Mitä helvettiä, nykyään monet jo vähän yli viisikymppiset suunnittelevat eläkkeelle jäämistä ja oravanpyörästä pois hyppäämistä!
Kokoomustako saamme kiittää taas tästäkin, että porukka on aivan uupunutta ja kypsänä jatkuviin yt-kierroksiin ja pätkätöihin?
Kommentit (507)
Paras päätös oli kuin jäin pois töistä 50 vuotiaana , olin 30 vuotta töissä ja ikävä ei ole.
No eikö tuo ole ihan järkevää kun ei tuon ikäisenä töihin enää pääsekään, jos työttömäksi joutuu tai pääsee?
Yhteiskunnan kannalta aika valitettavaa. Viisikymppinen ja hyväkunoinen kuusikymppinen on monissa hommissa parasta työvoimaa. Osaa jo hommat vaikka silmät kiinni ja osaa erottaa tehokkaasti oleellisen paskasta.
Jäisin heti eläkkeelle jos vain pääsisin. En vain pääse eläkkeelle enkä töihin.
M.54
58-vuotta olisi sopiva eläkeikä kaikille.
Ennen työttömät pääsi eläkeputkeen jo 53-vuotiaana.
Mikäs siinä jos on varaa siihen. Mä tekisin noin jos voisin. On työkykyä alentava sairaus. Krooniset kivut alkoivat 2007.
55v.
Vierailija kirjoitti:
58-vuotta olisi sopiva eläkeikä kaikille.
Minä jäin 58-vuotiaana työttömäksi ja sitä kautta eläkeputkeen. Mahtavaa, että kävi noin hyvä tuuri.
Kun nuorena säästää niin voi keski ikäisenä ota rennosti
Itseään siitä saa kiittää, että on kartuttanut omaisuuttaan, että voi jäädä pois töistä.
Ihan normijuttu ennen vanhaan ja jo alle 50-vuotiailla. Jos varallisuus riitti pois jäämiseen niin miksei tekisi niin? Toki valtaosa ei päässyt tähän varallisuuspisteeseen, vaan joutui olemaan töissä eläkeikään asti.
Niin ihminen tarvitsee tilaa hengittää. Työelämä on nykyisin helvetin esikartano.
Oikein, yritykset saavat panostaa uusien tekijöiden perehdyttämiseen.
Minkäkin olen suunnitellut jäävän pois töistä 50-60 iän välissä, jos saan siihen mennessä saavutettua taloudellisen riippumattomuuden. Vielä tässä on säästötavoitteeseen matkaa..
Molemmat vanhemmat jäivät aikoinaan eläkkeelle viisikymppisenä.
Ajat on muuttuneet, ja nyt jäädään eläkkeelle eri syistä.
Kyllä, olen tähän valmistautunut jo n. 15 vuotta. Vajaan 10 v päästä tilanne alkaa olla se, että pystyn pitämään nykyisen nettotulotasoni koko loppuelämäni ajan töitä tekemättä, joten en näe enää syytä haalia lisää rahaa töitä tekemällä. Eli voin jäädä pois työelämästä reilut 10 v ennen eläkeikää. Asia ei oikeasti vaadi muuta kuin suunnitelmallisuutta, säännöllisiä palkkatuloja, pitkäaikaista sijoittamista ja kärsivällisyyttä. Kaiken vaiken näistä on ylivoimaisesti kärsivällisyys, mitä erittäin harvalta loppupeleissä löytyy.
Pääoma tuottaa paremmin kuin työnteko.
Sinun ajattelutapasi se enemmän kokoomukselta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkäkin olen suunnitellut jäävän pois töistä 50-60 iän välissä, jos saan siihen mennessä saavutettua taloudellisen riippumattomuuden. Vielä tässä on säästötavoitteeseen matkaa..
Ei onnistu.
KAIKKI keinot halutaan käyttöön kansalaisten saamiseksi työhön kiinni. Arto Satosen mukaan työvoimareserviä löytyy myös osatyökykyisistä ihmisistä.
- Voimme tehdä vielä nykyistä enemmän. Vaikkapa työkyvyttömyyseläkkeellä olevalle on mahdollistettava palaaminen työelämään, kokeilemaan, miten työt sujuisivat. Jos työssä oleminen osoittautuu mahdottomaksi, henkilö voi palata eläkkeelle, Satonen poimii esimerkin.
Satosen mukaan työkalupakkiin tulee järjestelytuki. Tämän rahan turvin osatyökykyiselle ihmiselle hankittaisiin työvälineitä, joiden avulla hän selviää työvelvoitteistaan.
Työministeri nostaa esille lukuisat yli 65-vuotiaat eläkeläiset, jotka ovat jo nyt korvaamatonta työvoimaa monissa paikoissa. Satonen sanoo, että näitä kunniakansalaisia kannustetaan ja palkitaan tupla työtulovähennyksellä.
Miksei? Elämässä on muutakin kuin työ.