Lapsiperheen huippuasuinalueet Helsingissä?
Harkitsemme muuttoa takaisin Helsinkiin. Nykyinen asuinalueemme tuntuu lapsiperheen kannalta jo sietämättömältä! Täällä ei ole kohtaamispaikkoja eli puistoja tai avointa päiväkotia. Äidit ovat yksin lapsineen omilla pihoillaan, kun ei ole mitään vakituista yhteistä säännöllistä kohtauspaikkaa. Kulje sitten aina tuolla kaduilla ja mieti, että voikun tulis joku tuttu vastaan...tms. Sit päiväkodit pursuu lapsia, kun kaikki menee heti ä-loman jälkeen töihin, kun eihän täällä voi olla kotiäitinä. Oma vika tietysti kun tänne muutettiin. Kaiken huippu on se, että läheisistä päiväkodeista ei saa osapäivä tai osaviikkopaikkoja tai tietenkään kokopäiväisiä paikkoja isommille lapsille jos on äitiyslomalla. Voi että kismittää! Kuitenkaan kaupunki ei tarjoa mitään tilalle. Tylsyydessä ja eristyksissä pitäisi perheiden möllöttää.
Eli missä Helsingissä olis aktiivista toimintaa asukaspuistoissa ja avoimissa päiväkodeissa, muskareita, jalkapalloseuroja, kerhoja? Mikä olis muutenkin kiva paikka lapsiperheelle? Itse olen keskustassa töissä ja mieheni Espoossa.
Kommentit (3)
Kiitos vastauksestasi! Surffailin just tuolla Pakila.com:ssa! Vaikuttaa tosi kivalta alueelta! Mikä aluen Pakilasta parasta esim. liikenneyhteyksien kannalta? Onko joku alue ei-kiva? Onko päiväkodeissa tilaa? Eihän koulut ole lakkautusuhan alla? Onko Tuusulanväylän läheisyydessä kova melu? Kuinka nopeasti bussilla keskustaan? Kiva, jos ehdit vastata.
Hei,
Länsi-Pakilan puolella menee useampi bussi, täällä itä-pakilassa menee vain yksi = 64, se menee oulunkylän kautta jossa voi vaihtaa esim. 550 bussiin tai junaan, kehä 1:stä menee bussi 54.
Kouluja on kaksi, Metsola ja itä-pakilan ala-aste, molemmat on voimissaan eikä ole lopetus uhan alla.
Päiväkodeista ei ole tietoa, mun poika on jo koululainen :) siinä mun laittamassa itä-pakila linkissä oli kaikki alueen palvelut ja niihin yhteystiedot.
Me asutaan itä-pakilassa ja viihdytään tosi hyvin, paljon lapsiperheitä, kiva asukaspuisto, hyvät koulut ja useampi jalkapallo ja lätkä-seura.
http://www.ita-pakila.fi/
Tervetuloa :)