Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä, nykyään monet jo vähän yli viisikymppiset suunnittelevat eläkkeelle jäämistä ja oravanpyörästä pois hyppäämistä!

Vierailija
21.05.2025 |

Kokoomustako saamme kiittää taas tästäkin, että porukka on aivan uupunutta ja kypsänä jatkuviin yt-kierroksiin ja pätkätöihin?

Kommentit (507)

Vierailija
421/507 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta näyttää että seuraavaksi tulee demarihalitus ja niillä nilkeillähän on varmasti kova kiire korottaa hyvätuloisten veroja. Mikäli näin tekevät niin jään heti pois töistä ja nostan kaikki valtion tuet mitä ikinä saan ja jään "eläkkeelle". On varaa helposti koska oln hyvätuloinen ja jää demareilta verorahat saamatta, päinvastoin maksavat minulle päin. Muutan myös pois Suomesta, koska miksi jäisin, jolloin jää alv. saamatta kulutuksestani.

Vierailija
422/507 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on paljon varallisuutta ja TEL-vuosia ainakin 35, voi olla.fiksua jäädä pois työstä, mutta ei veronmaksajien laskuun.

Eiköhän tuossa ajassa ole sen verran veroja maksanut että omistaan ottaa ja on aivan kohtuullista saada vähän takaisin. Etenkin ottaen huomioon minkälaiset verot tässä maassa on ja miten onnettoman vähän sillä rahalla saa vastinetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/507 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako 60-vuotiaana jäädä pois oravanpyörästä jos tauotonta työuraa on takana 40 vuotta?

Vierailija
424/507 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä täytän 50 ensi vuonna ja työnteko tuntuu tosi kivalta! Haasteet tuntuu kiinnostavilta ja koska lapset on kasvaneet niin työhön on virtaa ihan eri tavalla. Oon aatellut et eläkepäiviä on turha haikailla. Teen töitä varmaan ainakin 70-vuotiaaksi jos vaan elinpäiviä riittää. 

Vierailija
425/507 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään it ja tekoälyhuumassa on aika helppo jäädä eläkkeelle jo 35-40 vuotiaana. Täälläkin amerikan palkat jo monissa firmoissa

Vierailija
426/507 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä sai vähenrää verotuksessa eläkevakuutusvaksut, jonka turvin pääsi eläkkeelle 55 vuotiaana

Vierailija
427/507 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä täytän 50 ensi vuonna ja työnteko tuntuu tosi kivalta! Haasteet tuntuu kiinnostavilta ja koska lapset on kasvaneet niin työhön on virtaa ihan eri tavalla. Oon aatellut et eläkepäiviä on turha haikailla. Teen töitä varmaan ainakin 70-vuotiaaksi jos vaan elinpäiviä riittää. 

Ja jos terveyttä riittä, eikä muistisairaus iske.

Vierailija
428/507 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 ja olen ihan valmista lihaa eläkkeelle. Lopetan heti kun vaan pystyn.

Mies on 63 ja lopetti työt just. Olen kade!

Vierailija
429/507 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 42v. Oon suunnitellut jo varmaan 5 vuotta, et sairaseläkkeelle. Siitä on hyvä lähteä. Ja jos en pääse, käyn töissä vaan oleskelemassa. Nyt jo paikat hajoaa, työtahti on mitä on ja kovenee vaan. Lisää ja enemmän pitäs ehtiä. Käsiä on silti vaan kaks. Toinen jalka kohta on pelistä pois. Jomottaa,huimaa,väsyttää,kolottaa ja huimaa. Mun päässä humisee aina kun pääsen töistä kotipihalle. Missähän lie verenpaineet huutelee kun liikenne kuuluu päässä jumputtavana huminana.

Vierailija
430/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan kannalta aika valitettavaa. Viisikymppinen ja hyväkunoinen kuusikymppinen on monissa hommissa parasta työvoimaa. Osaa jo hommat vaikka silmät kiinni ja osaa erottaa tehokkaasti oleellisen paskasta.

Oma minimieläkeikä on siinä 67V että kyllä tässä pitää sorvia pyörittää.

Naurettavaa jos ei kelpaa duuniin kun eläkkeellekään ei pääse ja buumerit veivät eläkeputken mukanaan. 

Faijakin jäi eläkkeelle 58 vuotiaana. Maistuisi minullekin.

58 vuotiaana saa täydet 500 päivää ansiosidonnaista. Silloin sanon itseni irti töistä. Eläkettä karttuu ansiosidonnaisella vielä sen määräytymispalkan mukaan mikä on minulla n. 8500 €. eli eläkekertymä pysyy normaalina 60 vuotiaaksi asti. Sitten vajaa 63v pääsen osittaiselle eläkkeelle minkä otan tietysti täysimääräisen

Miten katat ne väliin jäävät vuodet, jollojn et saa mitään? Säästöillä?

Vierailija
431/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon. Olen 54v. ja ei kiinnosta pätkääkään enää tehdä duunia. 

Vierailija
432/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäkin olen suunnitellut jäävän pois töistä 50-60 iän välissä, jos saan siihen mennessä saavutettua taloudellisen riippumattomuuden. Vielä tässä on säästötavoitteeseen matkaa..

Suunnitellut kenen jäävän?

Vierailija
433/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako 60-vuotiaana jäädä pois oravanpyörästä jos tauotonta työuraa on takana 40 vuotta?

3 v ennen eläkeikää voi jäädä ove eläkkeelle 

Vierailija
434/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kertoo vain nykyisen työelämän pahoinvoinnista ja siitä kuinka epäterveellä pohjalla työelämä nykyään on. Aivan sama kun kysyttäisiin ihmisiltä että haluatko seisoa munasillasi räntäsateessa v....ttuilun kera? Vastaus on varmaankin sama.

Etsikää ne syylliset sieltä ketkä tämän on aiheuttaneet. Suunnan muutos perseelleen menossa tapahtui noin 20 vuotta sitten ja siitä lähtien on menty työelämässä päin p:tä.

Vierailija
435/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 v ennen eläkeikää voi jäädä ove eläkkeelle 

Ja sitä enne ottaa 2 v ansiosidonnaista.

Vierailija
436/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. Vaikka nykyisin on työpaikoilla paljon ikärasismia. Mikäköhän siihen on syynä? 

Vierailija
437/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monet nuoret eivät aio töihin mennä ollenkaan.

Vierailija
438/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on kuulemma työvoimapula uhkaamassa taas ja just pian ...

Vierailija
439/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei voida himmailla ... työvoimapula on taas pian 

Vierailija
440/507 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei voida himmailla ... työvoimapula on taas pian 

Odotan vaan kun punikit otetaan taas seuraavaan hallitukseen, niin mitä,helpotuksia sieltä tulee eläkeiän kynnyksellä oleville ja toisaalta veronkorotuksia työssäkäyville, joten sitten avautunee taivaan portit.