Ihmiskunta kamppailee valtavien ongelmien kanssa, mutta Raamatussa luvataan, että ne eivät jatku loputtomasti. Katsotaan tästä muutama esi
Ihmiskunta kamppailee valtavien ongelmien kanssa, mutta Raamatussa luvataan, että ne eivät jatku loputtomasti. Katsotaan tästä muutama esimerkki.
Ongelma: Kodittomuus
Raamatun lupaus: He rakentavat taloja ja asuvat niissä. (Jesaja 65:21.)
Tulevaisuus: Kaikilla on oma koti.
Ongelma: Työttömyys ja köyhyys
Raamatun lupaus: Minun valittuni nauttivat täysin määrin omien kättensä työstä. (Jesaja 65:22.)
Tulevaisuus: Kaikki saavat tehdä mielekästä, mielenkiintoista ja palkitsevaa työtä.
Ongelma: Epäoikeudenmukaisuus
Raamatun lupaus: Ruhtinaat tulevat hallitsemaan oikeuden hyväksi. (Jesaja 32:1.)
Tulevaisuus: Etninen, yhteiskunnallinen ja taloudellinen epätasa-arvo poistetaan lopullisesti. Kaikkia kohdellaan oikeudenmukaisesti.
Ongelma: Aliravitsemus ja nälkä
Raamatun lupaus: Maassa kasvaa yllin kyllin viljaa, vuorten huipulla sitä on runsaasti. (Psalmit 72:16.)
Tulevaisuus: Kaikilla on runsaasti terveellistä ruokaa. Kenenkään ei tarvitse mennä nälkäisenä nukkumaan eikä kärsiä aliravitsemuksesta.
Ongelma: Rikollisuus ja väkivalta
Raamatun lupaus: Jokainen heistä istuu viiniköynnöksensä ja viikunapuunsa alla, eikä heidän tarvitse pelätä ketään. (Miika 4:4.)
Tulevaisuus: Kaikki tuntevat olonsa turvalliseksi, koska pahoja ihmisiä ei enää ole. Ne jotka toimivat oikein, saavat omakseen maan. (Psalmit 37:10, 29.)
Ongelma: Sota
Raamatun lupaus: Kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan. (Jesaja 2:4.)
Tulevaisuus: Kaikkialla maailmassa vallitsee rauha (Psalmit 72:7). Kenenkään ei tarvitse surra sodassa kuolleita läheisiään eikä paeta sodan jaloista.
Ongelma: Sairaudet
Raamatun lupaus: Yksikään maan asukas ei sano: Minä olen sairas. (Jesaja 33:24.)
Tulevaisuus: Kukaan ei ole enää sairas eikä vammainen (Jesaja 35:5, 6). Raamattu jopa lupaa, että kuolemaa ei enää ole (Ilmestys 21:4).