Mikä on hirvein työpaikka jonne olet eksynyt?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs Ylen mesta 2000-luvulla eräässä kaupungissa Suomessa. Jäätävää sovinismia ja työpaikkakiusaamista ja selän takana paskan puhumista. Ei jäänyt ikävä.
Joskus olen miettinyt, että milloin tulee suomalaisen median metoo-liike. Siinä sitä vasta olisi ihmettelemistä.
Tämä! Eikö omia pesiä uskalleta tutkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diakonissalaitos
Aamen, tämä!
Hallelujah, aamen!, nyt löytyi se, josta kaikki sanovat bääd.
VR:n pääkonttori. Lukekaapa talousalan lehtiä ja miettikääpä, miksi hitossa 9 henkeä johtoryhmästä menee vaihtoon. Ja nyt näyttää alkaneen toinen kierros VR nimittää Hanna Masalan talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi
Minusta on hävytöntä, että valtionyhtiössä ei vaadita asiallista johtamista.
Kauhujen talo ulkomailla. Nuoret ulkomaalaiset tekivät puhelinhaastatteluita kotimaihinsa. Paikallinen pikkupomo kyttäsi selän takana jokaista hetkeä ja mikromanageroi sähköpostilla ja chat-viesteillä. Neljän viikon piinan jälkeen sain potkut ja rauhan.
Alvar Aallon huonekaluja myyvän liikkeen konttori. Järkyttäviä riivinrauta-muijia koko toimisto täynnä. Olin siellä töissä joskus nuorena.
HUS, järkyttävän hierarkkinen työnantaja tavallisille hoitajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesburger vuonna 2007-2008. Kaikki ne kauhu lehtijutut toi elävästi muistot mieleen. Hese kohu tuli esiin siis muutama vuosi sitten.
Ihan hirveää kyykytystä koin Hesessä töissä ollessa raskausaikana. Vuoropäällikkö ei päästänyt syömään vaikka heikotti ja pyörrytti, vaan syömään pääsi ennen minua myöhempiin vuoroihin tulleet. Vessaankaan ei saanut mennä kuin kerran 6-8 tunnin vuoron aikana. Kävelin kuulemma kuin ankka mille en voinut tosiaan mitään kun olin raskaana. Tämä vuoropäällikkö oli saksalainen mies ja ihan täys natzzi.
Olin tuolloin nuori enkä osannut pitää kiinni omista oikeuksistani, tänä päivänä hommaisin potkut tuollaiselle äijälle.
Hommaisit potkut? kyllä se sinä sieltä potkut saisit jos yrittäisit tuossa lafkassa saada potkut ylemmällesi,kokemusta nimittäin on hesburgerin toimintakäytännöistä tuommoisissa tilanteissa,siitä johtuu nimenomaan se että johonkin paikkaan on jatkuva haku kun työntekijät eivät jaksa alistamista.
FinVector (lääketeollisuus) Kuopiossa. Tärkeää työtä ja mahtava porukka, mutta ihan hirveä johto.
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan kaikki aiemmat kommentit tehdastyöstä.
Työpaikkakiusaamista ja erittäin huonoa johtamista. Paperilla puhutaan kauniita sanoja toimintaperiaatteista mutta käytännössä yksikään niistä ei toteudu.
Käsittämätön välinpitämättömyyden kulttuuri rehottaa. Työntekijöistä vain osaa kuunnellaan ja muiden mielipiteet ja palaute on "vinkumista". Mietin joka päivä mistä löytäisin muita töitä.
En voisi olla enempää samaa mieltä.
Kemira Oulussa. Siellä oli töissä yksi täysin narsistinen häijy ihminen. Koko henkilökunta kyllä pomoa myöten tiesi, miten tämä kiusaaja kohteli muita. Sai tehdä sitä kuitenkin aivan rauhassa kenenkään puuttumatta asiaan. Tehnyt näin vuosikaudet ja edelleen jatkaa.
Valtio, Securitas, ISS, L&T, Manpower
Vierailija kirjoitti:
CHANGE Lingerie.
Kerro lisää!
Yks "a'rvokoteihin" liittyvä firma, kusettaa asiakkaita mennen tullen. "King of Fu&king Nothing". Aivan dorka pomo. Epäpätevää porukkaa! Pierasevat postiin sairaita laskuja varmaan kännissä!!!
Vierailija kirjoitti:
Sellainen vahingonilokulttuuri ja toisille naureskelu on vähän niin kuin pelin henki. Valtava eriarvoisuus vallitsee oikeastaan kaiken suhteen. Toinen joutuu raatamaan hulluna ja joku toinen samassa asemassa saa vaikka istua netissä koko päivän samalla palkalla. Toinen voi käyttää, työpäivänsä vaikka pääsykokeisiin opiskeluun, toinen ei ja hänet laitetaan vielä tekemään sen toisenkin tyypin hommat, jotta opiskelu onnistuu. Toinen saa tehdä mitä huvittaa, toinen saa sanomista kaikesta. Toiselle onnistuu ja sopii pomon puolesta kaikki, toiselle ei mikään. Toiselta vaaditaan mieletön koulutus, osaaminen ja päivittäinen urakointi, toiselta ei mitään. Joka tasolla ja joka asiassa vaikuttavat aivan eri käytännöt samassa asemassa oleville työntekijöille. Se on ehkä se räikein ja yleisin asia, johon tuossa maailmassa väistämättä törmää. Valtava eriarvoisuus kissankokoisilla kirjaimilla. Tähän vaikuttaa suuresti se oletko jollekin silmäätekevälle
Kuvailit tässä myös lääketeollisuuden työpaikat vähän pienemmissä paikoissa. Lääkkeenvalmistuksessa ei ole sijaa virheille, koska virhe voi maksaa ihmishenkiä. Lähes päivittäin voi joutua ylitöihin, suojavarusteet ovat raskaita, vessaan ei pääse, eikä kymmenen tunnin työpäivän aikana välttämättä ehdi edes ruokatauolle. Koulutuksena farmanomin kolmevuotinen tutkinto. Palkka? 1800 €. Ei lisiä, ei palkankorotuksia. Suomen suurimman apteekin lääkevalmistusosasto.
Olenkin jo vaihtanut alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-Market Etu-Lyötty
Olen asiakkaana käynyt pari kertaa 5 vuoden aikana. Mitä siellä on tapahtunut?
Siinä tien toisella puolella haisee firma arvokodit, pilaa epäpätevyydellään koko tienoon ja alan maineen. Pysykää erossa puljusta ja siirtäkää asianne päteville. Kuszettavat!
Vierailija kirjoitti:
Sairaala ja ylipäätään th-alan työpaikat. Johtamiskulttuuri on yhä edelleen ku8n Pohjois-Koreasta.
Kuulostaa niin tutulta, näin ainakin Pohjois-Karjalan hyvinvointialueella.
Joskus olen miettinyt, että milloin tulee suomalaisen median metoo-liike. Siinä sitä vasta olisi ihmettelemistä.