Nalkuttaminen on puhdasta väkivaltaa
Tässä artikkelissa nainen kertoo, kuinka hän on ollut väkivaltainen miestään kohtaan vuosia tajuamatta sitä.
Väkivalta ei ollut fyysistä, vaan sanallista ja emotionaalista. Ja se ilmeni monissa parisuhteissa hyvin yleisenä ilmiönä: jatkuvana nalkutuksena.
Hän odotti miehensä tekevän aina tehtävät ja kotityöt juuri silloin ja niin kuin hän halusi niiden tehtävän, ei silloin ja niin kuin mies halusi niiden tehtävän. Eikä hän ottanut sitä kovin hyvin, kun mies ei täyttänyt hänen standardejaan ja mieltymyksiään.
Hän esimerkiksi kertoo, kuinka hän moitti ja huusi miehelleen, koska tämä otti 70/30 naudanlihaa 80/20 naudanlihan sijaan. Mies ei pitänyt sitä isona asiana. Ja nainen alkoi hitaasti tajuta, että ehkä mies oli oikeassa.
Sitten hän jatkaa puhumalla siitä, kuinka yleistä tämä on ja kuinka hän on huomannut, että kaikki hänen ystävänsä tekevät niin myös. Ja millainen vaikutus sillä voisi olla miehiin, jotka ovat jatkuvasti alttiita sille.
Bonuksena hän on huomannut dramaattisen parannuksen parisuhteessaan ja miehensä mielialassa, ja hän on nyt onnellinen, kun hän ei enää "suruta häntä huonosti valitusta annoksesta".
Kommentit (26)
Niin on. Sossujen ja muiden tahojen nalkutus pitäisi kieltää henkisenä väkivaltana.
Olen ollut suhteessa naisen kanssa, josta tuntui, etten välittänyt hänestä, jos en huomannut hänen haluamaansa tapaa. Mistä tämä viesti oikein tulee? Mistä me oikein kerromme naisille, että mies on itsekäs, koska hän ei huomaa pieniä yksityiskohtia tai tekee toisinaan virheitä?
Minulla on todella vaikeuksia ymmärtää tätä ajattelutapaa miehenä. Minua on moitittu ja sanottu, että olen itsekäs kusipää, joka ei välitä kenestäkään muusta, koska en tiedä, minkä väriset silmät tyttöystävälläni on. Minulle sillä ei ollut mitään merkitystä mitä väliä sillä oli? Miespuoliset ystäväni tekevät näin harvoin, mutta järkyttävän suuri osa naisista elämässäni käyttäytyy näin. He odottavat täydellisyyttä ja tulkitsevat minkä tahansa virheen uskollisuuden tai harkinnan puutteeksi, joka työntää sen "en voi nähdä sinua enää samalla tavalla" -alueelle. Se on tikittävä aikapommi monissa suhteissa. Melko vaikea navigoida, koska et halua olla se, joka mitätöi jonkun tunteita, joten suurimman osan ajasta on kirjaimellisesti vain helpointa hyväksyä se.
Ap tee ne kotityöt, niin niistä ei tarvitse muistuttaa sinua.
T. Äitisi
Vierailija kirjoitti:
Ap tee ne kotityöt, niin niistä ei tarvitse muistuttaa sinua.
T. Äitisi
Huvittavaa että juuri vannoutuneet vanhatpiiat esittävät äitejä.
Te miehet ette kestä enää mitään, ennen ollaan oltu rintamalla, rakennettu perheelle torppa ja kynnetty pellot. Nyt lipitetään energiajuomia, ajetaan skuuteilla ja ollaan inceleitä. Ja puolustusvoimat luottaa tällä miehityksellä maamme puolustukseen. On totta, että vasta myrsky tekee miehen. Tasapainoisimmat ja fiksuimmat miehet, jota olen kohdannut ovat olleet esim.rauhanturvaajina! Tai miettineet asiaa.
Menkää veetit sotimaan parit sodat, turvaamaan rauhaa tai rakentakaa talo.. ehkä sitten ne p*llit laskeutuu ja olette miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut suhteessa naisen kanssa, josta tuntui, etten välittänyt hänestä, jos en huomannut hänen haluamaansa tapaa. Mistä tämä viesti oikein tulee? Mistä me oikein kerromme naisille, että mies on itsekäs, koska hän ei huomaa pieniä yksityiskohtia tai tekee toisinaan virheitä?
Minulla on todella vaikeuksia ymmärtää tätä ajattelutapaa miehenä. Minua on moitittu ja sanottu, että olen itsekäs kusipää, joka ei välitä kenestäkään muusta, koska en tiedä, minkä väriset silmät tyttöystävälläni on. Minulle sillä ei ollut mitään merkitystä mitä väliä sillä oli? Miespuoliset ystäväni tekevät näin harvoin, mutta järkyttävän suuri osa naisista elämässäni käyttäytyy näin. He odottavat täydellisyyttä ja tulkitsevat minkä tahansa virheen uskollisuuden tai harkinnan puutteeksi, joka työntää sen "en voi nähdä sinua enää samalla tavalla" -alueelle. Se on tikittävä aikapommi monissa suhteissa. Melko vaikea navigoida, kosk
Ihan kummallista tekstiä, en ymmärrä. Mikä on esimerkki virheestä, jonka jälkeen joku nainen ei ole voinut nähdä sinua samalla tavalla kuin ennen? Valehtelu? Epäluotettavuus? Jätti lapsen ruokkimatta? Alkoholismi? Pettäminen? Tiedoksesi että ei ole täydellisyyden vaatimista mieheltä, jos ei noista pidä.
Henkistä väkivaltaa on myös kaikkien velvollisuuksien sälyttäminen vain yhden kannettavaksi.
Nainen itkee kun mies käy kiinni kun ei ymmärrä lopettaa nalkuttamista. Naiset itse aiheuttaa väkivaltaa itseään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Te miehet ette kestä enää mitään, ennen ollaan oltu rintamalla, rakennettu perheelle torppa ja kynnetty pellot. Nyt lipitetään energiajuomia, ajetaan skuuteilla ja ollaan inceleitä. Ja puolustusvoimat luottaa tällä miehityksellä maamme puolustukseen. On totta, että vasta myrsky tekee miehen. Tasapainoisimmat ja fiksuimmat miehet, jota olen kohdannut ovat olleet esim.rauhanturvaajina! Tai miettineet asiaa.
Menkää veetit sotimaan parit sodat, turvaamaan rauhaa tai rakentakaa talo.. ehkä sitten ne p*llit laskeutuu ja olette miehiä.
Ajatella että maalla eletään tuollaisessa maailmassa.
Mitä on nalkuttaminen, avaa vähän sisältöä ja tilanteita jossa sitä esiintyy. En tunnista ongelmaa !
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa on myös kaikkien velvollisuuksien sälyttäminen vain yhden kannettavaksi.
Et siis tajua että velvollisuus = naisen sanelua. Huoh.
näpäyttely. vähättely, nöyryyttäminen, mitätöinti, arvostelu, mykkäkoulu
huutaminen, haukkuminen, nimittely, pilkkaaminen, itkeskely
syyllistäminen, syyttäminen, mustasukkaiset syytökset
kontrollointi, alistaminen, painostaminen, pelottelu, häirintä
nalkuttaminen, seksin pihtaaminen tai sillä kiristäminen
kiristäminen, valehtelu
tavaroiden hajottaminen
nukkumisen estäminen tai häiritseminen
muista ihmissuhteista eristäminen, kaverikontaktien ja menojen kontrollointi
epäily, puhelimen / sähköpostin / somen tutkiminen tai stalkkaaminen
uhkailu
Meillä on toisin päin. Meillä nalkuttaa, valittaa MIES, eli ei heillekään kovin tuntematon käsite.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on nalkuttaminen, avaa vähän sisältöä ja tilanteita jossa sitä esiintyy. En tunnista ongelmaa !
Katsopa tämä video, naiselta naisille:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on toisin päin. Meillä nalkuttaa, valittaa MIES, eli ei heillekään kovin tuntematon käsite.
Näihin ketjuihin tulee aina näitä joilla on pakottava tarve hokea että mutkumiehetki, mutkumiehetki
Muistatteko tositarinan Kelarotasta? Ap on vaihtanut aihetta.
Tämä oli äitini, isoäitini ja tätini. Nyt näen sen sellaisena kuin se on; normalisoitua fysiologista väkivaltaa. Mitään ei koskaan tehty heidän standardiensa mukaisesti. Jatkuvaa kiusaamista pikkuasioista. Nakuttamista ja saarnaamista äärimmilleen hulluuteen asti. En koskaan ollut onnellinen tai tyytyväinen asioiden menneisyyteen. Sorruin tähän ansaan varhaisissa ihmissuhteissani, mutta opin ottamaan sen hallintaan. Olen sanonut sen ääneen, kun se alkoi, ja sanonut heille, etten aio sietää väkivaltaa. He aikovat puhua minulle kuin aikuiselle tai löytää oven.