Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuosia kestänyt masennus

Vierailija
23.05.2025 |

Muistan tunteneeni jonkinlaista masennusta jo lapsena, olen ollut koko ikäni taipuvainen siihen ja se on aina kulkenut mukana vähintään taustalla. Nyt aikuisuudessa olen vuosien aikana kokenut pettymystä toisensa perään, on mm. petetyksi tulemista ja hylkäämisiä parisuhteissa, pettymyksiä, lapsettomuutta. Jos muistelen viimeistä kymmentä vuotta niin olen varmaan pääosan ajasta ollut jonkinasteisesti masentunut. Välissä on ollut hyviä aikoja, mutta putoan aina takaisin mustuuteen. Pääosan ajasta olen sillä tavalla toimintakykyinen, että käyn töissä ja elän ulospäin ns. normaalia elämää. Sisällä on kuitenkin paha olo, tyhjyys ja merkityksettömyys. 

Olen käynyt kolme vuotta psykoterapiassa, kokeiltu on erilaisia lääkkeitä. Ei apua oikein mistään. Nyt olen ollut viimeisen 4kk ajan todella masentunut, tämän laukaisi pettymys rakkaudessa. Käyn töissä ja ulospäin varmaan kaikki on normaalisti, mutta sisällä on hirveä kipu. Välillä mietin, että jos elämäni tulee olemaan tällaista loppuun saakka en jaksa sitä.

Mitä tehdä jos masennus vetää aina syövereihin ja sieltä on joka kerta vaikeampi kivuta pois?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla kestäny 30v tuo olo, hänellä on kassillinen lääkkeitä joka päivälle

Vierailija
2/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet msho?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös, ulos ja lenkille. Siinä ohje millä itse lopulta selätin itsesäälin. Oli voittajafiilis kun eka kertaa juoksin 5km, 10km jne. Kun fyysinenen kunto kohenee niin henkinen puoli korjaantuu itsestään. Noitatohtoreista ja lääkkeistä oli vaan haittaa.

Vierailija
4/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylös, ulos ja lenkille. Siinä ohje millä itse lopulta selätin itsesäälin. Oli voittajafiilis kun eka kertaa juoksin 5km, 10km jne. Kun fyysinenen kunto kohenee niin henkinen puoli korjaantuu itsestään. Noitatohtoreista ja lääkkeistä oli vaan haittaa.

Urheilen säännöllisesti, syön terveellisesti enkä käytä päihteitä. Ap

Vierailija
5/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama . Ainoa lohduttava pelastusrengas on että voin turvautua omaan päätökseen lopettaa jos en kerta kaikkiaan enää jaksa . Iloa en ole tuntenut vuosiin , pelkkää ahdistusta ja tässä maailman tilanteessa ei ole mitään toivossa paremmasta , eläminen muutenkin on muuttunut hankalaksi digin ja hintojen hirmu nousujen vuoksi . Tyhjyys , ahdistus ja pelokkuus alkaa silmien avauksesta jos on saanut nukuttua. Yöllä on pahinta ajatella.

Vierailija
6/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri muutama vuosi takaperin, kertoi että  masennus ja ssri lääkkeet ei käy, jos aivoissa on jo itsessään niitä liikaa, että 

lääkkeet voi tehdä pahempaa masennusta. Oliko vuosi jotain 2015- 2017 jotain. 

Ehkä löytyy googlaamalla, sellainen vaaleahko hoikka psykiatri esitelmöi masennuksesta.

Vierailija
7/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa oloon 70 %

Loput on hyvät välit ystäviin ja läheisiin, Ja raha että perusasioita saa,  sekä Luxus ylläri (esim veikkausvoitto yms )

piristää

Vierailija
8/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurujooga  ?

Vierailija
9/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko näistä apua/ mietteitä ?

Vierailija
10/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurujooga  ?

ONKO kukaan kokeillut ?

Onko videoita Youtubess  ?

Vierailija
11/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häipyivät kuin piieru Saharaan kommentomasta, Ap myös

:)

Vierailija
12/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamia ja viinaa..auttaa..

Vierailija
13/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ECT hoitoon vaan.

Vierailija
14/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun asiat olisikin näin yksinkertaisia, ei olisi masennusta maailmassa.

Vierailija
15/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa lääkekokeilut.

Mitä teette terapiassa?

Onko traumoja, autismia tai muuta vastaavaa?

Osaatko tuntea iloa, onnea, drivea, tyytyväisyyttä? Osaatko iloita itsesi tai toisten puolesta? 

Vierailija
16/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverilla kestäny 30v tuo olo, hänellä on kassillinen lääkkeitä joka päivälle

Eivätkä auta? 

Vierailija
17/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sitä sähköä aivoihin joka laittaa aivot uuteen taajuuteen.

Vierailija
18/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt näkemään kamalan tulevaisuuden. Pystytkö hahmottamaan toiveidesi tulevaisuutta? Mitä elämästäsi puuttuu? 

Vierailija
19/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs lääkäri muutama vuosi takaperin, kertoi että  masennus ja ssri lääkkeet ei käy, jos aivoissa on jo itsessään niitä liikaa, että 

lääkkeet voi tehdä pahempaa masennusta. Oliko vuosi jotain 2015- 2017 jotain. 

Ehkä löytyy googlaamalla, sellainen vaaleahko hoikka psykiatri esitelmöi masennuksesta.

Autisteilla esim voi olla luonnostaan moninkertaiset serotoniinitasot ja ssri ei tod auta. 

Itselläni mikään serotoniinivaikutteinen pahentaa asiaa. Myös luontaistuotteista tryptofaani, htp5 sekä rauhoittavat tuotteet. 

Vierailija
20/60 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile sitä sähköä aivoihin joka laittaa aivot uuteen taajuuteen.

Silloin pitää olla elämä kunnossa tai vanha taajuus palaa.