Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattiapua kateuteen

Vierailija
20.05.2025 |

Mietin, että voisiko jotain tällaista olla saatavilla? Entä mitä/miten sellaiseen voisi päästä. Tämä vaivaa elämääni ihan liikaa. En pysty enään jotenkin olla lainkaan ilman, että kokoajan tämä häiritsee. En pysty enään rentoutumaan ja olemaan iloinen/huoleton. En pysty nauttimaan elämästä enään yhtään. Kärsin siis ihan suoraan sanoen jollain tapaa. Tämä ei ole enään normaalia. Todellakaan. Miten voisi päästä johonkin ammattiavun piiriin tässä asiassa. Tämä määrittää koko elämääni tällä hetkellä. En pysty olemaan jotenkin muunlaisessa olotilassa enään yhtään. Tuntuu, että voisin jopa johonkin psykoosiin menemään tämän asian takia. Eikö tähän tosiaan ole mitään apua?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa 50-200 e, voit varata psykologin/psykiatrin/psykoterapeutin yksityisesti vaikka heti.

Muuten menee julkisen jonojen kautta. Ei tosin kateuden takia saa apua vaan kerrä että epäilet että olet menossa psykoosiin. 

Vierailija
2/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asioita sulta puuttuu mitä kadehdit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä seuraa enää somessa niitä, joille olet kateellinen. Poista tai piilota heidät.

Vierailija
4/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä seuraa enää somessa niitä, joille olet kateellinen. Poista tai piilota heidät.

Muakin vaivaa paha kateus, ei tuo auta, kadehdin esim kavereita jotka ei ole lainkaan somessa. Heillä vain on kaikkea mitä minulla ei ole mutta jota haluaisin enkä ole vuosikymmenien yrittämisestä huolimatta saanut. 

Vierailija
5/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somet säppiin. Muunkin median kulutus minimiin. Keskityt vaikka kaksi viikkoa ulkoilemiseen ja luonnon ihailuun. Nyt on siihen upea mahdollisuus.

Vierailija
6/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on kirous.

Vierailija
7/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosiherkille ei myönnetä kelan terapiaa.

Vierailija
8/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus on kirous.

Eikä ole vaan normaali tunne

Vierailija
9/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vältetään, kun ei tehdä eroa ihmisten välillä ansion

nojalla.

Vierailija
10/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisitkö työterveyden kautta liikkeelle?

Vierailija
11/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosiherkille ei myönnetä kelan terapiaa.

Kyllä minä olen saanut kahteenkin otteeseen vaikka olin noita ennen psykoottisesti masentunut

Vierailija
12/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus on kirous.

Jos kateus hallitsee melkein jokapäiväistä elämää silloin se on kirous.

Vierailija
13/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen kierii kateudessa niinku joku teini. Ei stna. Anteeksi nyt vaan. Se terapia varmasti on sinulle oikea paikka.

Vierailija
14/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua,a

Vierailija
15/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin vaivaa paha kateus, ei tuo auta, kadehdin esim kavereita jotka ei ole lainkaan somessa. Heillä vain on kaikkea mitä minulla ei ole mutta jota haluaisin enkä ole vuosikymmenien yrittämisestä huolimatta saanut. 

Voisi olla hyvä tarkastella sitä miksi jonkin asian omistaminen tai "saaminen" on sinulle niin tärkeää. Media, lähes kaikissa muodoissaan, ja erityisesti kaikenlaiset mainokset, jota suurin osa kaikesta mediasta on, julistaa nimenomaan ostamisen ja omistamisen evankeliumia. Mutta se on vain yksi kapea tapa nähdä ihmisyys ja oleminen.

Jos kysymyksen "mitä omistan ja mitä muuta haluaisin omistaa?" sijaan keskittyykin kysymään "mitä olen ja mitä muuta haluaisin olla?", voi päästä lähemmäksi ihmisyyden perusolemusta.

Ymmärrän että tämä kuulostaa joistakin täysin absurdilta huuhaalta, ja siltä se näyttääkin jos sitä tarkastelee median luoman omistamalla onnelliseksi -kuplan sisäpuolelta, mutta meillä kaikilla on mahdollisuus muokata asenteitamme ja maailmankuvaamme. Lähtökohtaisesti ne rakentuvat niistä aineksista joilla mieltämme ruokimme. Ruokavalioaan voi muuttaa.

Vierailija
16/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla hyvä tarkastella sitä miksi jonkin asian omistaminen tai "saaminen" on sinulle niin tärkeää. Media, lähes kaikissa muodoissaan, ja erityisesti kaikenlaiset mainokset, jota suurin osa kaikesta mediasta on, julistaa nimenomaan ostamisen ja omistamisen evankeliumia. Mutta se on vain yksi kapea tapa nähdä ihmisyys ja oleminen.

Jos kysymyksen "mitä omistan ja mitä muuta haluaisin omistaa?" sijaan keskittyykin kysymään "mitä olen ja mitä muuta haluaisin olla?", voi päästä lähemmäksi ihmisyyd

No minä haluaisin puolison ja lapsia ja töitä, en mitään Vuittonin käsilaukkua. 

Vierailija
17/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysymyksen "mitä omistan ja mitä muuta haluaisin omistaa?" sijaan keskittyykin kysymään "mitä olen ja mitä muuta haluaisin olla?", voi päästä lähemmäksi ihmisyyd

Ja oletatko että ap on kateellinen jostain materiasta? 🤨

Vierailija
18/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysymyksen "mitä omistan ja mitä muuta haluaisin omistaa?" sijaan keskittyykin kysymään "mitä olen ja mitä muuta h

Ja on se materia ja rahakin tärkeää, sen huomaa kun molemmista on pulaa. 

Vierailija
19/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus on kirous.

Joillakin se menee kyllä yli. Esim. itse jouduin luopumaan nuorena yhdestä kaverista, koska tämä oli sairaalloisen kateellinen kaikesta ja yritti kateuksissaan vielä jatkuvasti sabotoida mun elämää. Todella vaikea olla sellaisen ihmisen kaveri.

eri

Vierailija
20/22 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus kertoo siitä että sinun pitää tehdä enemmän oman elämäsi eteen. Olen kamppaillut kateuden kanssa ja tuo on ainut mikä auttaa kunnolla. Se kenelle olet kateellinen kertoo jotain siitä mitä kohti sinun pitää pyrkiä, mutta omalla tavallasi eikä matkimalla toista. Panosta omaan elämääsi täysillä ja pidä itsesi kiireisenä itsellesi tärkeiden asioiden kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä