Teen ruoaksi spagetti johon päälle Koskenlaskijaa ja ketsuppia. Lisäksi pari palaa kauraleipää
Rahat on todella vähissä ulosoton vuoksi. Joo joo oma moka eikä auta nyt kuin maksella velkoja. Olen kokopäiväisessä työssä ja ulosoton jälkeen jää n.1400€. Sillä sitten maksan yksin omakotitalon kulut lainasta lähtien. Autoa pitää välillä tankata. Ei paljon jää ruokaan rahaa.
Tilillä on nyt n.14€ ja sillä saa ostettua eväsleivät ja sitten sen mitä syön kotona. Onneksi on riisiä, perunaa, makaronia ja spagettia.
Pitäisi jotakin lisätyötä keksiä, että saisi enemmän rahaa käteen ja velat saisi nopeammin maksuun. Hain yhtä netin kautta tehtävää työtä, mutta hakijoita oli paljon enkä tullut valituksi. Ei, älkää ehdottako huo raamista. En todellakaan alenna itseäni sellaiseen, kuvottava ajatuskin.
Kommentit (34)
vaikka ollaankin Suomessa niin olisi kuitenkin oikein kirjoittaa spagetto eikä spagetti.
Vierailija kirjoitti:
vaikka ollaankin Suomessa niin olisi kuitenkin oikein kirjoittaa spagetto eikä spagetti.
Vai niin. Sullahan oli suuri anti tähän aiheeseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niissä pusseissakin lukee spagetti. Me tosiaan ollaan Suomessa.
Ostin just paketillisen kaurahiutaleita, halpismargariinia ja kilohinnaltaan halvinta juustoa ison köntin, josta pilkon pienempiä paloja pakkaseen käyttöä varten. Ai niin, ja näkkileipää. Pahan päivän varalle.
Hyviä ruokia olet kyllä keksinyt vähistä aineista. Ketsuppi kannattaa tosiaan ostaa isommassa pullossa. Itse tilaan yleensä sinapit, ketsupit yms. hävikkiruokakaupoista. Silloin pitää kyllä olla kerralla muutama kymppi rahaa, että saa ilman postikuluja.
Vierailija kirjoitti:
Ostin just paketillisen kaurahiutaleita, halpismargariinia ja kilohinnaltaan halvinta juustoa ison köntin, josta pilkon pienempiä paloja pakkaseen käyttöä varten. Ai niin, ja näkkileipää. Pahan päivän varalle.
Niin joo onhan mullakin kaura- ja 4 viljan hiutaleita! Miten mä nuo unohdin. Mulla on ihan kunnon voita ja sitä on vielä hyvin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussissa lukee spaghetti. Eikä ainoastaan Lapissa, jossa se myös lausutaan niin.
Köyhällä Koskenlaskijaa? Taitaa olla suhteellista köyhyyttä. Käyn kokopäivätöissä, eikä palkasta riitä Koskenlaskijaan.
Ap:n ruuat kuulostaa just herkullisilta. Koskenlaskija on kallista eli rahaa tuntuu olevan. Ketsuppi on turhaa, sen jättäisin kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ollaan Suomessa ja SUOMEKSI ei koskaan "VALMISTETA SPAGETTI" vaan sanaan tulee laittaa AINA se taivutusmuoto.
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä Koskenlaskijaa? Taitaa olla suhteellista köyhyyttä. Käyn kokopäivätöissä, eikä palkasta riitä Koskenlaskijaan.
Mihin sitten riittää? Ei Koskenlaskija mitään eliittijuustoa ole. Yhdestä paketista riittää moneen ruokaan hyvää makua.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ruuat kuulostaa just herkullisilta. Koskenlaskija on kallista eli rahaa tuntuu olevan. Ketsuppi on turhaa, sen jättäisin kauppaan.
No ei todellakaan ole rahaa. Sain puoli paketillista Koskenlaskijaa siskoltani kun ei hänellä ollut sille enää käyttöä. Ketsuppi ei ole mulle turhaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ollaan Suomessa ja SUOMEKSI ei koskaan "VALMISTETA SPAGETTI" vaan sanaan tulee laittaa AINA se taivutusmuoto.
Niin vahingossa jäi otsikon yhdestä sanasta yksi kirjain pois ja huomasin asian vasta, kun olin julkaisun tehnyt. Ihme kitinää sulta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, kun et itse ymmärrä koko asiaa. Kotimaista spagettia ei täällä ole edes myynnissä, koska mikään tehdas sitä ei tee. Kaikki ovat tuontitavaraa ja pääosin italiasta. Niissä italialaisissa pakkauksissa lukee täysin selvästi: SPAGETTI. Se ei siis muutu spagetoksi missään vaiheessa.
Syön usein ahven filettä tai kuha filettä perunamuusin kanssa. Aamulla kävin taas verkot nostamassa ja kalaa oli. huomenna sama että aamulla lähden kalaverkot nostamaan. Fileoin kalat ja laitan niitä vakuumipakettiin pakastimeen niin ne säilyy helposti 5 kuukautta. Talveksi kerään pakastimeen sellaiset 10-12 kg ahven filettä.
En ole makarooneja syönyt pariin vuoteen ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Syön usein ahven filettä tai kuha filettä perunamuusin kanssa. Aamulla kävin taas verkot nostamassa ja kalaa oli. huomenna sama että aamulla lähden kalaverkot nostamaan. Fileoin kalat ja laitan niitä vakuumipakettiin pakastimeen niin ne säilyy helposti 5 kuukautta. Talveksi kerään pakastimeen sellaiset 10-12 kg ahven filettä.
En ole makarooneja syönyt pariin vuoteen ainakaan.
Miten tämä liittyi ap:n tilanteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, kun et itse ymmärrä koko asiaa. Kotimaista spagettia ei täällä ole edes myynnissä, koska mikään tehdas sitä ei tee. Kaikki ovat tuontitavaraa ja pääosin italiasta. Niissä italialaisissa pakkauksissa lukee täysin selvästi: SPAGETTI. Se ei siis muutu spagetoksi missään vaiheessa.
Kyllä muuttuu. Sen YKSIKKÖMUOTO italiaksi on -O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuttuu. Sen YKSIKKÖMUOTO italiaksi on -O
Ai, sinä tarjoat syömävieraillesi vain yhden ainoan spagettitangon jokaiseen annokseen. Älä yhtään ihmettele, jos ruokavieraasi ovat vähentyneet ja perheesikin karttaa kokkailujasi.
Nyt loppui ketsuppi enkä mä halua ostaa pientä pulloa. Odotan perjantain palkkapäivää ja ostan ison pullon. Huomiseksi ruoaksi voisi keksiä perunoista jotakin. Ehkä ostan jauhelihaa (jos sitä on), sipulin ja kerma ja teen kiusauksen.