lue keskustelun säännöt.
Eläkeikä nousi Tanskassa 70 vuoteen!!
26.05.2025 |
Tanska rikas maa , ei juuri velkaa. Suomi köyhä maa , valtavasti velkaa .Ei mene montaa viikkoa etteikö suomi nosta eläkeikää. Itse veikkaan että samaan 70v nostavat täälläkin
Kommentit (42)
No mulla on tällä hetkellä alin eläkeikä 67v 6kk, joten eipä tuo kauheasti muuttaisi mitään.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sinun työssäsi tulee nopeammin fyysiset rajat vastaan, mutta jonkun toisen työssä taas henkinen jaksaminen. Ja minun työssäni loppuu kognitiivinen kapasiteetti ensin, siis työmuistin rajallisuus ja vanhan ihmisen hiipuva kyky ottaa vastaan jatkuvasti viestejä ja informaatiota eri kanavista limittäin ja päällekkäin. Joku roikkuu työhuoneen ovella, toinen lähettää sähköpostia ja kolmas tavoittelee teamsin kautta. Sillä välin tulee pomolta whatsapp-viesti ja asiakkaalta tekstari. Tämä samalla, kun yrität kirjoittaa powerpoint-esitystä, jossa käytät kymmeniä lähteitä ja jonka pitää olla valmis kello kuudeksi ennen teams-palaveria jenkkeihin.
Totta kyllä, ettei lonkka tai polvi juuri rasitu. Mutta kuka vanhus pystyy hanskaamaan tuollaista jatkuvasti? Kuormittavaa nelikymppisellekin.
Eri töissä on eri haasteet, mutta on rumaa väheksyä muiden haasteita.