Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään maidontuotantonne on pysynyt yllä pelkästään pumppaamalla?

21.03.2007 |

Siinäpä se kysymys olikin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pumppaili keskosilleen melkeen 2kk ennen kuin ne pääs rinnalle imemään. Sillä oli kylläkin ä-maitokeskuksen kunnon pumppu lainassa. Joi kuulemma paljon camomilla ja fenkoli teetä ja söi paljon ja terveellisesti niin maitoa tuli ihan kivasti.

tän tiedän koska kaveri on hyvin läheinen.

Vierailija
2/7 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmille lapsilleni (syntyivät keskosina) ennenkuin oppivat rinnalle. Ystäväni vauva ei oppinut koskaan rinnalle, hän jaksoi lypsää 8kk. Maitoa olisi varmaan tullut pidempäänkin, mutta hän väsyi lopulta tuplatyöhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syntyi 1kk etuajassa ja sinivalohoidon aikana ei oppinut imemään ja siksi pumppasin minkä jaksoin, eli 4 krt päivässä ton vajaan kolme kuukautta. Sitten maidon tulo loppui kun seinään, tai siis viikossa loppui niin että jos sain 200ml/pumppaussessio niin viikossa laskin sinne 40ml/sessio vaikka kuinka rutistin tissejä :).

Muita vinkkejä en osaa antaa kun juo paljon, pumppaa usein ja hanki kunnon pesu ja sterilointivehkeet. Keittämistä ei kukaan jaksa kauaa sillä intensiteetillä kun pumppaus, ruokinta, pesu ja sterilointi useita kertoja päivässä vaatii.

Lycka till!!!

Vierailija
4/7 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosilleen maitoa yli kahdeksan kuukautta, ja hyvin riitti molemmille. Hänellä oli käytössään sähköinen pumppu, joka lypsi molemmat rinnat yhtä aikaa. Pumppaamisen säännölliset aikataulut varmasti auttavat jatkamaan maidontuotantoa.

Vierailija
5/7 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lopettamaan yöllä pumppamisen oman väsymyksen ja uniongelmien takia kun vauva 4 viikkoinen ja siitä väheni maidontulo dramaattisesti eli litrasta muutamaan desiin/vrk. Minulla oli sairaalan sähköpumppu lainassa, mutta ei se auttanut tilannetta. Lopetin sitten pumppaamisen kokonaan, motivaatio loppui kun määrät oli 30-50ml/krt.

Tiedän kyllä muita äitejä, jotka ovat pumpanneet 4-6kk vaikka lapsi ei ollenkaan rinnalla. Hatunnosto heille!

Vierailija
6/7 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kasi pientä poikaa, jotka molemmat syntyivät sga-lapsina, ja joutuivat lastenosastolle heti syntymän jälkeen. Niinpä he osastolla ollessan oppivat pulloruokinnan ihanuuden ja helppouden eivätkä suostuneet rinnalle ollenkaan.

Molemmille lypsin maidon siihen asti, että pääsimme siirtymään normaaliin maitoon; eli noin vuoden ikään asti.

Koskaan en ole yöllä herännyt lypsämään. Päivällä olen lypsänyt säännöllisesti kolmen tunnin välein.

Loppuajasta siirryin sitten siihen. että lypsin vain aamuin illoin.

Riittävä ravinto, runsas juominen ja tarpeeksi lepoa. Siinäpä ne minun neuvoni. Ja turha stressi pois.

Tsemppiä!

Vierailija
7/7 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jouduin palaamaan töihin esikoisen synnyttyä, yritin pumpata hänelle maitoa työpäivän aikana mutta en alusta asti saanut tarpeeksi irti pumpulla eikä töissä tietenkään ollut riittävästi mahdollisuuksia kunnon pumppaussessioihin. Ja siksi oli pakko antaa korviketta mun työpäivien aikana. Niinpä maidon tulo tyrehtyi olemattomiin muutamassa viikossa.