Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaspäivärahaa 20€ päivässä vähemmän kuin ennen tätä vuotta

Vierailija
21.05.2025 |

Onko muut huomanneet? Ei tarvitsekaan maksaa tämän ja seuraavien kuukausien asumiskuluja ja muita laskuja. Tällainen muutos tullut vuoden alusta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä ei kannata yelia maksaa enää isoja summia kuten aiemmin jotta sai hyvät sairaspäivärahat. Työntekijät ei asiaan voi vaikuttaa.

Vierailija
2/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden puolella sain 95,5€ päivä ja nyt 72,5€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2025 alussa voimaan tullut lakimuutos voi pienentää päivärahaa, jos sairausjakso alkaa vuonna 2025. Laskukaavan muutokset koskevat sekä sairaus- että osasairauspäivärahaa, sillä osasairauspäiväraha on puolet sairauspäivärahan määrästä. 

Vierailija
4/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä ole tai sitten sinulla on järkyttävän suuri palkka. Minulta olisi alentunut n.5e/pv, toki iso raha sekin kuukaudessa. Siltikin saisin sairauspäivärahaa melkein 1600e/kk eli 500e enemmän kuin ansiosidonnaista. Olisi pitänyt tajuta rikkoa vaikka ranne, niin olisin saanut enemmän rahaa Kelalta kuin työttömyyskassalta..

Vierailija
5/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 400€ vähemmän kuussa tällä hetkellä kuin ennen lakiuudistusta.

Vierailija
6/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli saat reilusti yli 40 000e/vuodessa. Kyllä noilla sairauspäivärahoilla elää oikein hyvin, se on kuitenkin 1800e/kk (-verot). 

Vierailija
7/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole tai sitten sinulla on järkyttävän suuri palkka. Minulta olisi alentunut n.5e/pv, toki iso raha sekin kuukaudessa. Siltikin saisin sairauspäivärahaa melkein 1600e/kk eli 500e enemmän kuin ansiosidonnaista. Olisi pitänyt tajuta rikkoa vaikka ranne, niin olisin saanut enemmän rahaa Kelalta kuin työttömyyskassalta..

Juu olen maksanut reilusti yelia sairastumisen varalta mutta enää ei saa enempää kuin 28 000€ vuositulon mukaan ja pennoset päälle. Vaikuttaa esim minuun jolla asumiskulut on yli 2000€, siihen kaikki muut kulut päälle eli paremmin tienaavat eivät enää saa sairaspäivärahaa riittävästi kun ei vastaa lähellekkään omaa tulotasoa enää. Laskin samantien yelin puoleen kun siitä ei hyötyä enää. Olin tähän asti maksanut liikaa jotta saisin hyvät sairaspäivärahat.

Vierailija
8/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äänestitte kokoomusta ja persuja, sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
9/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli saat reilusti yli 40 000e/vuodessa. Kyllä noilla sairauspäivärahoilla elää oikein hyvin, se on kuitenkin 1800e/kk (-verot). 

Kyllä, olen maksanut yeliä yli 40 000€ vuosiansion mukaan mutta sairaspäivärahaan saa saman kuin 28 000€ vuosiansiota maksavat. 1800€ ei riitä edes asumiskuluihin lähellekkään. 72€ päivä josta vielä 35% verot eli n. 50€ päivä kertaa 21 eli reilu tonni jää verojen jälkeen kun olen maksanut 42 000€ vuosiansion mukaan yeliä eli n. 900€/kk olen maksanut eläke/sairaspäivärahamaksuja eli yeliä.

Vierailija
10/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei halua tukea yksilön tervehtymistä.

Vierailija
11/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkään parempituloiset ovat todella pulassa sairastuttuuaan jos ovat saaneet palkkaa esim. 3500€/kk niin nyt saa sairaspöivärahaa enää reilu tonnin verojen jälkeen.

Vierailija
12/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkään parempituloiset ovat todella pulassa sairastuttuuaan jos ovat saaneet palkkaa esim. 3500€/kk niin nyt saa sairaspöivärahaa enää reilu tonnin verojen jälkeen.

Ei voi mitenkään jäädä enää sairaslomalle. Onneksi nykyään voi käydä töissä sairaanakin ja nyt se on aivan pakollista varsinkin jos tulot vähänkään paremmat.

Vierailija
13/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauspäiväraha perustuu henkilön palkkaan.

Sairauspäivärahaa maksetaan vain tietty aika.  Ei loputtomasti.

Tietyn ajan jälkeen tulee työkykyarviointi, kuntoutus, työkyvyttömyyseläke jms.

Jos ei kykene enää omaan työhönsä, eikä saa eläkettä:

Pitää mennä työnhakijaksi, vaikka tietää, ettei mihinkään työhön enää pääse.

Tällöin ainoaksi tuloksi jää:   Perus työttömyyspäivä raha.

Sairauspäivärahaa saa vain viideltä päivältä viikossa. Arkipäivistä.

Vierailija
14/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairauspäiväraha perustuu henkilön palkkaan.

Sairauspäivärahaa maksetaan vain tietty aika.  Ei loputtomasti.

Tietyn ajan jälkeen tulee työkykyarviointi, kuntoutus, työkyvyttömyyseläke jms.

Jos ei kykene enää omaan työhönsä, eikä saa eläkettä:

Pitää mennä työnhakijaksi, vaikka tietää, ettei mihinkään työhön enää pääse.

Tällöin ainoaksi tuloksi jää:   Perus työttömyyspäivä raha.

Sairauspäivärahaa saa vain viideltä päivältä viikossa. Arkipäivistä.

Aivan järkyttävää että 3500€ brutto tienaava (tai varsinkaan enemmän tienaavat) saa enää reilu 1000€ verojen jälkeen elämiseen. Millä tuollaiseen tulotasoon tottunut maksaa esim asumisen ja ruuan, puhumattakaan muista laskuista?

Vierailija
15/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumismenot yli 2000 e?! Joo on rankkaa kun asuu lukaalissa. 

Vierailija
16/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumismenot yli 2000 e?! Joo on rankkaa kun asuu lukaalissa. 

No monella on muista kuin omista syistä suuret asumiskulut. Esim. ostanut hometalon mitä makselee ja lisäksi isolle perheelle jouduttu vuokraamaan iso asunto. Siinä vaikka yksi esimerkki että asimiskulut yli 2000€ ja saatat silti asua jossain kamalan lähiön kämpässä. Toki paljon muitakin syitä löytyy.

Vierailija
17/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei halua tukea yksilön tervehtymistä.

Olet oikeassa, enää pienituloiset voi jäädä sairaslomille. Vähänkään parempituloisten on käytävä töissä sairaslomasta huolimatta.

Vierailija
18/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio kannustaa yrittämistä, nyt on tilaisuus luoda Onlyfans-tili ja kantaa oma taloudellinen taakka eikä odotella että tuilla saa kustannettua kaiken.

Vierailija
19/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä ei kannata yelia maksaa enää isoja summia kuten aiemmin jotta sai hyvät sairaspäivärahat. Työntekijät ei asiaan voi vaikuttaa.

Mä oon valinnut sen linjan että teen hommia sen verran vähän ettei yel-velvollisuus täyty. Käytännössä max vähän päälle 9000 euroa laskutuksia. Se minimiyel on niin jäätävän iso jo itsessään. Säästän itse sivuun pientä summaa, jolla koitan kerryttää omaa eläketurvaa. Positiviista on sekin että jos kupsahdan työikäisenä, säästöni saa perilliseni. Yel-maksut jäis kankkulan kaivoon.

Vastuuvakuutus mulla on ja ennakkoveroja joutuu maksamaan. Ei täällä kyllä tosiasiassa yrittäjyyteen kannusteta. 

Vierailija
20/21 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio kannustaa yrittämistä, nyt on tilaisuus luoda Onlyfans-tili ja kantaa oma taloudellinen taakka eikä odotella että tuilla saa kustannettua kaiken.

Olet oikeassa, sukkien ja pikkareiden myynti myös kannattavaa. Onlyfansiin voit tehdä tekoälyllä hahmon ja videoita mitkä tekee haluttuja asioita ja juuri sen näköisen hahmon kuin itse haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi