Kela pyytää lisäselvitystä
Olen toimittanut hakemuksen, ja nyt pyytävät lisäselvitystä. Mitähän tällainen lisäselvitys mahtaa tarkoittaa? Eivät toimittaneet mitään tarkempaa siitä mitä tahtoisivat.
Kommentit (38)
Kuntoutustukihakemukseen riittää yleensä liitteeksi lääkärinlausunto B, oletko toimittanut sen tai sopinut lääkärin kanssa, että se toimitetaan suoraan terveydenhuollosta?
Vierailija kirjoitti:
Liitä tämä siihen hakemukseen.
Kelarotan elämässä käänne parempaan huomiseen: Tukien leikkaukset ajoivat työelämään ja kohti uutta vapautta!
Kelarotta oli pienessä suomalaisessa kaupungissa (Akaa) asuva rotta, joka oli vuosikausia elänyt mukavasti yhteiskunnan tukien varassa. Hän oli saanut työttömyyskorvausta ja asumistukea, eikä ollut nähnyt tarpeelliseksi mennä töihin, sillä elämä soljui mukavasti pelkkien tukien varassa lihoen. Hän vietti päivät puistoissa ryypäten ja rellestäen toisten Kelarottien kanssa, ja iltaisin hän katseli televisiota, joi olutta, poltti tupakkia ja pelasi pelejä.Eräänä päivänä hänen maailmaansa kuitenkin järkytti iso uutinen: hallitus oli päättänyt leikata sosiaalitukia. Rotat kaupungissa alkoivat kuiskia, että tukien varassa eläminen ei enää kohta riittäisi edes vuokran maksuun, saati kaljoihin. Kelarotta ei ollut uskoa kuulemaansa. "Ei kai tätä oike
POISTOON
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut viestejä tähän liittyen, tai en ainakaan löytänyt omakelasta muuta kuin että käsiteltävä asia odottaa toimenpidettäsi. -ap
Kyllä omakelassa on viesti, missä kerrotaan, mitä lisäselvityksiä ja mihin asiaan haluavat.
Mistähän se viesti mahtaa löytyä? Ei ole ainakaan "Lähetä ja lue viestejä" -osiossa tai "Päätökset ja muut asiakirjasi" -osiossa mitään uutta.
Mistä yleensä tiedät että sinne odotetaan lisäselvitystä, jos et itse tiedä asiasta hölkäsen pöläystä. Turha tuota täällä on arvailla, ota yhteyttä Kelaan ja selvitä asiasi, asssh..
Mulla näkyy sama, ne on muuttanut jotain systeemiä. Mitään viestiä ei ole, mikä selvitys muka puuttuu, eli jätän huomioimatta. 15. päivä olen lähettänyt hakemuksen eikä vielä ole Kelan mukaan edes käsittelyssä, joten mitä selvityksiä he voisivat muka kaivata?
Kela viivastelee nykyään niin kauan että ruoka ehtii tuen hakijalta loppua. Mutta ei Kelaa kiinnostakaan asiakkaan hätä vaan ilmeisesti hallituksen antamat salaiset ohjeistukset!! 😠
Vierailija kirjoitti:
Mulla näkyy sama, ne on muuttanut jotain systeemiä. Mitään viestiä ei ole, mikä selvitys muka puuttuu, eli jätän huomioimatta. 15. päivä olen lähettänyt hakemuksen eikä vielä ole Kelan mukaan edes käsittelyssä, joten mitä selvityksiä he voisivat muka kaivata?
Laitapa viestiä sinne ja kysy että mikä selvitys tarvitaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liitä tämä siihen hakemukseen.
Kelarotan elämässä käänne parempaan huomiseen: Tukien leikkaukset ajoivat työelämään ja kohti uutta vapautta!
