Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpparilla koettua, ilmatteeksi pitäs vissiin myydä

21.03.2007 |

Pidin lastenvaatekirpparia vastikään täällä Oulussa. Mulla oli myytävänä vähän käytettyjä ja osa lähes uudenveroisia vaatteita. Hinnoittelin vaatteet alle puoleen summasta minkä olin niistä maksanut. Osalle laitoin hintaa ihan mitättömän summan.

Kun kävin purkamassa kirpparia, kirpparinpitäjän palaute oli se, että hintani oli liian suuret. Tämmöstä palautetta oli tullut asiakkailta. Hämmästykseni oli suuri. Odottaako ihmiset, että kirpparilta sais hyväkuntoiset vaatteet lähes ilmatteeksi.

Ennen kirpparin aloitusta silmäilin muiden pöytiä. Vois sanoo että melkein lumpuista vaatteista pyydettiin samaa hintaa, mitä minä hyväkuntoisilla vaatteilla pyysin. olen toki aikaisemmin pitäny kirppareita, joten hinnoittelu pitäs olla hanskassa.

Mielelläni möisin vaatteet sukulaislapsille mutta niitä ei valitettavasti ole. Jäi todella paha maku suuhun. Taidan kiertää kirpparin kaukaa. Että tämmöstä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertelen paljon kirppiksiä. Pojalleni en juuri löydä mitään ostettavaa. Kiinnostais esim. ne legon housut 122cm ylöspäin, Housut muutenkin, paidat, takit, haalarit ym. Maksaisin kyllä ihan ok hinnan jos löytyis hyviä. Rikkinäisistä, tahraisista tai pahasti kulahtaneista en maksais mitään, enkä ottaisi niitä edes ilmatteeksi... ellei olis ihan mahdoton rahapula.

Tytölleni ostelen +98cm myös, mutta hänelle vielä löytää joskus hyviä vaatteita käytettynäkin. Alesta ainakin, jos käytetyt kulahtaneita. Pojalleni ei alesta löydä oikein enää mitään. Tämä +122cm kokoiset menevät heti kuumille kiville jos ale on esim -20%.

Meillä jää itsellä välillä käyttämättömiäkin, kun ostelen vaatteita paljon. Siis TOSI paljon.

Kiinnostais jonkun vakiostajaksi alkaminen... Kivointa olis jos ensin onnistuis tulla katsomaan ihan paikan päälle.

kauppa.ratsu1971@luukku.com voi laittaa viestiä.

Vierailija
22/50 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kirjoitan asian vierestä, mutta kirjoitan silti.

Tuossa joku mainosti MLL:n kirpputoria. Mietin jonkin aikaa menisinkö, mutta jätin väliin. Olin MLL:n kirpparilla kerran, mutta en siis kyseisessä paikassa. Hyvän alueen kirpparilla kuitenkin. Vaikka olin alusta asti mukana, niin en löytänyt sieltä muuta kuin Marimekkon paidan, jonka sai Liberon keräyksestä. Paita ei ollut erityisen hyväkuntoinen ja maksoi silti 3,5 euroa. Kaikki muu katsomani (50 cm, 70 cm ja 80 cm vaatteet) olivat ylihintaista ja huonokuntoista.

Tämä siis kommenttina sille, että vaikka paikka on eri, vaikka myyjät ovat ihan eri ihmisiä ja näillä kahdella kirpparilla ei ole mitään muuta yhteistä kuin järjestäjä, niin huono kokemus sai minut pysymään kotona. Minähän tässä todennäköisesti hävisin, mutta jokaisen myyjän olisi syytä miettiä ihan paikan maineen kannalta, millaista vaatetta ja millä hinnalla lähtee myymään. Se vaikuttanee loppupeleissä myös siihen, miten itse saa myytyä. Jos ostajat kaikkoavat, ei siitä myyjätkään hyödy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ketju kasvanut muutamassa päivässa. Hyvä, kun kommentteja on asian tiimoilta tullut laidasta laitaan.

En tiedä, onko tämä oikea paikka asian tiimoilta mutta...

Muakin kiinnostas ruveta vakiostajaksi. Tarvitseisin kolmevuotiaalle tytölle kokoa 104 cm olevia vaatteita. Kyseessä olisi hyväkuntoiset vaatteet. Edellytyksenä myös olisi ettei myyjän kotona tupakoida sekä ei olisi lemmikkieläimiä. Olemme allergiaperhe. Seutuna olisi Kempele-Oulu.

Eräs perhe ostaa vakimyyjältä lastenvaatteita seuraavalla periaatteella. Myyjä hinnoittelee käytetyt hyväkuntoiset vaatteet valmiiksi. Ostaja valitsee haluamansa vaatteet ja maksaa niistä hintalapuissa olevat hinnat. Kuulemma toimii hyvin, eikä jälkipuheita ole syntynyt.

Vierailija
24/50 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni ei ilmaiseksi, mutta selkeästi halvemmalla mitä kaupasta :)

Itse olen valmis maksamaan ns. merkkivaatteista enemmän, myös kirpparilla, mutten kyllä puolta ostohinnasta niistäkään.

Tuntuu vaan hullulta se, että kirpparilla jostain trikoopaidasta pyydetään 3,50 e... Olisitteko markka-aikaan maksaneet 20 mk vanhasta trikoopaidasta kirpparilla??

Vierailija
25/50 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tässä just pöytä tossa kirpparilla ja vein neuvolan ilmoitustaululle ilmoituksen että myyn vauvakamaa/vaatetta ja äitiysvaatetta pöytä se ja se.

Ilmeisesti sain porukan liikkeelle sillä kaikki äitiysvaatteet meni ja niin paljon vauvanvaatetta että viimesinä päivinä piti myydä vähän eioota.

Hinnat mulla oli edulliset, laitoin semmoset mitä itsekin maksaisin niistä.

Esim. hyvät kappAhlin äippäfarkut 5e, siisti h &M äitiyspaita 5e, vähän kulahtaneempia äippävaatteita sitten 1e-2,50e.

Siistimmät bodyt 1e

Hoitoalusta 4e, rintapumppu 1e, imetysliivit 2e, pestävät liivinsuojat 1,20e.

Kalleimmat vauvanvaatteet oli 3e. (pari haalarihousua ja yhdet farkut)

Vierailija
26/50 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinpahan lauantaina kirppiksellä (pk-seutu) ja hinnat hirvitti!!! siis näistä keskusteluista, jotkut mammat saa idean ettei yrittänyttä laiteta eli se on tyhmä joka maksaa ei se joka pyytää ja sitten laittavat kirpparilta ostetuille jo monella lapsella olleille lumpuille ja ryysyille monta euroa hintaa. kymmenen vuotta vanhat vk-takit ja haalarit maksoi 10-20e, siis ihan kulahtaneet ja kuluneet, itse antaisin ne pois tai korkeintaan 50 senttiä hintaa. eikä kukaan sit maksa uudenveroisesta laatuvaatteesta mitään, kun kerran niin halvallakin saa " vaatetta" .

no enpä yhdestä kerrasta lamaannu, sillä todellisia löytöpöytiäkin/myyjiäkin on eli myyvät hyväkuntoista vaatetta edullisesti.

alkuperäiselle vielä sen verran, etten todellakaan maksa tavallisella kirppiksellä puolta normaalihinnasta. huutonetistä sensijaan metsästän sellaisia pakkosaada-juttuja, joita en kaupasta enää löydä ja silloin voin maksaa sen puolet. osaan hyödyntää alet ja kyllä sieltä on löytynyt hyvinkin puoleen hintaan kaikkea mitä on tarvittu (tosin normaalihinnallakin tulee osteltua uutuuksia...)

