toukokuisten keskiviikon kuhinat!!
Kommentit (42)
Empä muista milloin olisin ollut näin aikaisin hereillä. Alkaa tuo auringon aikainen nousu vaikuttaa lasten uniin. Täytyy hommata pimennysverhot niin ei tarttis joka aamu kuudelta sentään vielä heräillä.
Minnikselle onnea 30 pääsystä:) On se vaan niin mukava etappi:)
Yö meni taas heräillessä jatkuvasti. Nyt kävin vaan 3 krt vessassa, mutta sitten pari kertaa heräsin siihen kun vauva jumppasin oikein kunnolla. Siis oikeesti kunnolla, ei mitään pientä potkuttelua. Tuntui että tulee just nahasta läpi.
Vauvan liikkeet alkaa muutenkin olla jo tosi kaikki valtaisia. Tuntuu etttä jokainen käden heilautuskin tuntuu selvästi. Tuntuu siis että vauva liikkus koko ajan. Muutenkin tuntuu että nyt on vauvaa maha täys.Selvästi tuntuu pää ja jalat samaan aikaan, ja selkää ja pyllyä tunkee:) Mitenhän tänne vielä muutama kilo vauvaa enään mahtuukaan...
MÄ en ole myöskään kauheen toiveikas että tämä vauva syntys ajallaan. Kaksoset menivät ihan loppun asti ilman supistuksia, melkein 3,5 kiloisina. Käynnistyksellä sitten tulivat kun muuten eivät halunneet masun lämmöstä poistua. Sitä voi verrata siihen että yksösraskaus menis sen 16 päivää yli.Ainakin. Niin vaikka nyt oli tuo pari kk tosi supistus herkkää aikaa ja paikat hieman avautuikin, niin nyt kun ne on täysin loppu ja tuntuu että saa tehdä mitä vaan ilman supistuksia, niin toiveet huhtikuussa synnyttämisestä on aika turhaa.. ELi enemmänkin suuntaan katseet tonne toukokuun puoleenväliin, kaikki ennen sitä on vain plussaa.. Siis jos sattuu syntymään.
Maagiset 34 viikkoa alkavat kohta olemaan käsillä. Jotenkin tuntuu näiden kaikkien supistusten ja huolien jälkeen ihanalta saavuttaa tuota päivää koko ajan hyvilä mielin:)
martina 33+2 ja 2 kpl puuha-peteä katsovaa 2v10kk vanhaa lasta:)
Ja selkä alkaa olemaan jo sen verran uupunut että parempi nousta...
Selällään nukkumisesta: Mä muistaakseni esikoista odottaessa kysyin lääkäriltä ja se sanoi, että jos vaan itsellä niin on hyvä olla niin sitten se on ok. Mulla ei silloin meinaan tullut lainkaan huonoa olo eikä mitään muutakaan vaikka selälleen olin. Eikä tule kyllä nytkään.
Kateellisena täällä luin MARTINAN rakennekynsistä!!! Mulla on kans kolmeen kertaan rakennekynnet ollut ja on ne vaan niin ihanat! On vaan sen verta tyyriit ettei nyt muutamaan vuoteen oo ollut varaa niihin...
Ai niin, eiliset neuvolakuulumiset! Vaikkei niissä kauheesti kertomista ole, kaikki oli siis ok. Sf-mitta 29 (tosin sijaisen mittaamana), painoa 1kg/viikko =)
Tiedättekö te muut muuten miten paljon omasta " neuvola-tätsystä" ? Mulle kun muutamalla kerralla on tullut outo olo th:n jutuista... Että miks ihmeessä se mulle tuollaisia selittää (esim. yks kerta: sun täytyy sitten vaan osata rakastaa sun molempia lapsia vaikka esikoinen lyö vauvaa nukella päähän" -tyyliin) vaikka muuten on kyllä ihan mukava, ei siis suurempia valittamisia. Selvisi vaan minulle myöhemmin että tällä minun th:lla ei ole edes omia lapsia! Joka tuntuu aika oudolta... Tämä samainen th oli pitänyt yhdelle tutulleni myös synnytysvalmennukset! =D
Plussat:
+Pääsen tänään nuuskimaan sitä ihanaa pientä poika-vauvaa!!!!
+Neidin kanssa mennään kerhoon aamupäivällä
+ulkona näyttää taas keväisemmältä
-Alpukka rv33+3 & " Pinsku" 1v6kk vielä nukkumassa
Oli yö vähän risanen, ku heräsin kummalliseen rapinaan. Ukko ja koira nukkuivat tyytyväisinä, ku minä nousin ( lue; vyyörytin itseni reunan yli ) katsomaan mikä moista ääntä pitää. Poikahan se siellä omassa huoneessaan oli aloittamassa leikkejä!!! Voi että, en meinannut saada ukkelia enään takas unille, yskälääkettä annoin ja tilkan maitoa. Noh, nukahtihan tuo sitten ja heräsikin jo kuudelta!!! Eli väsyttää....
Meillä siis poika nukkuu vielä pinniksessä, mutta kaksi kapulaa on poistettu, niin pojalla on vapaus kulkea miten haluaa ( en tiedä oliko se sittenkään hyvä idea )
Ja onnittelut minnikselle 30 viikosta! :)
( . ) Olin eilen illalla äitini kanssa ostoksilla, kyttäsin nyt sitä kevättakkia, mutta kauppaan ne jäivät. Enhän mä sellaisiin mahdu, ei ollut edes mitään kivoja paitoja, alkaa nuo mammapaitojen M-koot jäädä masunkohdalta pieniksi :( Kai se on nyt viimeistään myönnettävä, iso tuo maha on, eikä sitä pienemmäksi saa vasta kuin kesällä...
Liitoskivut ovat tosiaan sen verran kovia, että en pääse enään kunnolla makuuasennosta ylös, vaan tarvii kieriä sängystä alas :( Eilen kiikutin postiin vaippoja ja n. 10 metrin kävelyn jälkeen rupes supistaan niin mukavasti, että. Samoin pojan kylvetyksestä ei tullut mitään, kun istuminen sai aikaan supistuksia... Voi vali vali taas, anteeksi siskot!
Nyt ruvetaan valmistautuun kerhoon.
Hyvät päivänjatkot kaikille! :)
-OP, Käpy 33+1 ja " Iivari" 1v6kk
Ajattelin tulla tänne heti aamusta valittamaan.
Mutta aloitetaan ensin mukavammilla asioilla. Eli onnea kaikille jotka ovat päässeet 30:sten joukkoon.
Ja kateellisena kuuntelen rakennekynsistä, voi kun joskus sais sellaiset... Mä sain sen verran aikaa itselleni että varasin kampaajan. Pääsen sinne pariksi tunniksi ihan yksin.
Kaapit on vauvalle valmiina, vaunut ja auto löytyy. Istuin haettiin lainaan´, nyt enää vauva puuttuu. Ajattelin tuosta saavutuksesta itseni palkita kampaajalla.
Nyt sitten omaa napaa ja valittamaan: Nukuin viime yönä noin kolme tuntia. nukahdin illalla ihan ok kun sitten heräsin puoli kolmen maissa siihen kun on niin kamalan ahdistava olo. Mahassa tuntuu pahalta ja henkeä ei meinaa saada. Alkoi oikein vapisuttamaan ja pelottaa vauvan puolesta.
Söin jugurtin joka meni vähän kiukutellen alas. Se vähän helpotti oloa.
Nyt kuitenkin vaivaa että mikä ihme se oli ja uusiko se nyt joka yö LA:n asti? Neuvolassa meillä on erikseen puhelinaika ja ajattelin sitte soittaa. Vauva liikkuu kuitenkin hyvin. Olo on tosi väsynyt eikä se yhtä hyvä ole kuin eilen päivällä.
Tulipas purettua taas, Kiitos siskot kun jaksatte marinaa.
Ihaa78 rv 31+3
Todellakin tuntuu, että on maha täynnä vauvaa. Eilen illalla sai kutitella kantapäätä, kun potkiskeli kylkiluihin. Varmaan virutteli itseään, että kuinkas isoja sitä jo ollaan kun pää vastaavasti tuntu porautuvan pissarakkoon. Olikin sitten sohvalla tunne, että kohta lirahtaa. Välillä on tosiaan niin tukalaa ettei hengitys meinaa kulkea. Ja paras asu on tosiaan t-paita ja pikkarit, siis sisällä. Noo menisin niin uloskin jos se ois yleisesti hyväksyttyä.
Mies tosiaan ärsyttää teki se tai oli tekemättä, aina kuitenkin on väärässä. Ihmeen hyvin on kestänyt mun marinoita, mutta välillä silläkin menee yli ja sitten mua itkettää kun sanoo pahasti :(
Huih ensi viikko vielä ja sitten piipero jää kotiin, toivottavasti jaksan ja keksin tekemistä sillä muuten käy köpelösti. Aika aktiivinen on tämä meidän nuorisojäsen, mutta viihtyy myös videoiden ääressä.
Tänään jos ois terhakka ja kävelis lähikaupalle (500m) ja ostas jotain herkkua. Eilen onnittelin itseäni kun olen ollut niin tarkkana makean suhteen ja ajattelin palkita itseni Hurmaava nougat-pikarilla! Vaaastakin huomaa etten ole herkutellut kun painoa on sen mukaan tullut 6kg! Tosin mulla jo lähdössä hiukka ylimääräistä, että hyvä vaan jos pysyy aisoissa. Vaikka ketuttaahan tämä ainainen kieltäytyminen herkuista.
Nyt siis latautumaan vaativaan koitokseen: ulkoiluun!
rv 30+5
Eilen huomasin, jotta pino oli ekana listassa..melko aktiivisiksi olemme herenneet, hyvä, hyvä. Jos joku olisi minulle selittänyt vuosi sitten, että netissä on sellainen keskustelupalsta joka tekee päivästä vähän paremman olisin kattonut kuin puoliälyistä..että hommaa elämä ja todellisia ihmissuhteita..että eihän netissä voi keskustella kun kaikki korostuu yliäyräiden..noh..tässä sitä ollaan..aamu rutiinina on avata kone ja surffailla tukka hulumuten tänne. Te teette odotuksesta vähemmän yksinäistä ja ikäänkuin aikakin menisi joutuisammin.
TÄNÄÄN 32 tasan.
Supistelua on alkanut taas ilmenemään tauon jälkeen. Sellaista harjoitusta eli ei hätää. Kantapäitä en tunnista mutta vauva saa mahan nytkähtämään ylös ja alas kun jumppaa. Sokerit ei laske insuliinilla vieläkään riittävästi..joutunempa taas kilistämään hoitajalle. Ärsyttävää kun aluksi sujui niin hyvin ja arvot oli ok..nyt tuntuu etten pärjää tän kans kun en saa otetta noista huipuista.
Vauvalle on vaunut ja turvakuppi autoon, hoitopöytä, rintapumppu, tuttipullot, vuodevaatteet, vaatteet on anoppilassa pesussa..kun on niillä se kuivausrumpu..kärsin jostakin neuroosista tuohon pölyyn vaatteissa. Itseasiassa vaatteet on pesty jo hiihtoloman aikaan mutta ne on tiiviissä kassissa odottelemassa. Aika paljon olemme vieneet hankinnoista miehen vanhempien luo kun neliömme on rajalliset ja haluan siivota paikat puhtaaksi ennen vauvakamojen tuontia..ehkäpä on myös kiva olla mahdollisimman pitkällä tässä raskaudessakin ennenkuin asunto alkaa näyttää siltä niin kuin täällä jo olisi vauva.
Tuosta kotona olosta sen verran..
takana 5 vuoden vakituinen työ joka loppui viime keväänä. Kesä meni mökillä touhutessa ja Jouluun saakka tein pätkittäin töitä. Koskapa olin tullut raskaaksi niin en alkanut humeltamaan uutta paikkaa kun työni luonne on sellainen, että olisi raskaus tehtnyt omat rajoituksensa aika nopeasti. Niinpä olen ollut kotona PALJON yksin. Esikoinen on vasta masussa kypsymässä, mies opiskelee ja illat menee häneltä aika lailla kouluhommissa..välilläpä siis olo tod yksinäinen. Onneksi ystäväni käyvät ilahduttamassa ja ulkona tulee syötyä melko usein..
Töissä olisi varmasti raskaampaa kuin kotona mutta kotonakaan ei nyt niin helppoa ole varsinkaan henkisesti. Nyt alkaa olemaan ilmeisemmin samassa tilanteessa muitakin..miehet päivät poissa ja sitten itekseen hengaillaan kotona.. ja sitten kun se mies tulee niin ei siitä olekkaan välttämättä seuraksi ja touhukaveriksi ..välillä meinaa mennä pää pehmeeksi kun on tottunut hivenen kiivaampaan ja sosiaalisempaan elohon työssä. Tämä kun ei lopu synnytykseen :) noh sitten on ainakin kädet täynnä työtä. Niin että olis jo toukokuu ja riittävästi tekemistä.
Olen tosin tainnut siirrellä erinäisiä rojekteja kohti loppuraskautta joten kohtapa on niissä hommaa.
Kait minä tuossa yritin sanoa, että tsemppiä vaan muille kotona olijoille..ja stemppiä niille jotka vielä jaksavat töitä tehdä.
Olo on mikä on mutta ei nyt niin maansa myynyt.
Murmeli ja vatsakohokas 32 !
Niinpä se meinaa olla, että joko sitä luppoaikaa on liiaksi tai liian vähän. Voi kunpa saisin sulta murmeli hetken aikaa olla ihan ittekseni!! Tai vaikka siivota ja laittaa vauvalle jotain tms. Nyt varsinkin viikon ajan pitänyt oikolukea miehen diplomityötä, joten aina kun hetkenkin näytän iltaisella siltä, että pysähdyn, saan syyttäviä katseita osakseni... Järkiään mennyt puoleen yöhön, jollon käytännössä nukahdan istualleni...
( . ) tosi hyvin, mutta unet jo pinnallisia. Kuljen tällä hetkellä koulussa puolilla valoilla;D Huomenna neuvola. Ei supistele yhtään, ihme ja kumma! Paino laskenut pahoinvoinnista (joka johtuu varmasti väsymyksestä).
Mutta joo, pitää mennä. OM rv 31+0??
Kokeillaas saada jotain tekstii aikaan.. poika tossa koittaa parhaansa mukaan hyppiä silmille. ;) Oottepa ollu ahkeria kirjottaa.. menee ikä ja terveys vastailla kaikkeen. Huh! (eli jätän vähän vähemmälle.. :D)
Mikäs kumma teitä vaivaa kun " jaksatte" yölläkin ravata veskissä?! Toistaseks ite välttyny moiselta... *kop,kop*
Voi että mä repesin kun luin ton onnipapusen kommentin kuvan otosta.. " selkä näytti lantiolta ja maha perseeltä" ! :D Ihanan masukuvan olit laittanut! On ne raskausmasut sitten vaan niin kauniita. :)
Mukava kuulla että Sussu pääs takas kotiin lepäilemään! Tosi vaikea kuvitella tommosta tilannetta, että joutuis olee liikkumatta.. :( Ja varsinkin kun on toi durasel-pupu tossa hääräämässä.
Toivottavasti JanskuL rappuset on kunnossa!
( .) Nauvolassa tuli tossa käytyä pojun kanssa. Painoa tullut 3 viikossa 1,8kg, nyt yhteensä siis 8kg700g. Hui.. tuntuu jotenkin kauheen paljolta! Vaikkei siis olekaan vielä hätää! Esikoisen odotuksen loppupainoon on matkaa enää 3kg.. ;)
Pakko rajottaa herkkuja! (joopajoo..näin sanon joka neuvolakäynnin jälkeen miehelle)
Paineet ja hemppa oli tismalleen samat kun edelliselläkin kerralla. (122/68 ja 129) Lisärautaa en vieläkään alota... en varmaankaan siis ollenkaan! :D
Sf oli ihan pikkasen keskikäyrän yläpuolella, 28cm.
Sykkeet n.150 ja RT!! :) Sitä vähän epäilinkin, toivottavasti nyt pysyy näin loppuun asti.
Olossa ei valittamista ja sen takia tuntuu et nauvolakäynnit hoituu melkein puhumatta. :D
Seuraava aika olis pääsiäisen jälkeen.. eli vähän vajaa 3vk.
Nyt tartteis varmaan lataa tohon pieneen mieheen lisää virtaa ruuan merkeissä. Ostin eilen lampaanliha kotletteja. Nams! :)
Alkaa tälläkin mammalla olla kurniva nälkä.
Hyviä vointeja palleroiset ja koittakaahan jaksaa niiden liitoskipujen, vessaramppausten, suppareiden jne, jne kanssa.
Kohta se on meidän aika poksua. :)
t:tiitiäinen, poika 2v3kk ja Oiva rv 30!!!! +1 :D
Kai vielä voi sanoa huomenta? Oli muuten vähän söpöä, kun poika oli tarhan kanssa reppuretkellä ja näin ne äsken kävelemässä tosta meidän talon ohi jonossa. Poika vilkutteli naapurin sedälle, muttei muistanut äiskälle vilkuttaa vaikka oli sovittu :) Teki mieli napata oma poitsu kotiin, mutta eihän sitä uskalla, kun eilenkin hän sai hepulin, kun hain liian aikaisin = puoli neljältä :) Kuulemma ennen neljää en saa tulla hakemaan ja perään poitsu kysyi, että onko se neljä varmasti myöhemmin :)
Olipa helpottavaa lukea, ettei muillakaan ole nyt miesten kanssa niin helppoa. Tai ts. niillä teidänkään miehillä ei ole nyt niin helppoa teidän kanssa :) Just niinkun Huuheli kirjoitti, munkaan mies ei muista mitään mistä ollaan puhuttu. Ja sitten alkaa väittämään etten muka ole sanonut. Nyt on muutaman kerran joutunut myöntämään, että olen kertonut jonkun jutun, kun muistan miten keskustelu on mennyt. Kun vasta sitten hän alkaa muistamaan, että niinhän me puhuttiinkin :) Meillä on jo monta kertaa saatu riita aikaseksi näistä saikku-, äippä-, vanhempain ja hoitorahoista, kun aina mies väittää, ettei ole tiennyt miten paljon ne mun tulot tippuu. Mäkin luulen, ettei nää mun raskausjutut ole kovin kiinnostavia työpäivän jälkeen, mutta kuuntelis nyt edes noi tärkeemmät jutut ;)
Kiva kuulla myös, etten ole ainut lämpöpatteri täällä. Mua ei niinkään häiritse tää päivän aikanen kuumottaminen, mutta yöllä on ärsyttävää, kun ilman peittoa on kylmä ja peiton alla kuuma. Musta paras asu päivällä on ehdottomasti yöpuku. Se ei purista mistään. Mulla on pikkaritkin jo alkaneet ärsyttämään. Ne on vähän sellasta matalampaa mallia ja tähän asti pysyneet hyvin paikoillaan. Nyt kun masu on jo selvästi isompi, niin pikkarit alkaa edestä valua alaspäin ja takaa nousee ylöspäin ja sitten ne on koko ajan huonosti tuolta välistä :)
Ajattelin lähteä päiksyille. Jotenkin olo on tässä vaiheessa päivää aina sellanen pöpperöinen, vaikka yöllä olisinkin saanut nukuttua. Näin ne päivät humahtaa nukkuessa, enkä mitään saa aikaseksi. (Tosin ei kai se saikulla ole tarkoituskaan, eihän.) Illalla tosiaan sitä on sitten pirteänä ja voisi tehdä jotain kivaa, mutta mies on ihan naatti töistä, kun herää joka aamu viideltä.
Tulen vielä illalla kurkkimaan teidän kuulumisia.
Laru ja masukki rv 30+0, jeeeeee! Nyt jo 3:sella alkavilla viikoilla.
Täältä muuttolaatikoiden keskeltä! Huomenna muutetaan! :) vielä ois pakattavaa ja 2 farmarikuormaa jo viety, mistä tätä tavaraa riittää?
Sain soitettu ajan viimeiseen ultraan, 18.4, saan tietää sektiosuunnitelmat ym. Jännittää kyllä.
Olin la-su kaverilla. Sain uuden muodon hiuksiin ja käytiin jopa vilkasemassa baarielämää. Kovasti ois mieli tehny tanssimaan,mut oisin voinu olla aika näky mahoineni ;D
mä ilmeisesti nukun teidän muidenkin puolesta, 10h menny joka yö nyt ja ei oo tarvinnu vessassakaan käydä, välil sen 1 kerran ehkä.
