Jetlag jenkeistä palattua kestänyt nyt melkein 2 viikkoa... Nukun 3-4 tuntia per yö!
En edes nuku päivisin. Onko edes normaalia vai kyseessä vain muu univaikeus? Nukuin kun tukki ennen tätä reissua ( Olin 6 viikkoa reissussa). Nyt menen joka päivä nukkumaan 23.00 ja herään aina tuossa 2.00-3.00 maissa, olo on ihan pirteä enkä nukahda tuon jälkeen enää. Päivisin olen vältellyt päiväunia mutta pari kertaa olen nukahtanut väkisin ja silloin nukuin 7 tuntia! Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (15)
Onpa outoa!?
Itselle ei ole koskaan tullut jet-lagia edes 9h aikaerosta. Yhden vuorokauden ymmärrettävästi matkasta hieman väsynyt mutta nukun heti normaali yöunet n 6-7h.
2 viikkoa on todella pitkä aika
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa!?
Itselle ei ole koskaan tullut jet-lagia edes 9h aikaerosta. Yhden vuorokauden ymmärrettävästi matkasta hieman väsynyt mutta nukun heti normaali yöunet n 6-7h.
2 viikkoa on todella pitkä aika
Niin no luin että se on yksilöllistä. Mutta en tiedä onko mulla muuten jotain ahdistusta/stressiä mikä nyt vaikuttaa. Oon kyllä ihan iloinen että olen kotona. Mutta ennen tuota lentoa nukuin 7-8 tuntia öisin siis siellä jenkeissä ja suomessakin ennen tuota ihan hyvin. Univaikeuksia on ollut kyllä joskus 2-3 vuotta sitten.
Sä missään jenkeissä ole käynyt...pielavedellä juopottelemassa olit kurja
Vierailija kirjoitti:
Hanki jet lag -melatoniinia.
Olen ottanut melatoninia... Ei apua :(
Hyvä sen siitä saa kun jenkkeilee,unettomia öitä vaan jatkossakin sinulle ,toivoo tero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä- vai lyhytvaikutteista? Mikä vahvuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vire melatonini 1.9
Kreatiinia helttaan, kyllä helpottuu? Ainakin joku terveystubettaja muistaaksemme noin väittää... :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vire melatonini 1.9
Melatoniini lisäravinteena on vähän paradoksaalinen, koska sen kyseessä ollen, vähemmän on enemmän. Erään tahon mukaan optimaalinen annos on noin 0,3 mg!
Voisit ehkä harkita myös enimmäkseen masennuksen hoitoon käytettyä mirtatsapiinia. Sen kohdalla pätee myöskin tuo paradoksaalisuus: jopa pieni murunen voi auttaa unettomuuteen, mutta jos annos menee yli 7 milligramman, tuo unettava vaikutus alkaa häippästä. Tuo paradoksaalinen vaikutus perustuu siihen, että mirtatsapiini on jokin histamiinireseptorin blokkaaja, eli siis toimii osin kuin antihistamiini.
Voi valittaja! Pahin jet-lag minulla oli lun olin lentänyt Uuteen Seelantiin, ja sekin meni 2 päivässä ohi kun otin toisenlaisen asenteen eikä hokenut itselleni, ettei saa päivällä mitään tehtyä! Teet vain! Kyllä Se siitä!
Lännestä itään jet lag on pahin. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä pahemmaksi jet lagit muuttuu.
Riippuu myös iästä. Onko aiempaa kokemusta jet lagista? Nuorempana ei itselläni ollut juuri mitään oireita toisin kuin nykyään.
Ja sitten päivisin en saa asioita tehtyä kun olin niin väsynyt. Olen silti pysytellyt väkisin hereillä muta öisin ei saa unta kuin sen 3-4 tuntia, melatonista en ole saanut apua. Meneeköhän luonnollisesti ohi?