Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko aitiyslomaa pakko pitaa? jos ei, niin pitaako kelaan vain ilmoittaa etteivat maksakkaan aipparahaa vai voiko vain jattaa hakematta sita?

Vierailija
21.03.2007 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti näitä asioita sitten vasta kun lapsi on syntynyt

Vierailija
2/25 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

setaan, lisänä samanhenkiset työkaverit. sitten on tietysti eri asia jos on vastenmielinen työpaikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma, mutta taisi olla naapurin kanssa joku diili, että hoitaja hoiti molempien lapsia vuorotellen kummankin kotona. Myös tuolloin 15-vuotias tätini hoiti minua paljon.

Vierailija
4/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää aloittaa kuukausi ennen laskettua aikaa.

Vierailija
5/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee kyllä henkilötunnuksen, mikään muu ei ole pakollista.

Vierailija
6/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka olet töisssä koko äitiysrahakauden, niin saisi kuitenkin minimiäprahaa - miksi sitä ei ottaisi?

Jos taas meinaat, että olisit mieluummin työttömänä tai saikulla, niin silloin ei käy. On oltava ainakin se äitiyspäivärahakausi.

Vierailija
7/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut jäädä lomalle vasta kun olisi ollut pakko (mahd. syntymään asti siis töissä), mutta ei saanut. Eli kuukausi ennen la:ta oli jäätävä töistä pois. -2-

Vierailija
8/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin kotona vain sen hetken kunnes lapsi on 1-2 kk, sen jälkeen lähtisin töihin. en ole kotona viihtyvää tyyppiä ja tiedän että pelkkä kotona olo on minulle pelkkää helvettiä.

Vierailija
9/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantajalle on ok, että ollaan töissä synnytykseen asti, niin ei Kela sitä kiellä. Silloin tietenkin saa vain minimiäitiysrahaa.

Terv. suoraan töistä synnyttämään mennyt (ja ihan täysaikaisena).

Vierailija
10/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin 2 viikkoa ennen.

Vierailija
11/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä saa siltä ajalta muutakaan korvaavaa tukea, jos sillein kuvittelee keinottelevansa.

Vierailija
12/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin työt 4pv lasketuaajan jälkeen, kun vauva syntyi

Vierailija
13/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olisin kotona vain sen hetken kunnes lapsi on 1-2 kk, sen jälkeen lähtisin töihin. en ole kotona viihtyvää tyyppiä ja tiedän että pelkkä kotona olo on minulle pelkkää helvettiä.

Nyt lapsi täyttää ensi kuussa 2 vuotta ja olen edelleen kotona...

Vierailija
14/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni, loput on vanhempainvapaata.

Vierailija
15/25 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
16/25 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa kuukausi ennen ja 2kk jälkeen synnytyksen keskimäärin.

Eri asia on sitten, että mihin meinasit sen 2kk ikäisen lapsen laittaa? Isähän saa pitää vanhempainvapaan toki, mutta jos isäkään ei halua olla kotona? Nimittäin päiväkodit eivät ainakaan meidän kunnassa ja käsittääkseni yleisestikään huoli kunnalliseen hoitoon ennenkuin 9-10kk ikäisenä kun vanhempainvapaa loppuu. Yksityisen hoitajan saa varmaan vaikka vastasyntyneelle kun on valmis maksamaan, mutta kannattaako silloin työnteko.

Ihmettelen miksi haluatte lapsen, jos sen kanssa ette kestä yli 2kk kotona? Itse olen aktiivinen ja ei-kotonaviihtyvä. Silti oli lapsen kanssa yli vuoden kotona. Vuosi on mielestäni kyllä minimi tai se, että lapsi kävelee itse...

Vierailija
17/25 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ei halua olla kotona edes sitä 9kk? Eikö olisi helpompi vaan olla tekemättä lapsia jos ei kerran kotona viihdy. Ei se kotonaolemisen pakko siihen vauva-ajan loppumiseen lopu, on vielä kaikki lapsen sairastelut yms. jolloin on nyhjättävä kotona vaikka ei siellä viihdy (ja kuka nyt ei omassa kodissaan viihtyisi?).

Vierailija
18/25 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalliseen hoitoon ei oteta noin pieniä vauvoja.

Vierailija
19/25 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein töitä vielä pari tuntia ennen sairaalaan lähtöä. Ja palasin hommiin noin viikon kuluttua synnytyksestä. Töitä pystyy moni nykyään tekemään kotoakin käsin.

Vierailija
20/25 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupäiväkerhossa käyvät jne.

Minä palasin töiden pariin molemmilla kerroilla noin kuukauden päästä. Teen kotona töitä, mies on pitänyt osan vanhempainvapaista ja minulla asuu iso auttavainen suku ihan vieressä.