Vierailija
27/50 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin hintavia ovat osa huonokuntoisistakin tuotteista kirppiksellä.

Usein nauran oikein ääneen kun repalieisesta likaisesta reimatecistä tms. ulkopuvusta pyydetään 30¿ !!!

Hei haloo mitä myyjät oikein ajattelevat...

Sitten yleinen vitsaus on että ulkopuvuista tai-takeista puuttuu huppu.

Mihinköhän kaikki sen aina hävittävät.

Sitten minua aina ihmetyttää et miksi hintalppu pitää niitata kosteusuojapukuun tai sadeasuun kiinni. Niittaus ei ole mitenkään huomaamattomassa paikassa kuten vetoketjulistassa tai niskalenksussa vaan keskellä pukua. Pilallehan ne menevät kun niitit tekee reiät puvun läpi.

Usein pyydetään maltaita risoista ja likaisista vaatteista. Iahn kuin suoraan hiekkalaatikosta. Mitenköhän myyjät kuvittelevet saavansa ne kaupaksi.

Toisinaan onnistun kuitenkin tekemään hyviäkin löytöjä. Usein miten arkipäivisin hyllykirppiksellä ja uskoni kirputoreihin palauttuu edes hieman. Juuri löysin 120cm kosteussuojatut housut . Hinta 1¿ Mitään kulumia tms. ei niissä ollut. Ostin pois ,kyllä niille jossain vaiheessa käyttöä löytyy. Ihana Minni pitkäotoppatakki 104cm 2,50 ¿ ja on kuin uusi.

Nyt kun löysin jotain niin varmaankaan en taas pitkään aikaan löydä mitään mielekästä ostettavaa. Aina ei arkisin ole edes aikaa mennä kirppikselle.

Ei minunkaan meilestäni ihan pilkkahinnalla tarvitse tavaroita myydä,mutta ei iistä ihan mitä tahansa silti pidä pyytää. Kohtuus kaikessa.

Vierailija
28/50 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyrysysy:

Usein nauran oikein ääneen kun repalieisesta likaisesta reimatecistä tms. ulkopuvusta pyydetään 30¿ !!!

Hei haloo mitä myyjät oikein ajattelevat...

Kaikkein " herkullisin" löytö oli viime kesänä vantaalaisella kirpputorilla, Reimatecin talvihaalari, joku vauvakoko taisi olla, polvista rikki ja pepusta kulunut, hintapyyntö n. 50 euroa! Siis ihan oikeasti, mitähän ihmettä ko. myyjä on puvusta oikein kuvitellut? Ilmeisesti selannut huuto.nettiä ja todennut, että Reimatecin haalareista _voi_ saada myydessä puolet uuden hinnasta. No, ei tuosta haalarista kyllä varmastikaan, itse en olisi maksanut niin rikkinäisestä kuin pari euroa pihapuvuksi, eihän tuosta edes ole enää alkuperäiseen tarkoitukseensa, kun on reikäinen..

Sitten yleinen vitsaus on että ulkopuvuista tai -takeista puuttuu huppu.

Mihinköhän kaikki sen aina hävittävät.

Tämäkin on tuttu ilmiö. Tuntuu, että aina kun löytää kivan ja kohtuuhintaisen haalarin tai takin ja melkein on jo kävelemässä kassalle sen kanssa, huomaakin hupun puuttuvan. :S

Vierailija
29/50 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa myymään kirppikselle tytön vaatteita 56-68 cm sekä pojan 92-100 cm ja mietin paljonko esim. bodyista, housuista ja fleecepuvuista pyydetään? Paljon on hyväkuntoista, mutta joukossa myös vaatetta jossa pientä pesunukkaa. Tahraiset ja rikkinäiset toki laitan pois. Ostaako kukaan käytettyjä kenkiä esim. mitä voisi pyytää poikien viking gore lenkkareista tai tepsut sandaaleista? Ei tarkoitus rikastua vaan saada kaappeihin lisätilaa. Kiitos jos joku osaa auttaa hinnoittelussa!

Vierailija
30/50 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sieltä varmaan löydät ostajan hyväkuntoisille vaatteille.

Kokoa vaatteista paketteja ja määritä alin hinta jolla suostut vaatteet myymään.

Toimii!

Kannattaa laittaa pakettiin aina yhtä kokoa/paketti.

Itse olen huutanut tuolla tosi hyvää kamaa sopivalla hinnalla.

Vierailija
31/50 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Tirppaliini,

voisin olla kiinnostunut vaatteista ja kengistä. Jos haluat niistä eroon tätä kautta, laita mailia eh1705@kolumbus.fi ja vaikka kuviakin. Varmasti päästään sopuun hinnoista ; )

Vierailija
32/50 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis niistä isommista pojan vaatteista olen kiinnostunut.

Vierailija
33/50 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt useaan kertaan tytön vaatteita, ja ihan hyvässä kunnossa olevia, ei kuitenkaan juurikaan mitään " merkkivaatteita" .

Itse haluan lähinnä päästä vaatteista eroon, ja hinnoittelen niin että tavara liikkuu yleensä. Esim. trikoopaidat 0,50-2,5e (riippuen kunnosta), trikoohousut 0,50-2e, kengät 2,5-10e (esim. jotkut Viking Goret enemmän jne..), takit 4-6e jne... Hinta tietysti riippuu jonkin verran juuri tuosta, onko vaate ostettu uutena ja paljonko on maksanut. Kallis haalari esim., ja hyväkuntoinen voi taas olla kalliimpikin, n.15-30e, suhteessa ovh:n..

Netissä saa varmaan myytyä parempaan hintaan kyllä kuin kirppiksellä.

Vierailija
34/50 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirpparilla ei makseta kyllä puolia uuden hinnasta.

eli jos joku paita on maksanut vaikka 15euroa

ni ei siitä kukaan kirppiksellä maksa 7.5euroa

vaikka olisi kuinka siistin näköinen.

enkä kyllä itsekään mene kirpparilel ostamaan tuolla hinnalla

paitaa...

mutta kyllä se vähn riippuukin sitten,

mutta kyllä se on kova hinta.

huuto.netissä tosiaan kannattaa myydä tosi hyväkuntoisia ja merkkivaatteita.

tosin tällä hetkellä tuntuu ettei mene keuheasti kaupaksi.

toivottavasti pian kaupankynti taas vilkastuu, heh :D

minulla kaapit täys vaatteita jne...

-J-

Vierailija
35/50 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty on käytetty enkä pyydä tai maksa käytetystä lastenvaatteesta edes kolmasosaa uuden hinnasta. Aleaikaan saa kaupasta uusia vaatteita puoleen hintaan, joten mitä järkeä maksaa käytetystä, vaikkakin hyväkuntoisesta vaatteesta samoja hintoja. Toisaalta en mitään lumppuja edes viitsi kirppariltakaan kotiin kantaa.

Mielestäni ok kirpparihintoja:

perustrikoopaita 0,5-2e

sukkahousut 0,5-1e

farkut 2-4e

jne.

Jos on niin köyhä, että täytyy tehdä bisnestä käytetyillä lastenvaatteilla, niin huutonetti lienee oikea osoite. Siellä hinnat nousee joskus pilviin.

Itse olen pienituloinen, mutta talous pysyy kasassa pienillä menoilla eli mm. kirppiksiä hyödyntäen.

Vierailija
36/50 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin muistan lukeneeni " suositushinnaksi" kirpparilla n.10% alkuperäisestä hinnasta, mikä mielestäni pätee suureen osaan käytettyjä tuotteita, esim.

paita 10e>kirpparilla 1e

farkut 20e>kirpparilla 2e

takki 30e>kirpparilla 3e

jne. Paljon tuon enempää en itse maksaisi, paitsi ehkä jostakin uudenveroisesta merkkituotteesta, koska tosiaan alestakin olen usein löytänyt aivan uusia sisävaatteita 2-5e/kpl....

