Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole mitään työuraa ja olen kohta 34 vuotta. Mitä tehdä??

Vierailija
24.05.2025 |

Oikeastaan en halunnut tätä itse, se vain tapahtui. Olin kiusattu ja syrjitty lapsena ja sitten syrjäydyin todenteolla tuossa teini-iästä tuonne pitkälle aikuisuuteen saakka. Oli mulla pari työpaikkaa mutta ei mitään pitkiä työsuhteita. Viimeksi olin töissä 2023 ja se oli ainut työpaikka minkä sain koska työkkäri sen minulle tarjosi. Se oli siis palkkatukityötä ja sen takia sen siis sainkin (ihmettelin itsenkin aina miten noin kävi!). Muuten työnhaku on haastavaa ja en ole koskaan päässyt edes haastatteluihin. Kaikki edelliset työpaikat on hommanneet minulle siis työkkäri. Tai no joskus 18-vuotiaana jaoin mainoksia ja sen itse hommasin mutta se siitä.

Mulla on yksi ammattikoulutus mutta olen huomannut että se ei työllistä. Ja sekin on erikoisoppilaitoksessa. Mä en osaa enää noita koulutuksen juttuja edes, unohtanut kaiken..

Ahdistaa kun melkeinpä kaikilla ikäisilläni on hyvä työura tai paljon kokemusta ja lisäksi säästöjä ja hienot talot jne. Mua ei edes kiinnosta mikään ala mutta haluaisin alkaa säästää rahaa ja muutenkin. Tuntuu kyllä etten jaksa enää edes istua koulun penkillä tässä iässä? Olenkohan masentunut? Toisaalta elämässäni on ihania ihmisiä niistä olen onnellinen. Mitä jos ei tiedä miten jatkaa uran suhteen? Pitääkö vain valita joku ura ja lähteä koulun penkille vai mitä? Vai haenko vaan työpaikkoja kunnes tärppää? (Eli tuskinpa koskaan)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin koulukiusattu oon tässä yliopistotutkintoa vääntämässä loppuun. Lisäksi on fyysinen sairaus ollut koko elämän. Vielä oon virallisesti eläkeläinen. Suosittelen esim iltalukion käymistä tai suoraan AMK hon

Vierailija
2/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itsekin koulukiusattu oon tässä yliopistotutkintoa vääntämässä loppuun. Lisäksi on fyysinen sairaus ollut koko elämän. Vielä oon virallisesti eläkeläinen. Suosittelen esim iltalukion käymistä tai suoraan AMK hon

auttaako se siis työllistymisessä tuollainen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta köyttä ja laita se kaulaan, sitten hyppäät.

Kyllä tässä on jo niin pitkälle rämmitty että tuskinpa enää. Joskus siis koen "msennuksen" tunteita mutta uskon että olen vain tälläinen luonteeltani.

Vierailija
4/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin AMK ennen koronaa enkä oo saanu vieläkään töitä

Vierailija
5/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae siivoojaksi tai myyntialan ammattilaiseksi?

Vierailija
6/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen elämä jossa olet onnellinen ja rento. Missä olet hyvä. Joskus harrastuksestakin voi tulla yksi ala. Jotkut olleet monessa koulussa jo ja ei jaksa enempää. Paitsi vapaa-ajan harjoituksia. Jos jokin on intohimo toinen juttu tai löytyy jotain mihin oma motivaatio. Ei kannata verrata itseään liikaa muihin vaikka nuo asiat muitakin mietityttävät. Ja miksi ihmiset eri asemassa.

Vierailija
7/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin alkaa siivojaksi mutta niihinkin en ole hakenut tai en jostain syystä pääse

Vierailija
8/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja  tarttee ajokortin. Myyntialalle en oo päässy. 

Vierailija
9/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole ja olen 36. Kerran tein töitä TET-harjoittelussa kun olin 16. Vietän kolmen lapsen kanssa aikaa ja vaimo elättää. Sain myös suht ison perinnön kun olin 32 mutta sovittiin että se menee lapsille rahastoon jotta saavat mm. asuntoihin käsirahat kun täyttävät 18. Nykymaailmassa pitää antaa kaikki mahdollinen tuki lapsille mitä voi. Itse en kaipaa mitään urheiluautoja tai pröystäilyä. Riittää katto pään päällä, hyvä ruoka ja välillä joku kohtuullinen lomamatka.

Vierailija
10/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa varmaan opiskella lisää. Yksin on aina vaikea pähkäillä eri vaihtoehtoja. Työvoimatoimistossa tai mikä se nyt on nimeltään on asiantuntemusta auttaa. Et ole vanha vaan nuori. Tosi monet opiskelevat sinun ikäisenä. 

Vierailija
11/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa varmaan opiskella lisää. Yksin on aina vaikea pähkäillä eri vaihtoehtoja. Työvoimatoimistossa tai mikä se nyt on nimeltään on asiantuntemusta auttaa. Et ole vanha vaan nuori. Tosi monet opiskelevat sinun ikäisenä. 

Ilman rahaa vaan mahotonta. Muuten menisi  itekkin

Vierailija
12/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta köyttä ja laita se kaulaan, sitten hyppäät.

Sovella itse tuota itseesi niin kaikki voittavat.

Ap: kyllä se siitä!

Oletko yrittänyt anoa eläkkeellepääsyä?

Jätkä 53 vuotta

Vierailija
13/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kalja ja mieti.

Vierailija
14/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kohdallasi on alkaa ryyppäämään..korkin varmaan osaat aukaista..

Vierailija
15/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyntialalla täytyy olla tietynlainen persoona joka muistetaan ja jonka vuoksi halutaan pistäytyä uudelleenkin.

Vierailija
16/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyntialalla täytyy olla tietynlainen persoona joka muistetaan ja jonka vuoksi halutaan pistäytyä uudelleenkin.

Joo ja päästä edes haastatteluun

Vierailija
17/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vain tapahdu.

Niin kauan kun ulkoistat onnettoman elämäsi muiden syyksi (koulukiusaaminen), et edes yritä päästä eteenpäin.

Lopeta se menneisyydessä vellominen ja hae vaikkapa opiskelemaan johonkin. Olet vielä nuori, ehdit kyllä vaikka mitä.

Vierailija
18/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei vain tapahdu.

Niin kauan kun ulkoistat onnettoman elämäsi muiden syyksi (koulukiusaaminen), et edes yritä päästä eteenpäin.

Lopeta se menneisyydessä vellominen ja hae vaikkapa opiskelemaan johonkin. Olet vielä nuori, ehdit kyllä vaikka mitä.

No olen jo opiskellut jonkun verran mutta nämä oli täysin vääriä aloja ilmeisesti. Kun sanotaan "johonkin" niin en tiedä yhtään minne ja yritin jo ammatin valinta tyypilläkin käydä ja se ei löytänyt minulle mitään alaa.

Vierailija
19/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi kuin sinä ja ei myöskään minkäännäköistä uraa. Tehnyt sitä sun tätä paikasta toiseen ja ollut myös välissä työttömänä, koska oma ala ei työllistä. Parasta on kun ei ole omaa perhettä, ei tarvitse murehtia kuin itsestään, hyvä kun jaksaa sitäkään. En oikeastaan kadehdi muiden elämää enää, joskus kyllä vertailin. Pääasia on, että on jotain elämässä mistä ottaa kiinni, ei se työ aina ole se juttu.

Vierailija
20/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja päästä edes haastatteluun

Oljenkortesi on kilauta kaverille tai kysy yleisöltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi