Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihmisen humalakäytöstä koskaan laittaa alkoholin piikkiin?

Vierailija
24.05.2025 |

Vai onko se niin että alkoholi vaan tuo esiin henkilön todelliset puolet?

Itse en usko viimeksi mainittuun.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina. Mutta onko se oikea syy onkin eri asia. Alkoholi ei aiheuta mitään vaan tuo esiin ajatukset jotka ovat jo olemassa. Ehkä ne korostuvat ja normaalisti niitä ei tuotaisi julki, mutta siellä ne ovat. Kuinka paljon nämä ajatukset vaikuttavat silloin kun on selvinpäin riippuu yksilön asenteesta ja ajatusmaailmasta.

Tuo olemassa olevien ajatuksien esiintuominen on mielenkiintoinen ajatus näin aivokemiallisesta näkökulmasta. On käytännössä mahdotonta nähdä, miten moinen voisi toimia. Osaatko selittää?

Ehkä kirjoittaja viittaa impulsiivisuuteen ja estojen poistumiseen. Ihmisellä on samat mielipiteet ja mieliteot myös selvin päin, mutta silloin ei tuo niitä esiin. Esim selvin päin ei pettäisi puolisoaan, vaikka onkin ihastunut.

Vierailija
22/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sikäli kyllä että harvemmin humalakäytöstä tapahtuu selvinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei ymmärtänyt että kun hakkasin sen niin olin humalassa. 

Hei ! Mä olin silloin humalassa !!!

Vierailija
24/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on maailman vaarallisin ja tappavin huume. Kyllä se pään laittaa sekaisin.

Joku voisi nettivinkata tämän kannabiksen piikittäjän poliisille...

En käytä ensimmäiskään huumetta. Vaarallisin huume mitä olen käyttänyt on sokeri. Yrittänyt nyt lopettaa sen käytännössä kokonaan.

Sokeri on kemialtaan samaa sukua alkoholin kanssa. Monet ovat addiktoituneita sokeriin, on myös termi "sokerihumala", mikä yleisempää pikkulapsilla.

Vierailija
25/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi laittaa. Yhden kerran. Sen jälkeen jos ei lopeta juomista niin ei voi enää.

Että esim yhen tapon voi tehdä humalan piikkiin?

ei

Vierailija
26/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskee moraalia ja nostaa impulssikontrollia.

Vierailija
27/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Laskee moraalia ja impulssikontrolli heikkenee eli teoista tai sanoista voi tulla hallitsemattomampia. Saattaa myös korostaa tunteita; joku tuntee vihaa niin muuttuu väkivaltaiseksi, joku tykkää jostakin niin kertoo sen humalassa mutta selvinpäin ei koskaan kertoisi. 

Vierailija
28/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei tappelisi koskaan nakkikioskinjonossa selvinpäin mutta kännissä saattaa tulla ylilyönti ärsytettäessä eli provosoituu humalassa helpommin.

Vierailija
29/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena ekat alkoholikokeilut ja niiden aiheuttama sekoilu, ehkä joo. Mutta aikuisilla ihmisillä, ei KOSKAAN. Alkoholi/humalassa olo ei ole koskaan mikään oikeutus huonolle käytökselle. Ei koskaan. 

Entä hyvälle käytökselle? Olen tavannut ihmisiä, jotka ovat humalassa miellyttävämpiä kuin selvin päin. Silti kyseessä ei ole ollut mikään tolkuttomasta kännistä johtuva örvellystilanne, vaan nimenomaan näiden henkilöiden olemus on ollut ikään kuin lämpimämpi ja avoimempi kuin heidän ollessaan selviä.

Kun henkilön sanotaan muuttuvan humalassa, muutos ei aina ole negatiivinen. Usein tietysti on, mutta ei kaikkien kohdalla.

Vierailija
30/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt miten alkoholi tekee miehistä täysin sekopäitä ja väkivaltaisia vaikka ovat selvinpäin normaaleja. Ja olen itse mies.

31/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoholi ei koskaan tuonut esille mitään sellaisia ajatuksia joita en olisi voinut samojen henkilöiden seurassa kertoa myös selvin päin. Kokeilin tätä nuorempana pari kertaa sellaiseen humalatilaan asti että krapula kesti koko seuraavan päivän. 

Eli minulta ääni sille, että alkoholi yleensä paljastaa ajatuksia jotka jo ovat olemassa. Toki se heikentää ajattelukykyä joten sosiaalisissa tilanteissa humalainen voi tehdä isojakin virhepäätelmiä. Hymyilevän ihmisen kuvittelee hän olevan oikeasti kiinnostunut ja sitten humalainen takertuu eikä ymmärrä ettei toista oikeasti kiinnostanutkaan hänen seuransa. Siksi naisilla on tarkkaa baareissa ja yökerhoissa/diskoissa se, kenelle uskaltaa hymyillä.

M60

Vierailija
32/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on maailman vaarallisin ja tappavin huume. Kyllä se pään laittaa sekaisin.

Joku voisi nettivinkata tämän kannabiksen piikittäjän poliisille...

Pahoin pelkään, ettei hänen "kärähtämisestään" seuraa (Suomessa) mitään: vakiintuneen oikeuskäytännön mukaan ilmeisesti ketään ei ole tuomittu rangaistukseen tämän nyt puheenalaisen myrkyn käytöstä ainakaan enää tässä 2000-luvulla.

Ja uskonpa vahvasti, että poliisi ym. viranomaiset sekä oikeuslaitos tuntevat hänet jo entuudestaan ja kukaties seuraavatkin silloin tällöin laiskanpulskeasti, josko hänen kirjoittelussaan tapahtuisi muutoksia "perinteisempien huumeiden" (entiset lääkeaineet jotka kriminalisoitiin joskus 1960-luvulla, ne piikitettävät) suuntaan.

Ei tuolle ulosteenjauhannalle ilmeisesti voi mitään, vaikka siitä olen samaa mieltä, että ikävää ja kyllästyttävää on nähdä palstalla jatkuvasti noita hänen väsyneitä pamflettejaan.

Huonoa makua (kun on mieltynyt rikkaruohon polttamiseen eikä ole kiinnostunut alkoholista) ei kai oikein voi kriminalisoida.

Vierailija
34/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Itse en ole koskaan humalassa mokaillut todella pahasti. Yhtäkään kertaa ei ole käynyt esimerkiksi niin, että olisin baarista lähtenyt jonkun mukaan ja harrastanut seksiä. Toisaalta alkoholi vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin.

Vierailija
35/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kännissä sanoin tutulle miehelle, että olen rakastunut häneen. Enkä siis oikeasti ollut, enkä tiedä miksi höpötin sellaista kun siinä ei ollut mitään perää. Jälkeenpäin selitin, ettei se ollut totta, mutta arvatkaa uskoiko hän.

Vierailija
36/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä, läpällä ja mielenterveysongelmat on klassisia vapaudut vastuusta kortteja. Pistää miettimään, että onko sitten mikään tekeminen vapaasta tahdosta peräisin🤔🤔

Vierailija
37/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Esimerkiksi tiukan monogamiset eläinlajit alkavat pettämään toisiaan, jos ne altistetaan alkoholille. Eli humala todellakin vaikuttaa tietyillä tavoilla ja alkoholia ei tulisi nauttia hupijuomana mielestäni kuin nuoruuden sinkkuaikoina. 

Elämää on syytä maistaa, mutta jos ei pääse yli sekoiluvaiheesta niin on kypsymätön.

Vierailija
38/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa. Itse en ole koskaan humalassa mokaillut todella pahasti. Yhtäkään kertaa ei ole käynyt esimerkiksi niin, että olisin baarista lähtenyt jonkun mukaan ja harrastanut seksiä. Toisaalta alkoholi vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin.

Mitä pahaa on seksin harrastamisessa?

Vierailija
39/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä en kännissä selvinpäin hilluisi tai jotain siihen suuntaan mutta otetaas kuppia....

-tenu vaan

Vierailija
40/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kännissä sanoin tutulle miehelle, että olen rakastunut häneen. Enkä siis oikeasti ollut, enkä tiedä miksi höpötin sellaista kun siinä ei ollut mitään perää. Jälkeenpäin selitin, ettei se ollut totta, mutta arvatkaa uskoiko hän.

Minulla on tuttu joka aloittaa tuon tunteilun joka kerta, kun on kännissä. Selvin päin paikkailee ja sanoo, että ei missään tapauksessa ole mitään tunteita ja haluaa olla vain kaveri. Mutta ääni kellossa muuttuu heti, kun saa alkoa koneeseen. Tämä on alakanut ärsyttää pikku hiljaa, enkä tiedä mitä uskoisi. En siis halua mitään tämän tyypin kanssa ja tulen varautuneeksi jos tiedän, että on juomassa. Koska aina alkaa tulemaan näitä rakkauden tunnustuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi