Ihmisillä rahat loppu?
Ihmisillä tuntuu olevan vähemmän rahaa, kuin ennen. Ostovoimaa ei ole.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhenevät. Se on kapitalismin perussääntö.
Eikä ole. Kapitalismi ei voi mitään sille, että osa ihmisistä on luusereita, jotka eivät pärjää elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää oikeiston hokema, että ostovoima on kasvanut nykyhallituksen aikana. Katsoin omaa palkkakuittia ja ainoa ostovoiman lisääntyminen vuosien mittaan on AY-LIITON neuvottelemat palkankorotukset! Ja nykyhallitus vielä yrittää tuhota liittoja kaikin tavoin.
Ja vaikka jonkun kympin saisi enenmän kuussa, niin se on pakko säästää koska oikeisto on heikentänyt turvaverkot työttömyyden ja sairauden varalta. Ja vienyt työntekijöiden oikeuksia. Lisäksi asunnon arvo on romahtanut eikä työpaikkoja ole. Pankkien mukaan ihmisten säästöaste on kasvanut.
Näistä päätöksistä ei voi syyttää marinin hallitusta vaan on ihan nykyhallituksen omaa syytä.Täältä voi katsoa Suomen todellisen (ei kuvitellun voimafantasian) ostovoimakehityksen 2024 vrt. Euroopan maat: https://www.euronews.com/business/2025/05/
Et ymmärrä mistään mitään.
Minne te oikein tuhlaatte rahanne? Minun elämä ei ole muuttunut 10 vuodessa oikeastaan millään tapaa, toki palkka on noussut vähän mutta samalla hinnat ovat nousseet. Pahin uhkani on vihervasemmistopuolueet eli sdp,vas,vihreät ja keskusta. Olen duunari 3500e/kk bruttopalkalla, kuulun ytk ja nykyinen hallitus on hyvä koska vasemmistohallitus olisi tässä tilanteessa vain pahentanut suomen tilannetta sekä velkaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Minne te oikein tuhlaatte rahanne? Minun elämä ei ole muuttunut 10 vuodessa oikeastaan millään tapaa, toki palkka on noussut vähän mutta samalla hinnat ovat nousseet. Pahin uhkani on vihervasemmistopuolueet eli sdp,vas,vihreät ja keskusta. Olen duunari 3500e/kk bruttopalkalla, kuulun ytk ja nykyinen hallitus on hyvä koska vasemmistohallitus olisi tässä tilanteessa vain pahentanut suomen tilannetta sekä velkaantumista.
Just joo.:)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki menee säästöön. En kuluta yhtään ja jos kulutan, se raha menee ulkomaille.
Hallituksen sekopäisillä päätöksillä on seurauksensa.
1000 euroa menee säästöön joka kuukausi. Ainoastaan ruuan ostan ja senkin teen niin että ostan terveellistä.
"jos kulutan, se raha menee ulkomaille" miksi haluat olostamme vielä kurjempaa ja ns. kuset omaan pesään tai housuihisi?
Kaksi tuhoisaa hallintoa peräkkäin on tuhonnut suomalaisten ostovoiman pysyvästi 2020-2025.
Ja 2020 - luku on ihmiskunnan historiassa ollut täysin erikoinen koska tällöin maailman rikas rahastava eliitti on onnistunut rakentamaan globaaleja rahastuksia jollaisia ei ole koskaan ennen nähty... ja miksi erityisesti suomalaiset ovat köyhtyneet ja mitä pitäisi tehdä niin...
1. Koska kaikki suomalaisten rahat on kannettu rikkaille EU maille ja rikkaalle rahastavalle EU eliitille; nyt olisi perittävä takaisin näitä valtavia summia nopeasti...
2. Koska Suomen EU MEP:it eivät tee lainkaan töitään eivätkä ole vaatineet EU:lta mm. vuosittaisia miljarditukia hyvittämään Suomen talviolosuhteiden aiheuttamia kustannuksia; nyt täytyy vaihtaa kaikki EU MEP :it sellaisiin jotka saavat nämä korvaukset voimaan heti.
3. Koska Suomessa lähes kaikissa hankkeissa, hankinnoissa ja projekteissa on korruptioita. Korruptioita pitäisi alkaa jahdata ja purkaa kuten USA:ssa on nyt tehty.
4. Koska kartellit hallitsevat Suomea kuten sähköyhtiöiden kartellit, keskusliikkeiden kartellit, polttoaineen jakelun kartellit jne. eli Suomi on ollut banaanivaltio etenkin 2020-2025. Kartellien purku pitäisi aloittaa heti.
5. Koska inflaatio ei tuhonnut suomalaisten ostovoimaa vaan todellisuudessa sen tekivät valtava ahneus hintojen ja katteiden nostoina 2020-2025, kymmenien ja satojen prosenttien nostot. Ihmiset pitää ensin saada ymmärtämään että hallinnot ja valtamedia ovat aivan täynnä valheita ja että aina kaiken takana on valtava rahastus - se on suurin motiivi kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin minun tuttavapiirissäni ihmiset ovat melko tyytyväisiä. Erona onkin tämän palstan huutajiin ettemme ole tukiloisia vaan rahoitamme itse omalla työllämme oman elämämme.
Toistaiseksi näin, huomenna voi olla toisin.
Minulla ainakin enemmän kuin koskaan ja huomenna taas tulee satasia lisää. Miksei teille tule?
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tuhoisaa hallintoa peräkkäin on tuhonnut suomalaisten ostovoiman pysyvästi 2020-2025.
Ja 2020 - luku on ihmiskunnan historiassa ollut täysin erikoinen koska tällöin maailman rikas rahastava eliitti on onnistunut rakentamaan globaaleja rahastuksia jollaisia ei ole koskaan ennen nähty... ja miksi erityisesti suomalaiset ovat köyhtyneet ja mitä pitäisi tehdä niin...
1. Koska kaikki suomalaisten rahat on kannettu rikkaille EU maille ja rikkaalle rahastavalle EU eliitille; nyt olisi perittävä takaisin näitä valtavia summia nopeasti...
2. Koska Suomen EU MEP:it eivät tee lainkaan töitään eivätkä ole vaatineet EU:lta mm. vuosittaisia miljarditukia hyvittämään Suomen talviolosuhteiden aiheuttamia kustannuksia; nyt täytyy vaihtaa kaikki EU MEP :it sellaisiin jotka saavat nämä korvaukset voimaan heti.
3. Koska Suomessa lähes kaikissa hankkeissa, hankinnoissa ja projekteissa on korruptioita. Korruptioita pitäisi alkaa j
Tämä hallitus pönkittää kartelleja entisestään, eikä seuraavakaan hallitusmuodostelma asialle mitään hyvää tule tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et omista mitään ja oot onnellinen. Ai niin.. ja syöt ötököitä.
Omistettiin asunto, piti myydä pois. Talouskurimus
Ihan omaa typeryyttänne selkeästi olitte sitoneet liian suuren osan varallisuudestanne seiniin.
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä typerää kuulua YTK:n kun melkein kaikki muut kassat ovat halvempi. Minä olen KOKO-kassassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin enemmän kuin koskaan ja huomenna taas tulee satasia lisää. Miksei teille tule?
Ollaan persaukisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et omista mitään ja oot onnellinen. Ai niin.. ja syöt ötököitä.
Omistettiin asunto, piti myydä pois. Talouskurimus
Ihan omaa typeryyttänne selkeästi olitte sitoneet liian suuren osan varallisuudestanne seiniin.
Myin asunnon ja nyt maksan omistani vuokraa 165 euroa kuussa koko asumisesta. Ennen maksoin vastikkeen 225 euroa ja autopaikasta kympin. Kiitos Purran ja hallituksen asumistukimuutoksen. Säästyy hitokseen rahaa ja seinissä ollut pääoma on käytettävissä. Tuntuu ihan varakkaalta. Jos leikkauksia ei olisi tullut, olisin tyytyväisenä maksanut vastiketta ja pitänyt asuntoa sijoituksena ja eläkepäivien turvana. 448 euroa jää kuussa käteen ja loput tarvittaessa säästöistä. Syksyllä lähden CV-kurssille katsomaan perseitä. -Makke-
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…