Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilö joka siirtyi tuilta miehen siivelle

Vierailija
24.05.2025 |

Töihin tuli vuokrafirmasta työntekijä. Tämä henkilö kertoi, että on elänyt pääasiallisesti tuilla, mutta hiljattain löysi miehen jonka omakotitaloon muutti lapsensa kanssa. Tukia ei enää tarvitse nostaa ja nyt remontoivat miehen rahoilla huonetta toisen miehen lapselle.

Nyt kun ei hae enää tukia, voi tehdä työvuoroja silloin tällöin kun jaksaa. Töihin pääsee tietenkin miehen maksamalla autolla.

Mikä mussa on vikana kun tämä aiheuttaa kateellisuutta? Teen täyttä päivää pienellä palkalla ja koulutus löytyy alalla. Palkka on huono kokemusvuosista huolimatta. Asun kerrostalossa ja ajan vanhaa autoa. 

Missä maailmassa käy niin, että tuilla elävä henkilö löytää miehen, joka nostaa elintason heittämällä paremmaksi kun sellaisella, joka on tienannut elantonsa aina?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono keksitty juttu!, ärsyttää nämä valehtelijat.

Vierailija
22/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tilanne on kieltämättä vakava, mutta ei toivoton. Uskoisin, että hänellekin löytyy vielä sopiva kumppani. Pitää vain sopeutua siihen, että joskus voi käydä hyvin, toisinaan taas huonosti ja välillä voi käydä ihan päinvastoinkin.

Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitt

Tarina on urbaani legenda, ei tosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne on tunne. Ikävä, katala, pikkusieluinenkin tunne on oikeasti ihan samalla lailla tunne kuin ilo ja onnikin. Niillä on viesti. Ne heräävät kertomaan viestiä, eivät osoittamaan, että olisit ikävä ihminen.

Yritä pohtia se viesti. Kateus kertonee, että hänellä on jotain mitä itse todella kipeästi kaipaisit.

Toinen juttu on se, että joistain ikävistä ihmisistä tarttuu tunteita. Kuten joku luo ympärilleen hyvää fiilistä, joku toinen ikävämpiä tunteita. On ihminen, joka sai minut tuntemaan vihaa. Ei itseään kohtaan. Kun katkaisin välit, lakkasin olemasta täynnä vihaa. Toinen ihminen herätti minussa valtavan kateuden omaa elämäänsä kohtaan. Kun otin etäisyyttä, kateus katosi. En ole koskaan kadehtinut ketään niin. Hänellä oli toki asioita, joita olisin halunnut, mutta niinhän on monilla muillakin, enkä ole kadehtinut heitä. Luulen, että tuo ihminen itse on täynnä ylemmyydentuntoa ja kateutta ja reagoin siihen. Minulla on yksi ominaisuus, jota hän  minussa on saattanut kadehtia. Hän on erittäin älykäs, mutta minä olen vielä älykkäämpi.

Vierailija
24/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kateellinen vain jos näyttää että suhde perustuu aitoon välittämiseen. Muuten tuollainen on vaihtokauppaa ja naisen asema huono vaikka ei vielä tajuaisi sitä. 

Vierailija
25/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat niin mukavia että löytävät parisuhteita joissa toinen tukee. Ja ollaan yhdessä. Toiset eivät ja räksyttävät kateuttaan ja katkeruuttaan.

Vierailija
26/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ap tiedä, millainen tuo työkaverisi suhde on. Yleensä tuollaiset suhteet, jossa toinen maksaa melkein kaiken yksin, on huonoja.

Vierailija
27/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap sinulla kumppania?

On. Meillä on hyvin erilaiset käsitykset tarpeellisista asioista. Lapseen liittyvissä hankinnoissa ihmettelee tosissaan lapseen menevän rahan määrää, joten ostan kaiken itse. Haluaisin olla kotiäiti, mutta jos mulla ei olis omia tuloja, jäis kyllä mun ja lapsen tekemiset aika vähälle, kun mies ei samalla tavalla nää arvoa erilaisissa kokemuksissa. On lämminsydäminen, ja osoittaa välittämistä tekemällä ruokaa ja töitä. Itsellä on aika paljon tekevämpi luonne kuin miehellä. Meillä sitä remonttia tekee todennäköisemmin minä kuin mies.

Tähän yritetään löytää tasapainoa parhaillaan.

Ap

Vierailija
28/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ole onnellinen ettei äitisi alkanut leikkiä perhettä uusien miesten kanssa. Yleisin hyväksikäyttäjä lapselle on isäpuoli.

Vierailija
29/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ongelma. En osaa löytää ihmissuhteita, joissa tarpeeni huomioitaisiin,vaikka itse kyllä täytän toisten tarpeita.

Muutamaa entistä ystävää olen ihaillut, miten luontevasti he ovat sosiaalisia ja ihmiset auttavat heitä siinä ja tässä. Lopulta ovat paljastuneet narsisteiksi tai pahemmiksi. Totta kai osaavat imeä muista kaiken, mitä vain onnistuvat.

Vierailija
30/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Meillä on hyvin erilaiset käsitykset tarpeellisista asioista. Lapseen liittyvissä hankinnoissa ihmettelee tosissaan lapseen menevän rahan määrää, joten ostan kaiken itse. Haluaisin olla kotiäiti, mutta jos mulla ei olis omia tuloja, jäis kyllä mun ja lapsen tekemiset aika vähälle, kun mies ei samalla tavalla nää arvoa erilaisissa kokemuksissa. On lämminsydäminen, ja osoittaa välittämistä tekemällä ruokaa ja töitä. Itsellä on aika paljon tekevämpi luonne kuin miehellä. Meillä sitä remonttia tekee todennäköisemmin minä kuin mies.

Ap

Yritetään löytää, yritätte löytää tai yrität löytä teidän molempien puolesta? Sanamuodot paljastavat alitajunnan käsitystä asioista.

Vierailija
31/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen, että tuo ap:n työkaveri hyppäsi ojasta allikkoon. Ennen oli riippuvainen yhteiskunnan tuista, nyt on miehen elätettävänä. Ei kannata kadehtia.

ja sinä oot kai riippuvainen työpaikastasi

Vierailija
32/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä mussa on vikana kun tämä aiheuttaa kateellisuutta? Teen täyttä päivää pienellä palkalla ja koulutus löytyy alalla. Palkka on huono kokemusvuosista huolimatta. Asun kerrostalossa ja ajan vanhaa autoa. "

Kokoomuslaisuus on erittäin paha vika ihmisessä. Se saa kadehtimaan köyhiä.

Vierailija
33/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ongelma. En osaa löytää ihmissuhteita, joissa tarpeeni huomioitaisiin,vaikka itse kyllä täytän toisten tarpeita.

Muutamaa entistä ystävää olen ihaillut, miten luontevasti he ovat sosiaalisia ja ihmiset auttavat heitä siinä ja tässä. Lopulta ovat paljastuneet narsisteiksi tai pahemmiksi. Totta kai osaavat imeä muista kaiken, mitä vain onnistuvat.

Tyyppiesimerkki narsistista. Se kuvittelee muita narsisteiksi vaikka on itse uhriutuva narsisti, kynnysmatto tyyppiä Orpo.

Vierailija
34/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono keksitty juttu!, ärsyttää nämä valehtelijat.

Ap on ikivihreä narsisti. Ei ystäviä, hovikin liukeni ajat sitten. Pakko ajaa sepittämään somessa.

Vierailija
35/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ole onnellinen ettei äitisi alkanut leikkiä perhettä uusien miesten kanssa. Yleisin hyväksikäyttäjä lapselle on isäpuoli.

Toiseksi yleisin oma isä. 

Vierailija
36/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sussa on se vika, että olet miessurkimus. 

Vierailija
37/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ap tiedä, millainen tuo työkaverisi suhde on. Yleensä tuollaiset suhteet, jossa toinen maksaa melkein kaiken yksin, on huonoja.

Eli meinaat että kaikkien yli 2 vuotta työttömien suhde on  huono??? Yhteiskuntamme on sellainen että kumppani joutuu maksajaksi ihan haluamattaan, koska puolison tulot on 595€. Tämä saattaa mennä jatkossa vieläkin pahemmaksi. Ääri tilanteessa toinen ei suostu edes elättäjäksi ja tulee näitä pakko eroja sitten tai näkymätöntä köyhyyttä.

Vierailija
38/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa narsistilta. Varmaan kadehdi että et saa mieheltä kaikkea haluamaasi ja tuo toinen saa. Mutta kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää ja heillä on vielä alkuhuuma päällä.

Vierailija
39/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti luuli, että ahkeruus ja hiki päässä paskahommien puurtaminen ovat ne asiat, joilla hyvä mies hurmataan. 

Vierailija
40/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yritetään löytää, yritätte löytää tai yrität löytä teidän molempien puolesta? Sanamuodot paljastavat alitajunnan käsitystä asioista.

No enhän mä pysty asioita tekemään toisella tavalla toisen puolesta. Muutama vuosi sitten meidän erilaiset toiminta- ja ajatusmallit aiheuttivat kitkaa ja kyräilyä. Nykyään voidaan ihan suoraan sanoa että joku asia toisessa ärsyttää, ilman että se ärsytys hallitsee tilaa. Asiat on todella avoimina pöydällä ja etenkin mies on pahoitellut tiettyjä asioita.

Välillä lataan suoraan montakin asiaa, joita toivoisin mieheltä ja muistutan joistain miehen lupauksista joita ei ole täyttänyt. Tunnelma on välillä sellainen, että tunnen miten mies on suruissaan siitä mitä ei osaa antaa samalla kun puhun. Ennen meni täysin lukkoon vastaavissa tilanteissa, mutta nykyään kuuntelee ja pyytää anteeksi jos tuntee piston omassatunnossa. 

Viimeksi pyysin anteeksi sävyä, jolla esitin asiat, mutta mies vastasi, ettei minulla ole mitään anteeksipyydettävää ja sen sijaan pyysi itse anteeksi.

Tottakai on mullakin anteeksi pyydettävää ja soviteltavaa, mutta pyrin aina avoimeen keskusteluun. Siitä olin todella yllättynyt, kun rikoin uudehkon miehen ostaman kodinkoneen vahingossa todella huolimattomasti typeryyttäni. Mies kuittasi sen vaan lempeästi, että vahinkoja sattuu, vaikka itseäni harmitti tosi paljon. 

Se ero meillä on, että itse sopisin erimielisyydet mielelläni fyysisellä läheisyydellä heti, mutta mies käpertyisi mielummin kuoreensa. Kertomansa mukaan negatiiviset tunteet on vaikeaa kääntää sovinnoksi ja jää helposti tunteeseen kiinni ilman keinoja niiden ilmaisuun. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä