Vaikea löytää lyhyempää mekkoa kesään
Midihelma vaikuttaa nyt trendaavan vahvasti. Kaipaisin hieman lyhyempää mekkoa, jonka helma jäisi juuri polven yläpuolelle, ja pääntie olisi hitusen avarampi kuin nyt suositut kiilpikonnat, savupiiput ja ahtaat o-pääntiet. Laadukas luonnonmateriaali ja vastuullinen valmistusprosessi olisivat plussaa. Jos vielä saisi mekon ilman frillaa, niin ai että! En vastusta röyhelöä kategorisesti, mutta sitä löytyy vaatekaapista riittämiin.
Saa suositella!
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsit kokoa XXXXL?
Mistä tämä tuli mieleen?
Tyyppi on itse XXXXL, jonka on mahdotonta löytää sopivia vaatteita, niin luulee, että kaikkien muidenkin on. No ei ole 😂Semmoista se on kun elää kellarissa.
Kerro minulle kellarieläjälle siis, mistä ostat vastuullisesti tuotetut, kestävät lyhyet mekkosi, mieluiten luonnonmateriaalia? Aivan missä tahansa koossa. Kiitos!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Katso sellainen kotimainen merkki kuin Jatuli. Heillä on useampi kiva mekko pituudeltaan vähän polven yläpuolelle.
Itse aina etsiskelen tätä pituutta, kun se sopii tällaiselle persjalkaiselle parhaiten :D
Kiitos tästä! Nuo kimonot ovat upean näköisiä. Voisin hankkia sellaisen juhlia varten.
Jatulin perustaja oli rinnakkaisluokalla, kun kävin ala-astetta. Olisi siksikin kiva hankkia Jatulin vaate.
Ap
Koita design Ilomantsi. Tosi laadukkaita pellavakolttuja.
Odotan kesälämpöä, että pääsen oranssiani käyttämään :)
Doris - reissunainen kirjoitti:
Kiitos tästäkin! Googlaamalla löytyi Koita design. Tutustun mallistoon. Minulla on karjalaisia sukujuuria.
Ap
Mietin kauan oranssin ja harmaan välillä. Onneksi otin oranssin, on just oikea sävy :)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästäkin! Googlaamalla löytyi Koita design. Tutustun mallistoon. Minulla on karjalaisia sukujuuria.
Ap
Samat isän sukujuuret minullakin, käytkö Karjalaisissa kesäjuhlissa? Minä käyn vuosittain :) nyt pääsen kesäkuussa uudessa oranssissa koltussani.
Vierailija kirjoitti:
Katso sellainen kotimainen merkki kuin Jatuli. Heillä on useampi kiva mekko pituudeltaan vähän polven yläpuolelle.
Itse aina etsiskelen tätä pituutta, kun se sopii tällaiselle persjalkaiselle parhaiten :D
Kamalaa materiaalia suurin osa vaatteista: viskoosia, spandexia, polyesteriä. Muutama pellavakolttu. Lähes kaikissa hihat katkeavat juuri siihen epäedullisimpaan kohtaan ja sai jopa mallit näyttämään jotenkin epäkehittyneiltä käsien mitoiltaan. Katsoin myös mitoitustaulukkoja esimerkiksi kietaisumekolle jos itselleni ostaisin: 42 - 34 - 36. Miten voi koon 34 vyötärö olla 80cm? Kyllä mä laittaisin 34 vyötärölle 60 cm, kuten se normaalisti on. Mä olen brittimitoituksessa yleensä kokoa 2 ja mun vyötärö on 66cm. Toi olisi aivan kamalan näköinen mun päällä. Ja olen sellainen normaali suomalainen persjalka tisseillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa materiaalia suurin osa vaatteista: viskoosia, spandexia, polyesteriä. Muutama pellavakolttu. Lähes kaikissa hihat katkeavat juuri siihen epäedullisimpaan kohtaan ja sai jopa mallit näyttämään jotenkin epäkehittyneiltä käsien mitoiltaan. Katsoin myös mitoitustaulukkoja esimerkiksi kietaisumekolle jos itselleni ostaisin: 42 - 34 - 36. Miten voi koon 34 vyötärö olla 80cm? Kyllä mä laittaisin 34 vyötärölle 60 cm, kuten se normaalisti on. Mä olen brittimitoituksessa yleensä kokoa 2 ja mun vyötärö on 66cm. Toi olisi aivan kamalan näköinen mun päällä. Ja olen sellainen normaali suomalainen persjalka tisseillä.
Vaatteen mitta ja kehon mitta ovat kaksi eri asiaa 💡
Minusta hihat näyttävät kivasti suunnitelluilta. Oli tuolla myös elastaanitonta 100% puuvillaa pellavan lisäksi. Viskoosiakin on hyvälaatuista, kokemukseni mukaan kotimaisilla merkeillä viskoosi on hyvin kestävää ja kreppiviskoosi silittämättå siisti. Jatulia en omista. Läheiselläni Jatulin collegemekko on kestänyt hyvänä useamman vuoden.
Marimekolla kyllä on, mutta materiaalien vastuullisuudesta huolimatta valmistusmaat voivat tuntua esteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Marimekolla kyllä on, mutta materiaalien vastuullisuudesta huolimatta valmistusmaat voivat tuntua esteeltä.
Marimekon kankaat kai painetaan edelleen Helsingissä. Parasta olisi ostaa kangasta ja ommella itse. Marimekon kaavoitus ei sovi kropalleni lainkaan. Pidän monista klassikkokuoseista kyllä - unikosta en niinkään.
Ap
Löytyisikö Pura merkiltä jotain? Paljon on frillaa mutta myös jotain ilmankin.
Ostat mekon jonka viet ompelijalle muokattavaksi. Lyhentää ja ompelee uudestaan reunaompeleet vaikka mihin itse haluaa. Tai voi sen itsekin tehdä joz osaat käyttää ompelukonetta. Ei Luulis olevan kovin vaikeeta. Itse kyl joutunut housuja lyhentää.
Kai sinulla sakset on ?
Lyhennä helmaa
Vierailija kirjoitti:
Kai sinulla sakset on ?
Lyhennä helmaa
Sen voi leikata kokonaan pois, niin ei ole tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zalandossa on yli 4 000 polvipituista mekkoa ihan kaikenlaisilla kaula-aukoilla. Kumma jos ei löydy.
Jos ei muu auta, katson varmaan lopulta Zalandoa. Vältän pikamuotia.
Ostaisin nyt mieluimmin uuden mekon. Olen käyttänyt loppuun lyhyemmät kesämekkoni. Ehkä kirpparit verkossakin menevät kuitekin vielä Zalandon edelle.
Tiedätkö edes mikä Zalando on? Se on kauppapaikka, jossa myydään hyvin monenlaisia vaatteita useilta eri merkeiltä. Saatavilla on myös esim. Klassisen mallisia 100 % pellavamekkoja enkä ihan hahmota miten ne ovat pikamuotia.
Tiedän, mikä Zalando on. Siellä on valtavasti merkkejä, ja tuntemattomista täytyy selvittää laatu ja vastuullisuus erikseen.
Olen
Nyt puhut kyllä ihan peetä. Zalandossa on ihan todella monilta valmistajilta vaatteita (myös vastuullisilta), todella kalliitta ja todella halpoja ja siltä väliltä. Itsellä ne, mitkä olen ostanut (ostan melkein kaiken sitä kautta) ovat hyviä vielä vuosien päästäkin. Käytän aina vaatteita vuosia, en heitä pois.
Mutta jos ei kelpaa, niin mikset teetä ompelijoilla? Netti on täynnä yrittäjiä, jolta voi tilata ja ei tule kalliimmaksi kuin ostaa valmiita pienyrittäjien tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinulla sakset on ?
Lyhennä helmaa
Sen voi leikata kokonaan pois, niin ei ole tiellä.
Hyi, ja meidän miestenkö pitäisi katsella selluliittista ihrapersettä?
Daughters of India minipituiset mekot!