Tallinnassa lapsen kanssa neljä tuntia
Siis teemme miniristeilyn ja aikaa olla Tallinnassa neljä tuntia. Onko siinä sataman lähellä jotain tekemistä 9v kanssa? Ostoksista kiinnostaa legot ja itseäni ehkä se vanha Tallinna. En ole koskaa käynyt Tallinnassa ja siksi kyselen.
Kommentit (50)
Jos ette ole ennen olleet, menkää vain suoraan vanhaan kaupunkiin. Maissaoloaika on lyhyt, se menee siellä kierrellessä hujauksessa. Ei se Lennusadam niin ihmeellinen ole, että kannattaisi kaupunki jättää näkemättä. Vanha kaupunki on lyhyen kävelymatkan päässä, turha ottaa taksia. Syödä kannattaa tosiaan laivalla, mutta vanhassa kaupungissa on paljon kivoja kahviloita, joissa voi levähtää. Alueena vanha kaupunki on sen kokoinen, että muutamassa tunnissa sen näkee aika hyvin.
käykää ihan vaan kävelemässä vanhassa kaupungissa.
Virolaiset äidit ostavat lastenvaatteita mielellään Suomesta, koska täällä saa niitä jopa halvemmalla ja ovat käytännöllisempia.
Vierailija kirjoitti:
Lennusadam, suomeksi Lentosatama, on paikka, missä lapset taatusti viihtyvät. Erityisesti pojat. Ollaan käyty siellä varmaan kolme kertaa.
Mitä siellä on erityisesti pojille?
Mulla olis kolme poikaa, joita esim ei moottorit, koneet, autot, kaivurit, hälytysajoneuvot yms. kiinnosta sekuntiakaan.
Joutunut itse pettymään, kun ei niistä saa seuraa ralliin, formuloihin, eikä ne edes ihaile rakennustyömaita.
Kunkin kanssa käynyt suomen lentokentillä ja ilmailumuseossa. Se kolikkoveturi oli kivoin. 🤭
Romurallimutsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lennusadam, suomeksi Lentosatama, on paikka, missä lapset taatusti viihtyvät. Erityisesti pojat. Ollaan käyty siellä varmaan kolme kertaa.
Mitä siellä on erityisesti pojille?
Mulla olis kolme poikaa, joita esim ei moottorit, koneet, autot, kaivurit, hälytysajoneuvot yms. kiinnosta sekuntiakaan.
Joutunut itse pettymään, kun ei niistä saa seuraa ralliin, formuloihin, eikä ne edes ihaile rakennustyömaita.
Kunkin kanssa käynyt suomen lentokentillä ja ilmailumuseossa. Se kolikkoveturi oli kivoin. 🤭
Romurallimutsi
Rakennustyömaan ihailijoille olisi Tallinna ollut oiva paikka vielä vuosi-pari sitten, nyt on meno valitettavasti rauhoittunut. Helsinkiä suosittelisin jopa enemmän
Telliskivin alueella on avattu Leonardo da Vincin interaktiivinen näyttely. Itseäni kiinnostaisi paljonkin.
6.-8. kesäkuuta vanhassakaupungissa Vanalinna päevad, silloin koko alueella paljon erilaisia ilmaisia tapahtumia.
Kaubamajasta löytyy ihan mahtava lelukauppa. On siis Virukeskuksessa ihan kiinni, sen takana. Siellä menee helposti 9-vuotiaan pää pyörälle! Suosittelen.
Kamalin kokemukseni oli kiipeily Olevisten kirkon torniin. 232 askelmaa ja paniikkihäiriö. Näköala komea, mutta kierreportaat ei tödellakaan minulle. Eikä lapsilleni.
Keskiajan päivät 11.-13. heinäkuuta.
Kakara mukaan ja superalkoon ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Lennusadam on kiva paikka, interaktiivinen museo. Ei ole kaukana, merenrantaa pitkin kävelymatkan päässä. Menisin ehkä kuitenkin taksilla, jos aikaa on niin vähän.
KANNATETAAN! 9-vuotias tykkää varmasti!
Vierailija kirjoitti:
Kun aikaa on noin vähän, menisin taksilla vanhaankaupunkiin ja siellä syömään. Sitten jos vielä ostoksille haluaa niin lopuksi Viru keskukseen. En menisi mihinkään museoon tms ettei aika lopu kesken.
Menisin ratikalla numero 2 joka lähtee ainakin A-terminaalin edestä.
Vanhasta Tallinnasta on hyvä nauttia, eestiksi Vana Tallinn, hyvä juoma!
Vierailija kirjoitti:
Vanhasta Tallinnasta on hyvä nauttia, eestiksi Vana Tallinn, hyvä juoma!
Muistan, kun Vana Tallinn oli 45 prosentista ja vaustettu repäisykorkilla! Oli pakko juoda kahteen henkeen kerralla puiston penkillä.
Legot on varmaan halvempia Suomessa.
Kannattaa tehdä ostokset Suomessa ja käydä jossain museossa esim Lennusadam tai tiedekeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kamalin kokemukseni oli kiipeily Olevisten kirkon torniin. 232 askelmaa ja paniikkihäiriö. Näköala komea, mutta kierreportaat ei tödellakaan minulle. Eikä lapsilleni.
Vähän rankkaa oli kiivetä juu (olen 58), välillä sai köydestä kiskoa itseään ylös. Mutta olihan näköalat huikeat. Olin yksin ja pelotti kyllä kiertää tornin ympäri kapealla tasanteella, mutta kannatti.
taksilla eläintarhaan 10 minuuttia suunta, on kiva ja tasainen paikka