Ottaisitko lopputilin heti jos olisi taloudellisesti mahdollista?
Kommentit (84)
Just pistin loton tulemaan ja 1 miljoona näytti olevan päävoitto joten jos milli tulee tänä iltana niin otan loparit niin että pauke kuuluu! Mul on viel viikko kesälomaan aikaa niin kyl mä sen oisin töissä mut se ois sit siinä. Kyllä mulla aika kuluis muutenkin kuin töitä tekemällä.
Todellakin lopettaisin työt. Työelämä vie kaiken merkityksen elämästäni. Ei kiinnosta tehdä töitä, enkö jaksa tehdä töitä, jotka eivät kiinnosta.
Tuntuu, että kohta otan loparit vaikka se olisi taloudellisesti todella tyhmää. 40v on paiskittu ja eroamatta en jäisi yhteiskunnan elätettäväksi vaikka en kävisi töissä
se on eri juttu suostuisiko mies elättämään
En, vaan vasta ensi kuussa. Lomarahat tulevat kesäkuun palkassa.
Olen ottanut. Aluksi vähän riskillä, mutta homma hoitui parhain päin.
Kyllä. Ja olen ottanut loparit muutamasta firmasta erittäin nopealla varoitussajalla ja ihan samana päivänä kun mitta tuli täyteen. Niissä firmoissa työntekijöiden vaihtuvuus on ollut muutenkin suurta, eli huonot palkat yhdistettynä huonoon johtamiseen. Ja olen valmis hyppäämään heti tästä oravanpyörästä pihalle kun siihen tulee tilaisuus. Työelämä on muuttunut aivan sekopäiseksi liian monessa firmassa.
Toimenkuvaani muutettiin vastoin tahtoani, joten 60 täytettyäni ilmottauduin vapaaehtoiseksi lähtijäksi muutosneuvotteluissa. Muutosneuvotteluissa sain mitä halusinkin, eli irtisanomisilmoituksen. Sitten olin täydellä palkalla ja eduilla työsuhteessa 6kk ilman työvelvoitetta, jonka jälkeen jatkoin ansiosidonnaisella. 61 täytettyäni aloin nostaa myös ove-eläkettä. Taloudellisesti pärjäsin vähintään yhtä hyvin, kuin töissä ollessanikin, kun paikkasin tuolopuolta osakkeita myymällä. Mutta reilun vuoden jälkeen, olin matkustellut maailmalla ja makoillut sohvalla ihan tarpeekseni. Joten päätin toteuttaa haaveni omasta yrityksestä. Yritys tuli perustettua ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen yrityksen kautta saavuttamaani tasapainoon, mielekkään työn ja yrityksen tuloksen kanssa. Melkoisella varmuudella uskallan sanoa, että tulen työskentelemään vähintään täyteen eläkeikääni asti (3v jäljellä), vaikka mitään taloudellista tarvetta työntekoon ei enää ole.
Otin lopputilin vaikka ei ollut kuin 8000 euroa säästössä. Työnantaja ei arvostanut minun osaamista ja koulutusta vaikka olin ainoa joka hoidin yhtä konetta mitä töissä joutui käyttämään kun valmistettiin osia esimerkiksi laivoihin. Palkka surkea 1500 euroa eli 2000 euroa pienempi mitä olisi kuulunut olla. Työnantaja menetti kuulemma 250000 euroa kun lähdin kun ei ollut ketään valmistamassa osia.
Välittömästi. Olen kyllä ihan omalla alalla ja työelämässä menestynytkin, mutta vaihtaisin vapaa-aikaan välittömästi.
Otin, eikä taloudellisesti paras mahdollinen valinta, mutta. . .
Vierailija kirjoitti:
Otin lopputilin, tuli lomarat pitämättömistä lomista. Lopputili alkaa näin:5857, siis netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin lopputilin, tuli lomarat pitämättömistä lomista. Lopputili alkaa näin:5857, siis netto.
Sulla menee nyt sekaisin pitämättä jääneiden lomien maksaminen työsuhteen päättyessä ja lomaraha / lomaltapaluuraha.
En ottaisi. Meidän työpaikalla saa viihdettä koko rahan edestä.
Ottaisin. En jaksa enää, jatkuva sairaslomakierre päällä, koska kroppa on loppu.
Koska pidän työstäni neuvottelisin ensin työajanlyhennyksestä. Jos se ei onnistuisi ja todella tilanne olisi se, että taloudellisesti pärjäisin ilman työtä, niin sitten irtisanoutuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla menee nyt sekaisin pitämättä jääneiden lomien maksaminen työsuhteen päättyessä ja lomaraha / lomaltapaluuraha.
😂, miten ihmeessä lomalpaluuraha maksetaan henkilölle, joka ei lomaa pidä?! Lopputili lisineen, lomaraha ja lomakorvaus!
Todellakin. Minä välillä fantasioin että sijoitukset onnistuisi niin hyvin että pystyisi jäämään eläkkeelle tai voittaisi lotossa. Enkä siis lopettaisi heti töitä vaan odottaisin "oikeaa" hetkeä, jotain naurettavaa pyyntöä pomolta tms johon vastaisin että nyt riitti otan lopputilin.
Kyllä. On liian stressaavaa ja vaikuttaa jo yleiseen hyvinvointiinkin.
En tiedä.