Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisiä lapsiasi olet alkanut patistamaan kesätöiden pariin?

Vierailija
21.05.2025 |

Tuttavaperheen vanhemmat järkyttyivät kun kuulivat etteivät meidän yläasteikäiset ole missään kesätöissä. Itselleni ei ole tullut vielä mieleenkään patistaa heitä siihen, ihana kun saavat lomailla rauhassa.

Miten teillä?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmilla ei ole suhteita, kesätyön etsiminen kannattaa aloittaa jo yläasteiässä olkoon palkka mitä vaan. Siitä saa merkittävää  kilpailuetua myöhemmässä elämässä.

Vaikkei pääsisi töihinkään asti, niin tuleepahan rutiinia CV:n ja hakemuskirjeen räätälöintiin ja Linkedin-profiilin hiomiseen ja mitä kaikkea tähän nykyiseen rekrysirkukseen kuuluu.

Vierailija
82/84 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiaasta on jokainen lapsistani ollut osan kesälomastaan töissä. Ei ole kyllä tarvinnut patistaa, vaan ovat ihan itse työnsä hakeneet ja halunneet ansaita omaa rahaa.

Onko sinun lapset nyt 50-60 vuotiaita? Nykyään vaikeampi saada kuin ennen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut ensimmäisen kerran palkkatöissä 19-vuotiaana ylioppilaaksi valmistuttuani, eikä silloin kavereillakaan ollut tapana nuorempana töissä käydä (kenties joku, mutta pääsääntöisesti ei). Lapsuus on vain kerran, eivätkä he saa enää ikinä pitkiä kesälomia, elleivät opettajiksi ryhdy. Miksi ei voi vain nauttia lapsuudesta ja kesälomista? Töitä kyllä ehtii tehdä.

Vierailija
84/84 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok patistaa. Joko nuori haluaa sen tai sitten ei. Pakottaminen vie ilon kaikesta ja tulevaisuuden toivon.