Oon aina sisustanut antiikilla ja ns vanhaan tyyliin. Yhtäkkiä se onkin alkanut tuntua tunkkaiselta
Apua. Katselen mökille ruokapöytää ja tuoleja ja kivoilta onkin alkaneet näyttämään ikean suht simppelit vaihtoehdot. Myös näyttää siltä että sisustusväreissäkin vilkuilen jo vähän vaaleampia vaihtoehtoja. Miten hitossa tämän saa istumaan nykyiseen aika tummanpuhuvaan antiikkisisustukseen kun ei ole aikomustakaan koko settiä kerralla vaihtaa😅
Kommentit (52)
Ikeahan on laadukkaassa maineessa muualla maailmassa. Ja ainakin jotkut huonekalut kestävät hyvin.
Hyvä design on usein kaunista ja yksinkertaista. Sopii kuutiotaloihin.
Voisko niitä antiikkihuonekaluja maalata?
Ikea on oikeasti hyvä. Antavat keittiön kaapeillekin 25 vuoden takuun.
Ostan aina parempaa Ikeaa.
Älä ainakaan maalaa niitä! Vie varastoon ennemmin odottamaan kun ikeamööpelit hajoaa. Meillä ei ainakaan ne ole kestäneet pitkään. Naarmuisia ja kolhuisia osa jo uutena.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jotenkin wt meininkiä jos kalusteet ovat ikeasta
Ainakin on moukkamaista kerskakuluttaa ja shoppailla epäeettisesti tuotettuja huonekaluja vain muutoshalun vuoksi. Olisi hyvä pyrkiä kestäviin ratkaisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan maalaa niitä! Vie varastoon ennemmin odottamaan kun ikeamööpelit hajoaa. Meillä ei ainakaan ne ole kestäneet pitkään. Naarmuisia ja kolhuisia osa jo uutena.
Niistähän saa superhienoja kun maalaa vaikka turkoosilla. Tosin se pitää tehdä taidolla. Kunnon hionta, maalaus, hionta, maalaus, hionta, maalaus.
En ala tuunailemaan. Kuten sanoin pöytä ja todennäköisesti tuolit menevät vaihtoon epäkäytännöllisyyden ja epämukavuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistähän saa superhienoja kun maalaa vaikka turkoosilla. Tosin se pitää tehdä taidolla. Kunnon hionta, maalaus, hionta, maalaus, hionta, maalaus.
Pilaa kaunis sisustuksesi maalaamalla isomummon lipastosi turkooksi. Just. Taatusti kaduttaa jo heti seuraavana päivänä.
Nämä ikean haukkujat kuulostavat siltä että eivät ole koskaan käyneet itse ikeassa, toistelevat vain jonkun juntin yksi-silmäistä mielipidettä kuinka ikea on wt.
Ikea on aika paljon muutakin kuin vitosen pahvipöytä, lihapullat ja siniset muovikassit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilaa kaunis sisustuksesi maalaamalla isomummon lipastosi turkooksi. Just. Taatusti kaduttaa jo heti seuraavana päivänä.
Eiköhän ne isomummon lipastot oo palvellut jo aika kauan, että seuraavaksi ne voisi palvella jo vaikka juhannuskokossa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ikean haukkujat kuulostavat siltä että eivät ole koskaan käyneet itse ikeassa, toistelevat vain jonkun juntin yksi-silmäistä mielipidettä kuinka ikea on wt.
Ikea on aika paljon muutakin kuin vitosen pahvipöytä, lihapullat ja siniset muovikassit.
Meillä valitettavasti on kotonan Ikeaa. En minä muuten valittaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Miljoomat ihmiset ympäri maailman ostaa Ikean huonekaluja ja sisustustuotteita, mutta vain vauva-palstalla on niin hienoa väkeä, että Ikea ei mitenlään käy, kun se on niin weetee 😫 Haluaisin kyllä nähdä kaikkien näiden hienojen leidien Avotakka-kodit, kun en nyt oikein jaksa uskoa näihin design höpinöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä valitettavasti on kotonan Ikeaa. En minä muuten valittaisikaan.
Meilläkin on, ja tyytyväisiä ollaan oltu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kestänyt. Ei tanssita pöydillä eikä muutenkaan paiskota mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ala tuunailemaan. Kuten sanoin pöytä ja todennäköisesti tuolit menevät vaihtoon epäkäytännöllisyyden ja epämukavuuden vuoksi.
Mikään määrä maalia ei korjaa huonekalun epämukavuutta.
Joskus se tunne, että kaikki on tylsää ja tunkkaista, voi vaatia jotakin pientä muutosta. Se voi olla vaikka seinän maalaaminen, jolloin kaikki näyttääkin vähän toiselta ja viihtyisämmältä. Tai verhoiluttaa/verhoilee sohvan/tuolin/hankkii irtopäälliset ja uudet verhot ja maton. Jos yhä tuntuu tunkkaiselta tekee sitten suurempia muutoksia yksi nurkka kerrallaan. Kannattaa sekin muistaa, että etenkin mökillä pitää sellaisia huonejaluja joissa on mukava olla. Uusien vastaavien etsiminen voi olla haastavaa.
Tuntuuko sinusta siltä, koska on kevät, ja ulkona kaikki on tuoretta ja hentoa?
Laittaisin raskaimmat ja eniten ahdistusta tuottavat pois/myyntiin ja laittaisin modernimpaa ja kevyempää sekaan. Tekstiileitä on helppo vaihdella ja saada raikkaampaa väriä ja tunnelmaa.
Kyllä se taas siitä. On ihan normaalia haluta vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ikeahan on laadukkaassa maineessa muualla maailmassa. Ja ainakin jotkut huonekalut kestävät hyvin.
Hyvä design on usein kaunista ja yksinkertaista. Sopii kuutiotaloihin.
Voisko niitä antiikkihuonekaluja maalata?
Ei missään nimessä antiikkihuonekaluille maalausta! Mielummin myy seuraavalle arvostajalle kun lähtee pilaamaan maalaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko sinusta siltä, koska on kevät, ja ulkona kaikki on tuoretta ja hentoa?
Laittaisin raskaimmat ja eniten ahdistusta tuottavat pois/myyntiin ja laittaisin modernimpaa ja kevyempää sekaan. Tekstiileitä on helppo vaihdella ja saada raikkaampaa väriä ja tunnelmaa.
Kyllä se taas siitä. On ihan normaalia haluta vaihtelua.
Kyllä tämä on ollut jo jonkin aikaa. Olen vaan sisustanut niin kauan tällä tyylillä etten oikein osaa ajatella "laatikon ulkopuolelta". Eli arveluttaa se, että nuo eri tyyliset kalusteet näyttää irrallisilta tämän nykyisen tyylin keskellä vaikka mieluisia sinällään olisivatkin.
Jos sulla on pelkkää antiikkia kaikki, niin se raikastuu tosiaan uusilla vaaleilla verhoilla, matoilla ja tyynyillä. Jos haluat vieläkin keventää, niin vaihda jokin ei-niin-mieluisa antiikkinen johonkin moderniin.
Olet muuten kokolailla muodin edelläkävijä. Hyvin on harmaat laatikkosohvat muuttumassa koristeellisiksi ja värikkäiksi malleiksi.
Mun Ikeat on jo 15 vuotta vanhoja ja edelleen kuin uusia. Samantyyppisiä myydään edelleen, ja hyvältä näyttää vieläkin.