Tyytymissuhteet. Kerro miten asian koet?
Olen utelias, koska itse en usko kykeneväni olemaan ihmisen kanssa joka olisi vain vähän sinne päin. Tai paremman puutteessa. Tuntuisi toisen huijaamiselta. Minuun on tyydytty ja se satutti tajuta. En tarkoita, että täydellistä etsin vaan sellaista jonka kanssa tietää, ettei muita halua vaan juuri tämän :)
Miten sinä asian koet?
Kommentit (40)
Homma ok, kunhan puolin ja toisin ollaan rehellisiä siitä ettei toinen ole rakas vaan joku joka kelpaa kun yksinkään ei haluta olla.
Itse olisin paljon mieluummin sinkku.
Muita kokemuksia? Miesten näkemyksiä?
En ikinä lähtisi tyytymissuhteeseen. Ainoa kriteerini puolisolle on, että tunnen suuria tunteita häntä kohtaan. Varmaan kuolisin pois, jos saisin tietää olevani sellainen, johon on tyydytty paremman puutteessa. Olen myös tosi introvertti, joten en näe mitään syytä miksi ottaisin jonkun sellaisen, jota en rakasta ja himoitse, nurkkiini lojumaan.
Itse rakastuin exään, mutta hän tyytyi. Sanoi sen oikeastaan ja näkyihän se sitten lopulta käytöksessä. Kohteli minua huonosti. Ei meillä ollut mitään avioelämää juuri.
En ole koskaan tuntenut niin voimakkaasti, että tietäisin toisen olevan ainoan mahdollisen kumppanin.
M60, naimissa 30 vuotta, kolme aikuista lasta
Vierailija kirjoitti:
En ikinä lähtisi tyytymissuhteeseen. Ainoa kriteerini puolisolle on, että tunnen suuria tunteita häntä kohtaan. Varmaan kuolisin pois, jos saisin tietää olevani sellainen, johon on tyydytty paremman puutteessa. Olen myös tosi introvertti, joten en näe mitään syytä miksi ottaisin jonkun sellaisen, jota en rakasta ja himoitse, nurkkiini lojumaan.
Mielenkiintoinen huomio. Minäkin olen introvertti. En tiedä, onko sillä asian kanssa mitään tekemistä, mutta olen muutenkin tarkka siitä ketä "päästän" elämääni. Eli ihminen, jolle teen tilaa täytyy olla jollain tavalla erityinen. Ap
Ihmiset odottavat erilaisia asioita parisuhteiltaan ja myös kykenevät eri lailla tunteisiin. Minusta monenlainen parisuhde voi olla hyvä tai huono. Riippuu ihan ihmisistä.
Nuorempana tyydyin ja koin myös että minuun tyydyttiin. Myöhemmin ymmärsin kaavan ja siitä lähin aloin suhteeseen enää sellaisten kanssa, jotka olivat minulle niin täydellisiä, etten olisi voinut muuta kaivata. Harmi kyllä he tyytyivät minuun. Tyytyminen on toista kohtaan äärimmäisen väärin.
En voisi olla tyytymissuhteessa, jossa ei ole oikeita tunteita toista kohtaan. Muistan liian hyvin miten nykyinen eksä ärsytti ja tuntui raskaalta riippakiveltä siinä vaiheessa kun tunteet häntä kohtaan oli jo kuolleet mutta ei oltu vielä erottu koska aina kun olin ottanut sen puheeksi hän oli halunnut vielä yrittää ja lupaili kaikenlaista. Enkä todellakaan haluaisi olla se johon on tyydytty, ihan hirveä ajatus.
Mulla on suuria tunteita puolisoani kohtaan, mutta luottaa en häneen enää uskalla. Eli tavallaan tyydyn, koska en eroakaan katso tarpeelliseksi.
En vaan ihan aloituksesta hoksannut että mitä siis haluat tietää?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on suuria tunteita puolisoani kohtaan, mutta luottaa en häneen enää uskalla. Eli tavallaan tyydyn, koska en eroakaan katso tarpeelliseksi.
Unohtui mainita että minäkin olen introvertti. En jaksa juurikaan muita ihmisiä, kuin puolisoa.
Olen ekstrovertti, enkä pysty olemaan parisuhteessa ilman suuria tunteita. Aistin kyllä myös kumppanista, ovatko hänen tunteensa aitoja, ja lopetan suhteen jos eivät ole, ja minuun on vain tyydytty paremman puutteessa.
Muutoin kyllä olen, etenkin nuorempana, päästänyt vääränlaisiakin ihmisiä elämääni, mutta ennemmin elän sinkkuna kuin tyydyn johonkin joka ei ole todellista.
Tyytyminen on hyväksikäyttöä.
Kerran tyydyin ihan ok näköiseen ja mukavaan mieheen. Hän villiintyi ja kihlasi minut, muutimme yhteen jne. Epäsopivuus, erot arvoissa ja elämäntyylissä, tunne-elämässä sekä seksuaalinen yhteensopimattomuus alkoi vaivaamaan niin paljon että erosimme. En rakastanut häntä, hän ei ollut kiihottava. Elin hetken kädenlämpöisessä kämppissuhteessa. Koskaan en enää aio tyytyä ihan ok juttuun vaan pitää olla aitoa kemiaa ja intohimoa.
Vierailija kirjoitti:
Muita kokemuksia? Miesten näkemyksiä?
Miehet tyytyy usein jotta parisuhdepalvelut pelaavat, ei sen niin väliä kuka heille nuo palvelut toimittaa.
Toki vaihtoon menee sitten jos ja kun lempi leiskahtaa jonkun nuoremman hottiksen suunnalta. Jos rahkeet ei riitä, palvelija voi olla pitkäänkin sama.
Vierailija kirjoitti:
Niin, halusin tietää että miten joku voi olla suhteessa ihmisen kanssa, johon ei ole suuria tunteita. En usko että sinä olet tyytynyt, kun on suuria tunteita. Tarkoitin heitä, jotka ovat jonkun kanssa, joka on ihan ok. Ei sytytä isommin eikä ole suurta rakkautta, vaan joku "mukiinmenevä".
Minä olen helppo ja minun kanssani on tasaista olla. Siksi minuuun on ehkä tyydytty, saa seksiä, helppoa seuraa ilman draamaa. Olen kai ihan ok ulkonäöltäni. Peruskiva? Ap.
Onko AP:n kaksoisliekki rikas mies?
Vierailija kirjoitti:
Onko AP:n kaksoisliekki rikas mies?
Se on kirjoitettu tähtiin.
Menee niin, että ne ihmiset tulevat elämääsi ja et voi haalia siihen keitä vain sieltä täältä. Joku kohtalo siinä johdattaa ihmisiä.