Mutta nyt pakkaamaan! Palailen taas kun uusi koti järjestyksessä!
Rv 32+0 ja pikkuapuri 2v 10kk
Mulla on vajaan viikon sisällä saanu 3kaveria vauvan ja ens viikolla yhdellä on viä LA..ja sit menee jo huhtikuulle seuraava. Tuntuu nyt vaan, että muut saa vauvat käsiinsä ja minä valas se vyöryn vaan entistä suurenpana kohti toukokuuta, pahimmas tapaukses kesäkuuhun asti....
Alotan taas tän painokeskustelun, kun musta tuntuu, että kaikille muille on kertynyt kuitenkin vähemmän kiloja. Mulla siis menee +10kg ja olin alus viä miinuksillakin 2-3kg. On vaan tän pahoinvoinnin kans sellasat, että aamupäivän syön koko ajan, että pysyis pahin huono olo pois. toisekseen, syön kaikkea, mitä milei tekee ja olen aina ollut kova makean perään. Nyt vaan alkaa irvittää, että kuinka suureksi täs viä paisuu, kun on siihen laskettuunkin viä se reilu 8viikkoa, jos sitte viä yli menee. Tänään just totesin miehelle, että laitokselta tulles vauva on kädes ja maha näyttää ihan yhtä isolta kuin sairaalaan menneskin. Tietysti pitäs aatella, että pääasia on, että lapsi on terve ja voi hyvin, mutta silti alkaa noi vaakalukemat aiheuttaa harmaita hiuksia...
Selällään nukun. Käännyn yöllä jossain vaihees. Jos herään käännän kyljelle. Tosta selällään nukkumisesta olen vain lukenut netistä, mutta mitään tieteellistä tai asiantuntija kommentia en tiä. Mun kaverit ovat sanoneet, että jossain vaihees tulee vaan epämiellyttävä olo selällään maatessa ja sillon tietää vaihtaa asentoa. Ei sillekään mitään voi jos selälleen kääntyy. En tiä sitte pitäskö siitä harmaita hiuksia kehitellä.
IHAA78 ja muita hengenahdistuksesta kärsiviä. Musta joogan opettaja sano eilen aika hyvin. Kun me ei tiedetä, mistä on kyse niin reagoidaan viä voimakkaammin ja sit alkaa pelottaa viä enemmän mistä on kyse. Meidän tulis yrittää reagoida vastakkaisesti eli ottaa rauhallisesti, hengitellä syvään ja ajatella, että tämä kuuluu asiaan...Tietysti neuvolaan kannattaa aina soittaa, mutta tuossa on ehkä jotain järkeäkin, mitä kerto...voihan sitä ainakin kokeilla.
MURMELI30: Mulla ihan sama elämäntilanne. Mies opiskelee, usein iltaluentoja ja tekee viä osa-aikasta työtäkin. MUlla meni raskauden myötä työ ja olen nyt lokakuusta asti tää kotona ollut. Kaverit on kaikki kaukana eli välillä tuntee ittensä todellakin jonninjoutavaksi yksilöksi, joka vaan makaa kotona eikä saa sitä vähääkään aikaseksi, mitä vois tehdä. Odotetaan siis täälläkin aika innokkaasti sitä toukokuuta.
Lastenhuonetta ollaan hiljalleen laitettu, kun piti maalailla seiniä ja nyt ois viä pöydän stabiloimista ja maalaamista. Vaatteita olen pessyt, että sais laatikoita kellariin, mutta etenee hitaasti, kun välis tulee niitä kohtia, kun tarvis miestä tekeen ne. Vaunut ja sänky saadaan myöhemmin viä.
No johan tulee taas vali, vali tekstiä...etitääs plussia..
+aurinko paistaa
+miehellä tänään lyhempi päivä
+viikonloppuna tehdään pienil lomamatka-> vaihtuu maisemat mullekin
+ystävä sai tänään tytövauvan
+on tää palsta missä voi jakaa olotilaansa...
Huuheli 31+4
Poika meni päikyille ja taidanpa kohta tehdä seuraa. (kylläkin tohon ihan omalle sängylle.. en meinannut ahtautua pojan jatkettavaa. :D)
Piti vaan hehkuttaa, että tänään on vielä kampaajalle aika. Leikkaus ja värjäys! :) Ihanaa. Hirmu monella on hemmotteluja tiedossa tai just ollut.
Ja martinalla ne rakennekynnetkin, huoh! :) Varmasti tosi kauniit, ite tuskin osaisin semmosten kanssa kyllä olla.
Joo ja tosiaankin kiva kuulla ettei meidän isäntä ole ainut joka saa kärsiä raskaudenaikasista mielialamuutoksista... :D Mut se on varmaan jo tottunut muhun! On vaan sanonu et kyl huomaa et tyttöö odotat..oon kuulemma pahempi kun pojan odotusaikana. *kröhöm* No onneks tää on vaan väliaikasta.
Noniin... nyt menen hetkeks pitkälleni jaksaa sit istua kampaajalla! ;)
heipsan!
t:tiitiäinen, poika ja Oiva rv 30+1
No onpa mukava huomata että muutkin ravaa yöllä vessassa ja nukkuu huonosti!vaikka höh eihän tuo kivaa ole:( mutta valittamista riittäis mullakin viime yöstä taas vaihteeks....huoooh:( lyhennetty versio nyt vaan ettette aivan hermostu:) vessassa piti käydä ainaki 3kertaa,poika herätti 2kertaa ja ite en saanut nukuttua millään...sellasta puoliunta vaan nukuin ja sohvalle TAAS kömmin joskus 2 aikana ku alko niin ärsyttää mies vaikkei se edes paljon kuorsannut! en tajua mikä ärsytys mulle tuli(taas) mut mun piti saada yrittää nukkua HILJAISUUDESSA!oi voi...
joo MIESTEN kans välillä tuntuu olevan hankalaa...tai oliskohan niin päin et meillä miehellä hankalaa välillä mua kestää!!eilenkin illalla nukkumaan mennessä valitin kaikki asiat....ja sitte taas totesin et ei sais valittaa,olokin tuntuu paremmalta jos ei joka asiasta valita ja kitise!hih
Nyt on hetken hiljaisuus,poika nukkumassa:D olis tietysti voinu itekki yrittää ottaa unta,mutta jotenkin arvaan ja tiedän että mä oon entistä kiukkusempi jos nyt nukkumaan olisin jäänyt!ja jos tuo poika ei nuku puolta tuntia/maxtuntia kauempaa ja mä herään kesken unien niin sitte vasta ärsyttää!!joo ja pieni himo tuli myös päästä koneelle:D
Joo mutta nyt en taas muistakkaan muuta....tuli vaan oma narinakirjotus:( joka tapauksessa kaikille toivotan hyvää oloa ja mieltä!!kyllä tää tästä:D
+kyllä se kevät tulee:)
+toukokuuhun ei enää pitkä matka
+jätskin sitte söin:P
toymama 30+4
Tervehdys kanssasiskot!
Meillä alkoi päivä hauskoissa merkeissä, kun mies oli päättänyt kokata oikein supermunakkaan. Laittoi siihen sitten kaikkea hyvää sekaan, maustoi reilusti Tabascolla ja lirauksella Worchester-kastiketta. Koitettiin pojalle syöttää tavalliseen tapaan mustikka-vadelma -neljänviljanpuuroa...mutta poikapa halusi sitä mitä isäkin. AJateltiin, että annetaanpa hänen maistaa, niin eipä kinua sen enempää. Mutta vielä mitä! Heh...se oli suurinta herkkua mitä maan päällä kantaa!!! Niin se 13kk -ikäinen vaan vetää Tabascoruokaa. Nooh, on se valkosipuliin yms. tottunut hyvissä ajoin..mutta siltikin. Samoin syö tyrnipirtelöitä yms... anyway...meillä alkoi aamu hymyissä suin!!!
Muutenkin toi isä-poika -pari ovat niin toistensa lumoissa, että eipä tarvitse minun murehtia sitä laitoksella oloaikaa sittenkään. Kunhan synnytyksen ajaksi saataisiin joku...mutta eipä meillä ole ketään lähellä. Joudunkohan yksin menemään?
Sitten kirjavinkki. VALLATON VAUVA VALTASI VATSAN ja VALLATON VAUVA SAAPUU KOTIIN.....hyviä keinoja kertoa pienelle lapselle uudesta tulokkaasta.
Eilen niin säikähdin sen terkkarin puheita...mutta päätin, etten stressaa ennen ensi maanantain lääkäriä. Saattaahan olla, että kaikki edelleen hyvin, eivätkä nuo oudot supistuskrampit vaikkakin kivuliaita ole tehneet yhtään tuhojaan. Iisisti tietty otan, ei siinä mitään. Mutten rupea nyt pelkäämään ja vuodelepoon ennenkuin asia on selvitetty. Mies käy kaupassa ja on muutenkin hengessä mukana niin hyvin että kyllä tästä selvitään. :)
Ja hei....rv 31 täynnä...kyllä tämä tästä!!!
Niistä kiloista......tuleehan joillakin 20-30kg raskauden aikana....joten 10kg on vielä vähän!!! Vaikka onhan se tietty niin, että sen MAKEAN mitä raskausaikana syö, sen edestään löytää. Mutta ei normaalia syömistä pidä mennä vähentelemään!!!
Voikaapas hyvin, masukkaat! Toukokuu on täällä nopeammin kuin uskommekaan!!! :)
Mama2006 rv31 ja poitsu päikkäreillä
Huomenta päivää täältäkin. Mulla loppu uni kesken tasan klo 5, mutta menin sit takaisin nukkuun puol 9 ja nukuinkin kymppiin. Hitaasti taas sit sen jälkeen käynnistynyt. Johtuu varmaan siitäkin, kun toi koira on vieläkin mummulassa. No, tänään saadaan se kotiin:)
Kiva kuulla, että en oo ainoa " yksinäinen" täällä. Mä sit funtsisin eilen asioita ja pyysin mieheltäkin anteeksi. Puhuttiin siitä kuinka meillä on nyt erilainen rytmi elämässä. Toinen tekee töitä ja joka on vielä fyysisesti rankkaa ja mä otan tääl kotona hieman rauhallisemmin. Se kun ei oo enää ite töissä tekee sen, että kaipaa jotain äksönii sitten iltapäivisin. Mut voi näitä hormooneja, eilenkin sitten vielä ilmoitin miehelle, että mulla on menny sen kans hermot, mutta voitais silti olla hieman hellii nyt ja heti (niin, toinen nukku jo sillo..)se vaan katto mua ja alko nauraa, että oon oikeesti hiukan omituinen. Mutta eilisen purnauksen jäljiltä olo on nyt parempi ja sain mä sen mun kanssa lähikauppaankin:)
Täällä kans yks joka hikoilee. Varsinkin kädet tuntuvat kuumilta. Mulla aina ennen ollut ennemminkin kylmät kädet. Onnittelut kaikille kolmekymppiläisille!! Pikku-Tyypille muuttoiloa! Alpukka jutteli neuvolan th:sta. Meille sit selvis siellä valmennuksessa, että mun täti on miehen entisen koulu- ja jalkapallokaverin äiti. Ihan mukava täti, ikää varmaan tollaset hieman vajaa 60v.
Painosta sen verran, että mua kans välillä rassaa, kun tuntuu toi suklaa maistuvan ihan hirmuisesti. Mun kummitäti kutsuu mua paksukaiseks, mikä ei mua kovasti naurata. Kaikki muut ovat kyllä olleet hiljaa tai sitten kummastelleet, etten mä ookkaan ihan hirveesti levinnyt. Takaapäin näytän siltä, etten ois raskaana. Yritän olla turhia murehtimatta ja lohduttaudun sillä, että raskauden jälkeinen painonpudotus riippuu sitten ihan musta ittestäni.
Taidanpa lähteä pikku kävelylle. Hauskaa keskiviikkoa kaikille!
AE 31+4
Lapset kattoo ulkoilun ja syönnin päätteeksi Yli aidan elokuvaa, kohta saadaan mennä nukkumaan, ihanaa!!!
Neuvolantädistä en tiedä mitään, mutta ihan osaavalta tuntuu kuitenki. Ainut mikä mua harmittaa on se ettei siellä ole ikinä aikaa. Sisään,äkkiä puntarille,paineet, sydän äänet, kiitos ja kotiin. Onneks kaikki on hyvin mut jos jokin painais mieltä tai jotain niin ei niitä ainakaan meidän neuvolassa voi käsitellä. Viimeks yritin jutellä hieman imetyksestä, mutta hyvä ettei täti heittäny pihalle... Inhottavaa kun tarttisin niin jotenkin tukea tohon imetys juttuun, kun on aika kamalat muistot kaksosten imetyksestä ja sen epäonnistumisesta.
Kotona olosta: Mä en viihdy yhtään yksin. Kaksosten raskausajan olin kotona yksin ja samoin vauva ajan, kun meidän pihassa ei silloin asunut ketään muita lapsiperheitä ja kaikki kaverit ja muut oli tietenkin töissä tai koulussa päiväs aikaan. Yksinäisyyden takia palasin töihin kun lapset olivat 1v6kk, ja johan helpotti elämä kun sai aikuis kontakteja elämäänsä ja muutakin kuin koti seinät.
Nyt kun jäin saikulle, seinät rupes kaatumaan jo muutaman viikon päästä, lapsetkin kun olivat hoidossa. Sitten kun supistusten takia ei mitään saanu tehdä niin oli se aika rankkaa.
Onneks meidän pihaan on muuttanu nyt muutama lapsi perhe kenen kanssa ollaan paljon ja nyt kun lapsetkin ovat jääneet kotihoitoon elämässä on jotain mielekkyyttä. Mä tarvitsen siis paljon tekemistä ja järkevää puhekaveria, muuten tulen äkkiä hulluksi.
Larulle onnittelut 30 viikosta:) Tosi hienoo, katsotaan vaan vauva menee kuitenkin 2 viikkoa yli niin että heilahtaa:)
Pikku-tyypille jaksuja muuttoon. Me ollaan muutettu aina vuoden välein, nyt ollaan asuttu samassa kämpässä huimat 2 v ja en haluaisi enään koskaan muuttaa, ei se mitään ihanaa varsinkaan lasten kanssa ole.
Huuhelille ja muillekkin painosta. Mä taidan vetää pohjat, eli reilu 12 kiloa tullut tähän mennessä ja en jaksa ressata, vaikka tuota massaa on reilusti ennestäänkin. Paino on t ullut lähinnä sairasloman ja tekemättömyyden takia, mutten jaksa sitä murehtia. Lähtee sitten mitä lähtee ja loput jää jos jää, se on vasta kesän murhe.
Martina 33+2
Taas voimat aivan loppu, kun kotiin pääsi! Kyllä alkaa raskaus ottamaan koville!
Täällä kans ärsyttää vähän kaikki.. En silti miehelle oo paljoa kiukutellut(omasta mielestä ainakaan=) Taidan olla enemmän sillai hiljaa mielessä kiroava, kunnes sitten tulee mitta täyteen ja räjähdän!!! (Eli sitä räjähdystä odotellessa...)
Huuheli kyseli painosta: Mulle on tullut 12kg täyteen, enkä todellakaan jaksa stressata! Olen syönyt ihan törkeän paljon kaikkea makeeta joten ei ihmekkään että painoa on tullut. Synnytyksen jälkeen on sitten hyvät motivaatiot ottaa itseään niskasta kiinni! Ja kyllä mä ainakin jo odotan innolla että pääsen kunnon juoksu-lenkeille!!!! Kyllä ne kilot siitä sitten tippuu... Raskausaikana saa herkutella!! =)
Heippa typylit ja pienet ja suuremmatkin masut!!! On ollu vähän hiljaiseloa, kun ei oo tullu kotona juuri oltua.....Ja tékstiä oli kun yleisten vessojen seinillä, niin että meni lukemiseen jo puol päivää:-) Ihanaa, kun ootte ollu niin ahkeria!! Mulla on ollu teitä ihan ikävä tässä ihanaiset naiset!! On tässä ollu opettelemista tän ittensä piikittämisen kanssa, mutta nyt alkaa jo sujua pikkuhiljaa ja kun oon piikittäny, niin ei tuu sitä oloa, et alkaa jo pelkäämään seuraavaa piikittämistä, nyt pystyy jo keskittymään elämiseenkin!! Mutta kyllä mielelläni tästä luopuisin, jos voisin....
Mulla kanssa napa naksuu tai siis maha, enkä tiiä, mikä se on...kävin aamusta neuvolassa ja kysyin tädiltäkin, mut ei se osannu kertoa, et mikä vois olla, mut hassua se on ja tulee tosiaan aina sen yhteydesssä, kun vauva liikkuu....
Lude oli siis viime viikon torstaina jo pää alaspäin, kun ultrattiin ja samana päivänä leffassa muljahti perätilaan ja siinähän se on nyt pysyny ja vähän pelottaa, että jos se ei enää mahdukkaan kääntymään takasin, kun on jo sen verran isokin.....
Onnea kaikille 30 sakkiin liittyneille!!!!!! Hienoa!!!!
Tää on nyt tällästa oma napailua, kun en pysty/enkä voi ja kykene kommentoimaan sitä kaikkea, mitä olitte käyny läpi, vaikka haluaisinkin.......
TAPAAMISESTA: Eli siitä Helsingin tapaamisesta, onko se 4.4 nyt sitten hyvä päivä kaikille???????? Ja piru vie, oon unohtanu sen paikan, mitä joku ehdotti?? Viittiskö se joku laittaa sen vielä uudestaan?? Tosi noloa, mutkun en muista enää mitään, kyllä te ymmärätte, kuomat!!! Olisko kello 18 sitten hyvä aika?? Tai 17, ihan kuinka vaan??? Laittakee ehdotuksia!!!
Mun olossa välillä valittamista ja välillä ei.....Lude pyörii kun väkkärä ja sattuu välillä ihan tautisesti, kun se myllää......mutta ihanaa, mun on aktiivinen, niin ei tartte juuri liikkeitä askea!!!! Mukavaa päivää tyttelit ja palillaan!!! Halimuksia!!!
-Emunainen ja lude 31+4-
Tässä on hetki aikaa kirjoitella kun poika kattoo Ti-Ti-Nallea ja tanssii tossa tukka pystyssä. On aikas söpön näköinen:)
Olikos se onnipapunen kun oli esikoisen laittanut jo " oikeeseen" sänkyyn? Mulla on vähän sama ongelma kun meillä on menny takapakkia pojan kanssa ja melkein syliin nukahtaa vaan mielellään. Mut ajattelin kokeilla nyt ostaa hänelle jatkettava sänky jos siinä tulis paremmin unet. Pääsis ite siihen vierelle köllimään ja lukemaan iltalorut ja laulut niin luulis siihen olevan mukavampi sit jäädä nukkumaan.
Vau, mulla menee tänään rikki rv 30!!! Me viimeisetkin liitytään tähän kolmekymppisten ryhmään. Parempi myöhään kun ei milloinkaan.
Selällään nukkumisesta, mä en oo kans hirveesti huomannu että tulis paha olo siitä, oon kuitenkin yrittäny välttää sitä kun on siis lukenu että vauva voi painaa selän puolella olevia laskimoita, eli siis niistä veri virtaa kehosta takaisin sydämeen. Jos se on heikkoa niin tietty tulee paha olo. Korjatkaa viisaammat jos oon väärässä! ja kun meillä ja vauvalla on sama verenkierto niin luulis että istukkaan on myös silloin huono verenkierto. Mutta tää on siis luettua enkä muista mistä..
Eilen oli illalla tosi huono ja oksettava olo mulla, se meni kyllä ohi parilla voileivällä. Ja liitoskivut on alkanut vaivaamaan kipeemmin ja kipeemmin kävelyssä varsinkin. Mutta oon silti joka päivä yrittänyt mennä pojan kanssa kerhoon (matka kestää yhteen suuntaan n puolituntia) ja siinä tulee ainakin kävelylenkkiä tarpeeks. mut kyllä huomaa että paikat alkaa olee aika kovilla jo. Toivottavasti vaan ei menis hirveesti yli la:n tää vaavi. Poika syntyi rv 40+6 ja siis pitkittynyt synnytys/sykkeen laskun takia jouduttiin lopulta kiireelliseen sektioon päätymään. Eli tästä toisesta ei mitään nopeeta synnytystä tiedossa:)
No mutta alan laittamaan kerhokamoja taas valmiiksi
t:minnis80 rv 30 poks!