Espoon sosiaalihuolto sijoittaa häädettyjä perheitä homeasuntoihin
Kaupunki säästää sijoittamalla perheet asuntoihin jotka ovat asumiskiellossa. Hengitystiesairaudet lapsilla ovat lisääntyneet merkittävästi.
Kommentit (55)
Aina on vaihtoehtona hommata itse asunto ja maksaa se itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyy järjestää häädetyille asunto ?
Perustuslaki.
Perustuslaki ei sano että asunto järjestetään suomen kalleimmasta paikasta. Helsingin seudun ulkopuolella on paljon hyviä ja halpoja asuntoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syypää löytyy häädettyjen peilikuvista, ei säälitä.
Kummasti häätöjen määrä vaan on lähtenyt nousuun tämän hallituksen aikana, mutta sillä ei tietenkään ole asian kanssa mitään tekemistä.
Valtiohan maksaa heidän vuokrat ja sähköt ?
Missä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sua pitää auttaa jos jäät auton alle?
Jos sä kuljet kadulla jonkun ohi joka makaa kadulla kun sillä on sairauskohtaus niin sinun VELVOLLISUUS on auttaa. Mietipä omalle kohdalle.
Sama asunnottomille. On velvollisuus auttaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yhteiskunnan täytyy järjestää aina asunto vaikka olisi useampikin häätö takana se on oikein laissa.
Asunto voi olla vaikka suomussalmella sen asunnon ei tarvi olla pääkaupunkiseudulta
Asuminen on perusoikeus, ja valtiolla on velvollisuus edistää jokaisen oikeutta asuntoon.
Vantaalla sosiaalitoimisto ehdottaa vain asuntolaa päihteettömille jos on häätö tai muu pakko muutto esim. Jos omistaja muuttaa takaisin ja ajaa pois. Ja toinen ehdotus näkemättä homeasunto kaatopaikka alueelta, ilman tietoa vuokrasta ja minkälaisia asunnot on, kuulemma pakko hyväksyä jos suostuu tuohon palveluun. Ihan n 'atsi meno, itse ei saa valita. Helsingissä tiedän myös yhden sairaan joka sai asua noin 6kk sossun hommaamassa asunnossa, sitten sopimus päättyi ja joutui asuntolaan, ainoa syy siis se että oli sairas ja muuten ok. Kuoli myöhemmin. Sosiaalitoimistoihin ei voi Suomessa luottaa enää yhtään, niitä joutuu varoa. He hommaa sellaisia kehnoja asuntoja köyhille että saa välistä vedettyä rahaa. Eivät edes sellaisia joissa voi asua, on hometta tai kaatopaikkaa ym. Pk-seudulla. Oikeasti ne homeluukut tulisi purkaa tai vuokrata ihan halvalla. Ottaa välistä rahaa.
Mitään faktaa tämän tueksi ei ole tietenkään esittää eli eiköhän ap:lla ole vahvasti oma lehmä ojassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minua ei ole koskaan häädetty, enkä ole jäänyt auton alle ja mikä tärkeintä, olen aina maksanut itse oman elämäni kulut ilman sossuja.
Entä terveyspalvelut vauvasta eteenpäin? Päivähoito? Koulu? Opiskelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuslaki.
Perustuslaki ei sano että asunto järjestetään suomen kalleimmasta paikasta. Helsingin seudun ulkopuolella on paljon hyviä ja halpoja asuntoja
Eivät noudata tuota itse ei saa valita. Esim. Vantaa ohjaa Helsinkiin huonoille alueille homeluukkuihin, itse ei saa valita vain ohjaus tiettyyn ja kysymättä. En ottanut tuota palvelua. Tuohon ei vaikuta onko häätö vai muu syy. Sitten ohjaa sossut helsingissä häädön saaneet Vantaalle runsain joukoin. Että silleen. Joku vetää rahaa välistä. Siis ei saa valita vaikka asuntoa maalla, vaan he järjestää jonkun kehnon luukun tietyllä alueella. Yksi sellainen asunto olisi kaatopaikalla. Heille köyhä on kädetön jonka voi ohjata mihin tahansa, eli pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä kuljet kadulla jonkun ohi joka makaa kadulla kun sillä on sairauskohtaus niin sinun VELVOLLISUUS on auttaa. Mietipä omalle kohdalle.
Sama asunnottomille. On velvollisuus auttaa heitä.
Kyllä. Jokaisella on oikeus jättää vuokrat ja sähköt maksamatta tai tuhota asunto halutessaan.
Sinun velvollisuutesi on maksaa ne .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yhteiskunnan täytyy järjestää aina asunto vaikka olisi useampikin häätö takana se on oikein laissa.
Opettelette sitten elämään sillä tavalla ettei häätöjä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuslaki.
Espoo ei ole Helsinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla sosiaalitoimisto ehdottaa vain asuntolaa päihteettömille jos on häätö tai muu pakko muutto esim. Jos omistaja muuttaa takaisin ja ajaa pois. Ja toinen ehdotus näkemättä homeasunto kaatopaikka alueelta, ilman tietoa vuokrasta ja minkälaisia asunnot on, kuulemma pakko hyväksyä jos suostuu tuohon palveluun. Ihan n 'atsi meno, itse ei saa valita. Helsingissä tiedän myös yhden sairaan joka sai asua noin 6kk sossun hommaamassa asunnossa, sitten sopimus päättyi ja joutui asuntolaan, ainoa syy siis se että oli sairas ja muuten ok. Kuoli myöhemmin. Sosiaalitoimistoihin ei voi Suomessa luottaa enää yhtään, niitä joutuu varoa. He hommaa sellaisia kehnoja asuntoja köyhille että saa välistä vedettyä rahaa. Eivät edes sellaisia joissa voi asua, on hometta tai kaatopaikkaa ym. Pk-seudulla. Oikeasti ne homeluukut tulisi purkaa tai vuokrata ihan halvalla. Ottaa välistä rahaa.
Helsingissä päihteetön ei saa koskaan asuntoa. Ainoastaan rapajuoppo, raskaana oleva tai vankilasta vapautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syypää löytyy häädettyjen peilikuvista, ei säälitä.
Kummasti häätöjen määrä vaan on lähtenyt nousuun tämän hallituksen aikana, mutta sillä ei tietenkään ole asian kanssa mitään tekemistä.
Jos jätät vuokrat maksamatta tai vietät meluisaa elämää, lopputuloksena asunnottomuus, hallituksen kanssa ei mitään tekemistä.
Asunto voi mennä alta ilman omaa syytäkin ihan samalla tavoin kuin työpaikatkin.
Totta mutta jos tuota sanoo pk-seudulla oletus vuokra maksamatta ja ulos, voi olla muita syitä omistaja voi muuttaa takaisin eivät kuitenkaan usko, oletus melu ja vuokra maksamatta. Sitten ehdottaa asuntolaa tai home luukkua, näkemättä. Sossuille asiakas on aina väärässä ja tuhonnut asunnon. Muita syitä ei uskota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse loukkaannuin lenkillä ja lähti molemmista jaloista tunto ja meni tunti ennen kun paikalle osui mies joka soitti ambulanssin että sain apua. Oma puhelin hajosi siinä rytäkässä kun kaaduin syvään vesilammikkoon Sinä aikana kun siinä tienreunassa istuin laskin että ohi meni 18 naista ja jokainen vain mulkoili eikä kukaan sustunut auttamaan kun pyysin apua. Silloin päätin että naisia en auta enää koskaan edes hätätilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuslaki.
Eivät noudata tuota itse ei saa valita. Esim. Vantaa ohjaa Helsinkiin huonoille alueille homeluukkuihin, itse ei saa valita vain ohjaus tiettyyn ja kysymättä. En ottanut tuota palvelua. Tuohon ei vaikuta onko häätö vai muu syy. Sitten ohjaa sossut helsingissä häädön saaneet Vantaalle runsain joukoin. Että silleen. Joku vetää rahaa välistä. Siis ei saa valita vaikka asuntoa maalla, vaan he järjestää jonkun kehnon luukun tietyllä alueella. Yksi sellainen asunto olisi kaatopaikalla. Heille köyhä on kädetön jonka
Kuinka irti todellisuudesta olet, jos kuvittelet jonkun hätämajoituksen suhteen olevan valinnanvaraa? Tuolla on sairaalasta kotiutuneita ihmisiä samassa tilanteessa, mutta ne itkevät yleensä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelette sitten elämään sillä tavalla ettei häätöjä tule.
Häädön voi saada ilman omaa syytäkin esim. vuokranantaja haluaa asunnon omaan käyttöön, vuokranantajalle tulee konkurssi, tulee vesivahinko, talo menee saneeraukseen, vuokranantaja ajatteli myydä asunnon pois, PV haluaa sen omaan käyttöön, tulee avioero, puoliso kuolee jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuslaki.
Eivät noudata tuota itse ei saa valita. Esim. Vantaa ohjaa Helsinkiin huonoille alueille homeluukkuihin, itse ei saa valita vain ohjaus tiettyyn ja kysymättä. En ottanut tuota palvelua. Tuohon ei vaikuta onko häätö vai muu syy. Sitten ohjaa sossut helsingissä häädön saaneet Vantaalle runsain joukoin. Että silleen. Joku vetää rahaa välistä. Siis ei saa valita vaikka asuntoa maalla, vaan he järjestää jonkun kehnon luukun tietyllä alueella. Yksi sellainen asunto oli
Tietyille ihmisille ohjataan AINA maantasoasunto tai 1.kerroksesta asunto, yleensä yksinäisille naisille, jotta on helpompi rais ka ta/murtautua/mur ha ta.
Miksei persut tee asialle mitään?