Kelarotta oli pienessä suomalaisessa kaupungissa (Akaa) asuva rotta, joka oli vuosikausia elänyt mukavasti yhteiskunnan tukien varassa. Hän oli saanut työttömyyskorvausta ja asumistukea, eikä ollut nähnyt tarpeelliseksi mennä töihin, sillä elämä soljui mukavasti pelkkien tukien varassa lihoen. Hän vietti päivät puistoissa ryypäten ja rellestäen toisten Kelarottien kanssa, ja iltaisin hän katseli televisiota, joi olutta, poltti tupakkia ja pelasi pelejä.Eräänä päivänä hänen maailmaansa kuitenkin järkytti iso uutinen: hallitus oli päättänyt leikata sosiaalitukia. Rotat kaupungissa alkoivat kuiskia, että tukien varassa eläminen ei enää kohta riittäisi edes vuokran maksuun, saati kaljoihin. Kelar
Mites onko sinun lääkitys kunnossa, onko sulla pitkäkin ryyppyjakso ollut?
Vierailija kirjoitti:
Kela viivastelee nykyään niin kauan että ruoka ehtii tuen hakijalta loppua. Mutta ei Kelaa kiinnostakaan asiakkaan hätä vaan ilmeisesti hallituksen antamat salaiset ohjeistukset!! 😠
Ei ne kauheen salaisia ole, kun jokaiseen tukeen tarvitaan nykyään lisäselvityksen lisäliitteet, puhelinjonottamiset, viestittelyt ja suunnilleen savumerkkien lähettäminen että saa mitään rahaa. Ja käsittelyajat on järjettömän pitkiä.
Joo, lakeja käsittelyajoista ei Kelassa enää mitenkään noudateta koska ihmisten hätä ei siella mitään merkitse eikä kosketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa viestiä sinne ja kysy että mikä selvitys tarvitaan
Todennäköisesti eivät tarvitse mitään, koska kaikki olen toimittanut mitä pitääkin. Siinä luki jotain, että se lisäselvityspyyntö voi näkyä vaikka olisi selvittänytkin ja jotain. Ovat kuulemma vaihtamassa Kelassa it-järjestelmiä...tämä on vasta alkusoittoa siis.
Vierailija kirjoitti:
Hakemuksessa mainittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakemuksessa mainittuja.
Kaiki toimitettu. Veikkaan, että niiden uudet systeemit on jumissa ja se selvityspyyntö koskee käsittelijää, jonka pitää kaivaa vielä vuokrasta todistus vuokranantajalta.
Ja aina ne lähestyy kirjeellä, jos oikeasti jotain puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Joo, lakeja käsittelyajoista ei Kelassa enää mitenkään noudateta koska ihmisten hätä ei siella mitään merkitse eikä kosketa.
Toimeentulotuki ainoa etuus jossa on lakisääteinen käsittelyaika
Kunhan kiusaavat ihmisiä, sikamainen lafka.
Minultakin pyydettiin kerran selvitystä. Selvisi että halusivat yrityksen myynnistä saatavat tulot selvittää vaikka minulla ei ole mitään yritystä koskaan ollut ja olin ollut useamman vuoden työtön. Tein kelasta rikosilmoituksen kun väittivät että olen ollut yrittäjä. Sitte selvis että olivat lähettäneet väärälle henkilölle selvityksen.
Kuntoutustukihakemus menee työeläkeyhtiön kautta ensin, vasta sitten kela hyväksyy sen. Veikkaan, että se on vakuutusyhtiössä käsiteltävänä. Soita ja varmista.
Toinen mahdollisuus on se, että b-lausunto on ollut liian suppea ja puutteellinen, lääkärit ei aika osaa kirjoittaa niitä. Joskus kuntoutustuesta tulee hylkyjä. Mulla on tunne, että viime aikoina ehtoja on kiristetty.
🇺🇦🇮🇱
No siinä tapauksessa laita sinne viesti ja kysy, mistä on kysymys. Tai älä tee mitään, kyllä ne palaa sulle uudestaan.