Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joten vähän säälittää kauppojen auloissa olevat rahankerääjät

Vierailija
25.05.2025 |

Vaikka kohde olisikin hyvä niin miten autan kun ei käytännössä ole ollut vuosikausiin käteistä mukana. Ihan turhaan minuun hakevat silmäkontaktia ja hyvääpäivättelevät, ei minulla ole kolikkoja eikä seteleitä. Ne voisi tajuta että korkeintaan vanhat mummot ja papat maksaa yhä käteisellä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää erikseen ottaa taskuun rahaa, jos haluaa antaa kolikkoa tai seteliä. Miten sen muistaa. Paitsi jos ei ole varaa antaa.

Vierailija
2/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vois hommata maksupäätteen niin saisivat sinulta rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää erikseen ottaa taskuun rahaa, jos haluaa antaa kolikkoa tai seteliä. Miten sen muistaa. Paitsi jos ei ole varaa antaa.

En ala erikseen mitään roposia taskuissa kannella kerääjille. Tulkoot tälle vuosituhannelle ja hommatkoot lähimaksulaitteet. Zettlen saa parilla kympillä kuukaudessa.

Vierailija
4/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minua enemmänkin ärsyttää. Milloin keräävät rahaa Fortumille, milloin Vattenfallille, milloin Hesarille ja ties mille.

Vierailija
5/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen auloista pitäisi häätää kaikki kerjääjät ja sähkösopimusten ja lehtien myyjät.

Vierailija
6/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo parikymmentä vuotta sitten törmäsin pikemminkin sellaiseen ilmiöön, että ker(j)ääjät eivät edes huolineet käteistä rahaa vaan ainoa mikä heille olisi kelvannut olisi ollut toistuvaislahjoittajaksi ryhtyminen - eli siis henkilötietojen ja yhteystietojen antaminen päästäkseen jatkuvien häirintä- ja syyllistämiskampanjoiden tai vielä mieluummin suoraveloituksen uhriksi. Jos ja kun ei pysty lahjoittamaan juuri sen verran kuin haluaa ja ennen kaikkea juuri sen kerran kuin haluaa, olkoot sitten ilman.  

Vierailija
7/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niilläkö ei ole maksupäätettä tai Mobilepayta?

Vierailija
8/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppojen auloista pitäisi häätää kaikki kerjääjät ja sähkösopimusten ja lehtien myyjät.

Samaa mieltä. Asiointirauha ihmisille! Meillä päin on joku feissari nykyään myös paikallisen "supermarketin" ovien ulkopuolella kyttäämässä. Kerran sanoin vittuuntuneena töistä tullessa yhdelle Unicefin kerääjälle, että kuule nyt oon sulle ihan rehellinen: Mä vihaan lapsia. Jätkän ilme oli näkemisen arvoinen. Ei kysellyt enää mitään.

Vierailija
9/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kun vielä päälle saapuvat taas ruusujen myyjät ja Romanian kerjäläiset, niin avot. Kesää odotellessa...

Vierailija
10/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa nuo vapaaehtoisina tekevät kerjuutyötä eli ei tarvitse sääliä.

Vierailija
11/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tällä hetkellä olis varaa lahjoittaa yhtään ylimääräistä rahaa mihinkään. Kaikki menee omaan elämään ja laskuihin jne.

Vierailija
12/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollaisia on?

Vierailija
13/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on järjestäytynyttä rikollisuutta.ÄLKÄÄ ANTAKO RAHAA

Vierailija
14/15 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne perinteiset lipaskerääjät on yleensä harmittomia, seisovat vain siellä eivätkä käy päälle. Feissarit mitkä haluaa sitouttaa johonkin kuukausilahjoitukseen ja ne sähkö- ja liittymätyypit saisi mennä hiiteen, ne ei anna rauhassa mennä ohi. Ison numeron myyjät on pahimpia ne tyrkkää sen lehden käteen ja rupeaa vaatimaan rahaa.

Vierailija
15/15 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen ohi tai sanon, että olen jo lahjoittaja ( valkoinen valhe). 

Tai että työni puolesta hoidan tämän "avustusvelvollisuuden", mikä on mielestäni totta