Pitääkö omalta paikkakunnalta muuttaa pois jossa kaikki läheiset, jos ei saa töitä`?
Kommentit (111)
Muutin pois jo kymmeniä vuosia sitten. Ei vaan ollut muuta mahdollisuutta työllistyä.
Voi hellanduudelis. Ei tietenkään. Mami laittaa ruokaa ja iskä antaa rahaa. Vanhempasi huolehtivat sinusta niin kauan kuin elävät.
Juu, ei tarvitse uniikkien lumihiutaleiden muutella minnekään, tuo on aivan pätevä peruste nostaa työttömyyskorvausta.
Jos saat työpaikan toiselta paikkakunnalta, totta helvetissä muutat sinne.
Kyllä tässä on kaikki muutkin muuttaneet satojen kilometrien päähän lapsuudenkodista.
Asun jo Helsingissä eikä töitä löydy. Maalla ei ole edes olan alani yrityksiä.
Arvaa mitä tapahtuu työhakenukselle kun se alkaa sanoilla: Asun tosin tällä hetkellä Iisalmella..
Vierailija kirjoitti:
Jos ei töitä löydy Helsingistä, mistä niitä sitten löytyy?
Radikaali ajatus.
Mitäs jos kaiken kuoliaaksi verottava valtio muuttaisi vttuun Suomesta?
Oletko valmis maksamaan 20 m2 yksiöstä 1200 e kk? Työmatka juna + Bussi 48 min.
Kyllä pitää!
Kuuluisa fraasi, MENE TÖIHIN
Itse valmistaudun myös muuttamaan jopa toiseen maakuntaan. Ei vaan nämä nuukaniilot palkkaa ketään uusia ja vanhatkin paikat täyttää eläkeläiset.
MENEN TÖIHIN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako vastaukseksi niitä ei Suomessa tällä hetkellä ole. Saksaa, ranskaa tai espanjaa en osaa. Brittien ovet pysyvät kiinni.
Riippuu läheisestä. Työkkäri ehdotti, että jätän 4- ja 2-vuotiaat lapseni isälle ja muutan 200km päähän töihin. Virkailijan mukaan minun olisi pitänyt hankkia sieltä myös yksiö itselleni. En muuttanut.
Sena sijaan omista vanhemmista ja sisaruksista muutin 500km päähän opiskelemaan, eihän lapsuudenperhe ole enää aikuiselle ihmiselle the perhe vaan oma puoliso jne.
Vierailija kirjoitti:
Radikaali ajatus.
Mitäs jos kaiken kuoliaaksi verottava valtio muuttaisi vttuun Suomesta?
🥱
Itse epäilen että joudun muuttamaan. En ole täällä työllistynyt vaikka ahkerasti haen.