Huuto.netissä olen joskus maksanut hieman enemmän, jos olen löytänyt jotakin, mitä olen juuri sillä hetkellä tarvinnut, enkä ole ehtinyt/jaksanut kierrellä kirppareita/alennusmyyntejä. Huuto.netissä tosiaan merkkivaatteiden hinnat usein kohoavat korkeiksi.

Vierailija
37/50 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli muistaakseni 5e Espritin college, joka näytti ihan uudelta. Suurin osa ostoksistani on kuitenkin 1-2e välillä. Ja niillä hinnoilla tavara liikkuu.

Itse myyn huutontissä sen takia, että pöytävuokrat (noin 30e) ovat mielestäni kovat noihin vaatteiden hintoihin nähden. Eli pitäisi olla tosi paljon myytävää ennenkuin saisi edes vuokran maksettua.

Muuten, sukulaisille en myisi, vaan antaisin mielelläni vaatteita. Meidän suvussa vaan ei valitettavasti ole lapsia.

Vierailija
38/50 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina vähän vaikeeta, mutta tässä mun tuoreita kokemuksia.

Juuri viime viikolla tyhjensin kirppiksen viikkopöydän, jossa oli lähinnä vauvan vaatteita, noin 40 vaatetta/settiä oli mennyt 10 jäi myymättä. Kalleimmat olivat täysin käyttämätön/pesemätön äp:n toppasetti 10¿, lapsen " merkittömät" 2 kertaa kokeillut kengät 7 ¿ ja muutama erittäin siisti/käyttämätön vaate, esim. Name It:n housut, Kappahlin reisitaskuhousut, Tutan trikoohaalari, 3-4 ¿. 20 snt laitoin kaikki meille käytettynä tulleet perus potkarit, bodyt, äp:n vaatteet jne., ajattelin ettei kukaan huoli, mutta melkein kaikki meni! 1-2 ¿ laitoin meille uutena ostetut/saadut bodyt, potkarit tms. Noin 85 ¿ noista tuli, mukana pari mun Hennes vaatetta ja muutama dvd.

Vierailija
39/50 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dagmar79:

Kalleimmat olivat täysin käyttämätön/pesemätön äp:n toppasetti 10¿

Minä en monesti viitsi edes vilkaista kirppispöydän muita vaatteita, jos äitiyspakkaustoppasetistä pyydetään yli 5 e. Viitonen on siis minusta kohtuuhinta käyttämättömällekin setille, ja kevyttoppa-asusta pari euroa.

Alkuperäisen viestiin sen verran, että tosiaan hinnat ovat liian kovat jos olet puolet alkuperäisestä hinnasta pyytänyt. Esim. hennesin samettihousut maksavat uutena n. 15 e, ja niitä olen ostanut käytettynä ja hyväkuntoisina halvimmillaan 80 sentillä, mutta joskus olen nöyrtynyt maksamaan 2,5 euroakin ;-) Vastaavasti esim. ticketin haalarista olen maksanut 15 e, po.p:n toppasetistä (uusi) 25 e. Hintojen pitää siis olla kohdallaan, jotta tavara liikkuu.

Vierailija
40/50 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myynnissä erittäin hyväkuntoista tavaraa, ei pesunukkaa, nuhraantuneisuutta, harmaita värejä tms. Huomasin, että eurolla kaikki menisi. Mulla oli esimerkiksi Tutan aivan uudenveroinen potkupuku, ovh 17 euroa, josta olin ajatellut saada 4 euroa. Ei onnistu. Euron tai kaksi voi kyseisistä vaatteista saada, ja sen saman maksaa myös se kulahtanut harmahtava potkupuku. En enää myy kirpparilla. Olen vain antanut vaatteita kavereille tai laittanut Uffin laatikkoon. Kuitenkin pöydät ovat kalliita.