Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokakauppa vaihtaa tuotteen hintaa ennen kassalle menoa

Vierailija
24.05.2025 |

Onkohan kovinkin yleistä tuollainen hintojen muuttelu? Tuotteen hinta oli ilmoitettu selvästi halvempana hyllyssä kuin mitä veloitettiin kuitissa. En koskaan osta enkä nytkään olisi ottanut juuri kyseistä tuotetta normaali hinnalla, mutta halpa hinta lähes puolet normi hinnasta pisti silmään ja houkutti, joten nostin tuotteen ostoskoriin. Nyt vasta sattumalta huomasin kun kuittia tarkastelin ja kävin ostoksia läpi, että minua vedettiin höplästä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kauppaan ja reklamoi. Melko yleistä, ettei hyllylapun hinta pidä paikkaansa. Joko ollut jokin kampanja ja lappu unohtunut poistaa tai hinta noussut, eikä hintalappua ole vaihdettu.  

Vierailija
2/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pitäisi myydä tuote hyllyssä ilmoitetulla hinnalla. Yhdet melko kalliit sukat sain halvemmalla, kun toinen myyjä kävi tarkistamassa hinnan hyllystä.

Pari kertaa tietämätön kassa yritti veloittaa korkeamman hinnan, ja minä jätin ostamatta.

Jos kyseessä on todella lähellä sijaitseva kauppa kävisin sinun sijassasi kaupassa uudestaan. Ihan pienen hintaeron takia en kyllä kauemmaksi lähtisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on digitaaliset hintalaput hyllyssä. Ja osa väpättää ja heiluu. 

Vierailija
4/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härmälän K-market tekee samaa vaikka kauppias on itse laittanut hintalapun hyllyyn 5 min. aikasemmin. Luonnollisesti jätän tuotteen ostamatta. Viimeksi mua kohdeltiin niin loukkaavasti että en ole sen jälkeen ko kaupassa käynyt.

Vierailija
5/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennytkin reklamoimaan heti, mutta kävin ruokaostokset tekemässä pari päivää sitten ja kuten sanoin huomasin asian vasta nyt kuittia läpi käydessä. Pikku asia eikä rahallinen tappio ole tietenkään paljon, mutta harmitus on kyllä valtava kun ei voi luottaa edes kauppaan. Täytyy jatkossa muistaa käydä kuitti läpi maksun yhteydessä kassalla varsinkin jos 'halpuutettua tuotetta' ostaa, niin välttyy tällaiselta petokselta. Ja jatkossa vältän kyseistä kauppaa, vieressä on toinen kilpailevan ryhmän ruokakauppa ja autolla pääsee isompiin kauppoihin.

AP

Vierailija
6/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin mennytkin reklamoimaan heti, mutta kävin ruokaostokset tekemässä pari päivää sitten ja kuten sanoin huomasin asian vasta nyt kuittia läpi käydessä. Pikku asia eikä rahallinen tappio ole tietenkään paljon, mutta harmitus on kyllä valtava kun ei voi luottaa edes kauppaan. Täytyy jatkossa muistaa käydä kuitti läpi maksun yhteydessä kassalla varsinkin jos 'halpuutettua tuotetta' ostaa, niin välttyy tällaiselta petokselta. Ja jatkossa vältän kyseistä kauppaa, vieressä on toinen kilpailevan ryhmän ruokakauppa ja autolla pääsee isompiin kauppoihin.

AP

Vähän uhriutumisen maku tässä petossyyttelyssä. Joskus hyllyssä on vahingossa vanha hinta. Todennäköisesti jollain myyjällä käynyt inhimillinen virhe ja kaupassa lähinnä kiitellään, kun huomautat asiasta, ettei sama ongelma toistu usean asiakkaan kanssa. Palauta tuote kun seuraavan kerran käyt kaupassa, ihan arkipäivää marketeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää miten kaupanmyyjät kehtaavatkin tämän tästä lakkoilla ja vaatia parempaa palkkaa. Saisivat olla kiitollisia, että heillä on sentään työtä ja varma palkka.

Vierailija
8/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kerran  valmis kermaperunat 800g, hyllyssä hinta 2.99e, kotona katsoin kuittia, 3,99e, seuraavan kerran huomasin että tarjous oli vielä, hyllyssä 2,99e,  taas kassalla 3,99e, sanoin myyjälle hyllyssä oli 2,99e hinta, vähensi euron hinnasta. Alan taas jo kaupassa tarkastamaan kuitin. Varmaan kaikki maksaneet 3,99e niistä.

Vierailija
10/12 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jokin aika sitten K-kaupan normikusetus oli laittaa tarjoustuotetta muutama kappale kapean laarin pohjalle ja täyttää viereinen leveä laari kukkuroilleen lähes samannäköistä tai - nimistä normaalihintaista tuotetta niin, että osa niistä valuu tarjouslaariin.

Jollei kuluttaja ollut tarkkana, ostoskassiin päätyi kalliimpi tuote. Varsinkin jos virheen huomasi vasta kotona, harva viitsi lähteä takaisin kauppaan valittamaan ja vaatimaan oikaisua.

Nyttemmin K-kauppa on luopumassa kakkille asiakkaille yhteisistä tarjouksista. Nykyään tarjoukset suunnataan asiakaskohtaisesti Kultapossukortin omaaville asiakkaille siten, että kaikki kortin omaavat asiakkaatkaan eivät saa samoja alennuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin mennytkin reklamoimaan heti, mutta kävin ruokaostokset tekemässä pari päivää sitten ja kuten sanoin huomasin asian vasta nyt kuittia läpi käydessä. Pikku asia eikä rahallinen tappio ole tietenkään paljon, mutta harmitus on kyllä valtava kun ei voi luottaa edes kauppaan. Täytyy jatkossa muistaa käydä kuitti läpi maksun yhteydessä kassalla varsinkin jos 'halpuutettua tuotetta' ostaa, niin välttyy tällaiselta petokselta. Ja jatkossa vältän kyseistä kauppaa, vieressä on toinen kilpailevan ryhmän ruokakauppa ja autolla pääsee isompiin kauppoihin.

AP

Oppirahat! Jatkossa muistat tarkistaa kuitin jo kassalla.

Vierailija
12/12 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tapahtuu jonkin verran, että hyllyssä on eri hinta kuin kassalla. Asioin Prismassa ja Cittarissa, niissä on niin paljon tuotteita ja hintalappuja, että ei oikeastaan ihme. Ja kun siis itse ostan paljon tarjouksesta, niin siksikin näitä osuu aina joskus.

Tarkistan kuitin ennen kaupasta poistumista ja sitten takaisin kassalle kyselemään, jos epäilee virhettä (itse asioin yleensä asiakaspalvelun sulkeutumisen jälkeen, muuten sinne). Hyvittävät kyllä virheen. Turha polttaa omia päreitä sen enempää.