Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä työpaikalla kun täysin ulkopuolinen henkilö yrittää käyttää direktio-oikeutta?

Vierailija
21.05.2025 |

Minulla siis kaksi esimiestä. Kumpikin on selkeästi todennut, että tällä ulkopuolisella henkilöllä ei ole minuun mitään direktio-oikeutta, heillä on.

Silti tämä henkilö ei vain lopeta. Viestittelee joka aamu, vaatien minua raportoimaan työstäni, jakamaan materiaaleja ja tietoa jne.

Hänelle on tehty selväksi että tuo ei ole ok. Ei vain ole käytökseen mitään vaikutusta. Hänen esimiehensä ei suostu puuttumaan asiaan. Viestejä ei voi blokata koska ovat tiimin yhteisellä julkisella kanavalla jota on pakko seurata.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ulkopuolinen pomo yrityksen ulkopuolinen poliittisten nimityksen takia yrityksessä? 

Työpaikka missä poliittisilla päätöksillä johdetaan ja palkitaan on suoraan per seestä. 

Vierailija
42/50 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia ei pitäisi päästä toimistoihin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet sen ohjeiden mukaan ja menetät duunisi on toinen vaihtoehto.

Jep. TÄMÄ TYÖPAIKAN ULKOPUOLINEN HENKILÖ ANTAA AP:LLE POTKUT! Ei siinä sitten auta kuin lopettaa työt siellä.

Vierailija
44/50 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiatonta viestintää on päivittäin, niin tuohan on jo häirintää.

Vierailija
45/50 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia ei pitäisi päästä toimistoihin töihin.

Tämä.

Naiset luo vain draamaa. Nuoria miehiä, etenkin konservatiivisia oikeistolaisia, tulisi palkata naisten ohi toimistotöihin.

Vierailija
46/50 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistät vastaukseksi hauskoja kissa-meemejä.

Heitä se ikkunast ulos

Vierailija
47/50 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että henkilö lähettelee minulle yksityisviestejä päivittäin. Näihin voin sentään olla vastaamatta. Mutta häntä on kielletty tekemästä näin, mutta ei vain välitä.

Joten kysymykseni on: koska hän ei välitä minun esimieheni määräyksistä, hänen esimiehensä ei puutu, niin voiko joku tähän puuttua? Ylempi johto, HR, joku? Vai kärsinkö minä vain ja etsin uutta työpaikkaa?

Häirikön esimiehen esimies, jos kerran esimiestä ei kiinnosta. Siihen asti et vain reagoi mitenkään hänen viesteihinsä. Tarpeeton viestitulva on ärsyttävää, tiedän, mutta sille et voi mitään juuri nyt.

Vierailija
48/50 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
49/50 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että henkilö lähettelee minulle yksityisviestejä päivittäin. Näihin voin sentään olla vastaamatta. Mutta häntä on kielletty tekemästä näin, mutta ei vain välitä.

Joten kysymykseni on: koska hän ei välitä minun esimieheni määräyksistä, hänen esimiehensä ei puutu, niin voiko joku tähän puuttua? Ylempi johto, HR, joku? Vai kärsinkö minä vain ja etsin uutta työpaikkaa?

Häirikön esimiehen esimies, jos kerran esimiestä ei kiinnosta. Siihen asti et vain reagoi mitenkään hänen viesteihinsä. Tarpeeton viestitulva on ärsyttävää, tiedän, mutta sille et voi mitään juuri nyt.

Joo, siinä on vain se, että se esimiehen esimies on ylin johto. Toinen esimiehistäni jo ehdotti kirjelmöimistä sinne ja toinen halusi itse eskaloida. Siinä on vain iso vaara joutua mukaan riitatilanteisiin laajemmalla tasolla.

Joten kai se sitten pitää vain kestää päivittäinen viestitulva ja painostus. Koska kuten sanoin, yksityisissä kanavissa sen voi estää mutta ei yhteisessä Teams-keskustelussa.

Vierailija
50/50 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tilanne. Miten kauan se jaksaa muka jatkaa, jos et reagoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme