Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suurella osalla kampaajista on itsellään huonokuntoiset hiukset?

Vierailija
22.05.2025 |

Kokeilevatko kaikki käsittelyt itseensä vai mikä homma?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No föönaavat kuumalla, käyttävät metallista pyöröharjaa, silikonia ja alkoholeja sisältäviä tuotteita mukaanlukien lämpösuojat ja hiuslakat.

Kovakourainen harjaustyyli ja kuivaus froteepyyhkeeseen katkoo hiuksia.

Vaalennukset, värjäykset kestovärillä, kuumat muotoilukäsittelyt mm. tyvikreppaus ja suoristusrauta.

Suomalainen hius on hento ja yllättävän usein myös luonnonkihara. Ei mitenkään kestä näitä.

Itse värjään ja leikkaan juuri edellämainituista syistä.

Vierailija
22/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No föönaavat kuumalla, käyttävät metallista pyöröharjaa, silikonia ja alkoholeja sisältäviä tuotteita mukaanlukien lämpösuojat ja hiuslakat.

Vaalennukset, värjäykset kestovärillä, kuumat muotoilukäsittelyt mm. tyvikreppaus ja suoristusrauta.

Suomalainen hius on hento ja yllättävän usein myös luonnonkihara. Ei mitenkään kestä näitä.

Miksi ihmeessä ne tekee näin jos tietävät sen haitallisuuden? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ovat usein tyylittömiä.

Ehkä rumasti sanottu. Ehkä heitä ei jaksa kiinnostaa oma ulkonäkö, kun laittavat muita kaiket päivät?

Vierailija
24/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kampaajilla on kaikilla ollut hyvinhoidetut hiukset itsellään. 

Sama. Kauniit ja terveet hiukset kaikilla ja upeasti leikattu.

Lisäkkeet?

Vierailija
25/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ole aikaa tällätä omaa päätään 

Vierailija
26/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa autokorjaajilla on huono auto. Minkälainen ammatti sinulla on ?

Vierailija
27/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. En ole nähnyt hoitamattomia hiuksia heillä.

N55

Vierailija
28/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kerran puhetta kampaajan kanssa ja hän kertoi leikkaavansa oman tukkansa itse. Ihmettelin sitä , sanoi onnistuvan peilin kanssa ihan hyvin. Ei ollut mikään Vidal Sassoon tasoinen leikkaus, mutta ihan asiallinen kuitenkin.

Vierailija
29/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutarin lapsilla ei ole kenkiä.

Vierailija
30/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua siitä, että he laittavat hiuksiaan niin paljon, että ne kuluvat ja kuivuvat. Jatkuva peseminen, föönaus, kiharrus, suurennus, vaalennus jne. kuluttavat hiuksen pintaa. Hiusten hoitoaineet eivät sinänsä korjaa hiusta sisältä, vaan pinnalta näyttämään hetken paremmalta. Jos antaa hiusten olla enemmän luonnontilassa, niin jossain vaiheessa hiukset näyttävät hyvältä latvaan saakka, eikä niitä tarvitse jatkuvasti olla leikkaamassa.

Vierailija
31/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen väännettiin vitsiä että huono tukka on hyvän kampaajan tunnusmerkki kampaamoissa, kun laittoivat toinen toistensa hiukset. Sitä jolla on paras frisyyri ei pidä valita, vaan se jonka sen teki.

Eikö ne kuitenkin itse pese ja hoida tukkansa? Eikö ne osaa valita itselleen oikeita tuotteita, että tukka pysyisi kunnossa?

Ajattelisi että osaavat valita tuotteet sieltä omista hyllyistään. Luulisin etteivät kovin usein leikkaa hiuksiaan. Tai sitten kiinnostaa enemmän toisten hiukset kuin omat.

Aika moni muotitaiteilija sulautuu ladonseinään.

Vierailija
32/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutarin lapsilla ei ole kenkiä.

Näköjään

Vierailija
33/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt, onko heillä hiuslisäkkeet, tupee tai peruukki?

Omalla kampaajallani on lisäkkeet.

Vierailija
34/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi johtua siitä, että he laittavat hiuksiaan niin paljon, että ne kuluvat ja kuivuvat. Jatkuva peseminen, föönaus, kiharrus, suurennus, vaalennus jne. kuluttavat hiuksen pintaa. Hiusten hoitoaineet eivät sinänsä korjaa hiusta sisältä, vaan pinnalta näyttämään hetken paremmalta. Jos antaa hiusten olla enemmän luonnontilassa, niin jossain vaiheessa hiukset näyttävät hyvältä latvaan saakka, eikä niitä tarvitse jatkuvasti olla leikkaamassa.

Peseminen ja föönaaminen eivät kuluta hiusta. 

Vierailija
35/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hento 😁 😂

Ei ole kaikilla.

Vierailija
36/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itsellä huono hiuslaatu ja ikänsä taistellut sen kanssa, on varmaan oppinut paljon eri tuotteista ja ne kiinnostaneet ihan omista lähtökohdista johtuen, niin siksi ajautunut kyseiselle allallekin. 

Itsellä tuttavapiirissä neljä kampaajaa, kahdella upeat paksut pitkät hiukset ja yhdellä tavanomaiset puolipitkät, mutta neljännellä on tosi surkea oma tukka. Käyttääkin sitten pidennyksiä. Näistä kolme ekaa tekee peruskampaajan töitä, mutta juuri tuo neljäs mm. osallistuu kilpailuihin ja tekee julkkiksia yms. Tietää heittämällä eniten.

Vierailija
37/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kerran puhetta kampaajan kanssa ja hän kertoi leikkaavansa oman tukkansa itse. Ihmettelin sitä , sanoi onnistuvan peilin kanssa ihan hyvin. Ei ollut mikään Vidal Sassoon tasoinen leikkaus, mutta ihan asiallinen kuitenkin.

Youtubessa löytyy videoita.

Vierailija
38/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin olen nähnyt hoitamattomia hiuksia parturikampaajilla. Ovat huoliteltuja, trendikkäitä. 

Vierailija
39/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa autokorjaajilla on huono auto. Minkälainen ammatti sinulla on ?

Mä oon siivooja. Arvaa kuinka paljon kiinnostaa työpäivien jälkeen kotona siivota. 

Vierailija
40/48 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ovat usein tyylittömiä.

Ehkä rumasti sanottu. Ehkä heitä ei jaksa kiinnostaa oma ulkonäkö, kun laittavat muita kaiket päivät?

Mikä hemmetin ehkä rumasti sanottu?????? Opettele suomen alkeet. 🙄🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän