Miksi jotkut jakaa kaiken arjestaan someen?
Silleen hei just kävin salilla ja treeni meni hyvin ja sit söin maukasta lohipastaa. Miksi? En voi mitenkään ymmärtää miksi joku haluaa tehdä tätä ja olettaa että ketään kiinnostaisi. Ehkä sillon joskus 2007 tai 2008 tän ymmärsi kun koko some oli uusi juttu mutta siitä on jo melkeen 20 vuotta.
Kommentit (50)
Enemmän ihmettelen näitä jotka somessa ovat, kyttäävät muita mutteivät itse julkaise mitään.
Somen idea on jakaa kaikkea mistä itse pitää. Ja jos et tykkää sisällöstä älä seuraa. Etsi joku jonka sisällöstä tykkäät.
Minusta kiinnostavimpia päivityksiä ovat matkapäivitykset, arjen kommellukset, humoristiset ja hauskat videot sekä kuvat perhejuhlista. Positiiviset ja kivat jutut.
Vähiten kiinnostaa kenenkään työt, syöminen, lemmikit ja treenaaminen. Itse en myöskään jaksa lukea kenenkään valitusta ja jatkuvaa ruikutusta, enkä rahan kerjuuta. Valehtelu ja totuuden muuntelu ärsyttää. Myös kaikenlainen poliittinen ja uskonnollinen vaikuttaminen on ärsyttävää. En rupea uskovaiseksi, kommunistiksi enkä vegaaniksi vaikka kuinka suoltaisit sitä propagandaa.
Ja mielestäni enemmän kuin kaksi päivitystä päivässä on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Somen idea on jakaa kaikkea mistä itse pitää. Ja jos et tykkää sisällöstä älä seuraa. Etsi joku jonka sisällöstä tykkäät.
Somen idea on voida julkaista, mitä itse haluaa. Minulle se on parhaimmillaan keskustelunavauksia, mielipiteitä ja tiedottamista. Minuakaan ei kiinnosta sali-, ruoka- tai matkakuvat, mutta totta kai jokainen käyttää somea niin kuin haluaa.
Rehellisesti sanoen, en tiedä.
Mulla ei ole yhtäkään sometiliä, enkä seuraa yhtään ketään.
Mua ei vaan oikeesti kiinnosta kenenkään elämä niin paljoa, että haluaisin päivittäin saada tietoa siitä, mitä hän on tänään tehnyt.
M42
Ehkä narsistisia piirteitä. Katoaa olemassaolon tunne, jos ei ole (edes kuviteltua) yleisöä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen näitä jotka somessa ovat, kyttäävät muita mutteivät itse julkaise mitään.
Ei kai se ole kyttäämistä, jos katson julkaisuja, kun minut on kaveriksi pyydetty. Miksi minut muuten olisi kutsuttu kaveriksi, ellei juuri katsomaan julkaisuja? Eihän kaveruuden hyväksyminen tarkoita sitä, että minun olisi itsekin pakko julkaista jotain. Vai mitä?
Ekana kysytään miksi ja kun vastaan samaistumalla somettajiin niin sitten tuomitaan alanuolilla näkemykseni.
Mitä ihmettä tämän ketjun pitää sitten olla?!
Haukutaan ja halveerataan vaan erilaisuutta näköjään. Eikö teillä ole muuta tekemistä, kuin lytätä erilaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanoen, en tiedä.
Mulla ei ole yhtäkään sometiliä, enkä seuraa yhtään ketään.
Mua ei vaan oikeesti kiinnosta kenenkään elämä niin paljoa, että haluaisin päivittäin saada tietoa siitä, mitä hän on tänään tehnyt.
M42
Minua kiinnostaa todella paljon mitä sukulaisille ja kavereille kuuluu. Läheisten kavereiden kanssa ollaa muutenkin yhteydessä, mutta sitten on muita kavereita, joita harvemmin tapaa. Somesta näkee sitten päivitykset. Sukulaisia en tapaa juuri koskaan, mutta mukava nähdä heidän kuulumisiaan.
Miksi niistä pitäisi olla hiljaa, jos itse tykkää? Todella kummalista laittaa postauksia vain toisten mieliksi eikä omaksi iloksi.