selittäkääs sit mulle Leevin biisi..
Missä se laulaa että " ...se luoti tuli oviaukosta, ohi ajavasta autosta, otti kitarasta kimmokkeen, osui portsaria pohkeeseen..." ym ym Siis mikä luoti? Mistä vauvasta siinä puhutaan? En tajuu.
Kommentit (15)
luoti??? Pomppasi kitaraan ja siitä pohkeeseen. Sillä laulajalalla on vauva jonkun kanssa, eikä se halua että siitä kerrotaan.
hakenut tyttökaverinsa kanssa jännitystä elämään, kun mikään ei tuntunut enää miltään kuten nuorena. Ammuskelivatko sitä peltiämpäriä... En saa selvää. Nyt on sitten onnistuneesti pakomatkalla ja laulaa tyttökaverilleen, että pitäisi edelleen turpansa kiinni. Heille on tulossa myös vauva.
katkerasta ja epäonnisesta miehestä, joka heitetään kapakasta. Hakee sitten aseen, jolla ampuu ja lähtee pakoon jättäen raskaana olevan tyttöystävän bussipysäkille. Ajaa pöpelikköön ja joutuu vankilaan.
tämä siis oma ajatus sanoista, joku voi olla muuta mieltä
"Minä kortin lupaan postittaa
jostain vähän kauempaa"
vankilaksi tai pakomatkaksi
"Minä kortin lupaan postittaa jostain vähän kauempaa" vankilaksi tai pakomatkaksi
myös kuolemaanksikin.
sama
Tää kertoo levottomasta nuoresta miehestä joka tosiaan hakee jännitystä elämään riehumalla, asekin on ostettu ja sillä lesoiltu ja ammuttu peltiämpäriin reikiä.
Tilanne menee sitten kerran rähinäksi kotikapakassa, tyyppi kannetaan ulos, ja suuttuu siitä, kännipäissään hakee kotoa aseen, ampuu kohti ravintolaa ja osuu sen kummemmin tähtäämättä portsaria pohkeseen.
Poliisit lähtee hakemaan tyyppiä kotoaan mutta jätkä on jo lähtenyt pakenemaan, tyttöystävän on jättänyt kyydistä ja luvannut laittaa kortin tulemaan.
Mutta pakomatkalla jossain ajoi sohjoisessa kaarteessa vastaantulijoiden kaistalle ja kuoli, kortin tuo vain "tuuli".
Vauvasta en osaa sanoa, onko tyttöystävä raskaana ja jätkä tavallaan sanoo että älä laita sitä minun nimiini - vai ovatko tehneet abortin.
Kaunis laulu tuo minusta on... Voisi vielä tulkita, että ajattelee viimeisellä hetkellä (ajaessaan silmät kiinni kuten eka säkeistössä sanotaan - eli ehkä tahallaan tahtookin antaa kuolemalle mahdollisuuden) tyttöystäväänsä ja kunnon panoa, tyttöä itkemässä onnesta.
Pieniä aiheita, isoja tunteita.
No siinä sörnäisten metroasemalla oli semmoinen kapakka. Menin sisälle, niin semmoinen järkyttävän massiivinen poke kertoi, kuinka häntä oli ammuttu pohkeeseen.
Göstä varmaan yhdistellyt faktaa ja fiktiota.
Tuossa puhutaan, että nainen kannettiin ulos rauhoittumaan.
Alan mesta oli muistaakseni kuppilan nimi.
Kivasti taas nostettu 7 vuotta vanha keskustelu
Vierailija kirjoitti:
Tää kertoo levottomasta nuoresta miehestä joka tosiaan hakee jännitystä elämään riehumalla, asekin on ostettu ja sillä lesoiltu ja ammuttu peltiämpäriin reikiä.
Tilanne menee sitten kerran rähinäksi kotikapakassa, tyyppi kannetaan ulos, ja suuttuu siitä, kännipäissään hakee kotoa aseen, ampuu kohti ravintolaa ja osuu sen kummemmin tähtäämättä portsaria pohkeseen.
Poliisit lähtee hakemaan tyyppiä kotoaan mutta jätkä on jo lähtenyt pakenemaan, tyttöystävän on jättänyt kyydistä ja luvannut laittaa kortin tulemaan.
Mutta pakomatkalla jossain ajoi sohjoisessa kaarteessa vastaantulijoiden kaistalle ja kuoli, kortin tuo vain "tuuli".
Vauvasta en osaa sanoa, onko tyttöystävä raskaana ja jätkä tavallaan sanoo että älä laita sitä minun nimiini - vai ovatko tehneet abortin.
Tämä paitsi vika kohta. Ensimmäisessä säkeistössä lauletaan "kun väität etten uskalla enää ajaa silmät ummessa". Nainen on mielestäni usuttanut äijän seksiin ilman ehkäisyä, ja epäonnen tunne sen kuin siitä rupesi kasvamaan, kun paukahtikin heti paksuksi.
Myös "en tiedä yritinkö ollenkaan edes painaa jarrupoljinta, vai unohdinko jarruttaa siinä sohjoisessa kaarteessa" - samaan aikaan puhuu kolaristaan, samalla laukeamisesta.
G oli talkkari joka teki iskelmiä.
Ihminen, joka ei osaa kantaa vastuuta. Luotikin oli jotenkin kummasti sieltä ohiajavasta autosta sattunut kimmahtamaan, eikä liittynyt tähän epäiltyyn tyyppiin ollenkaan. Tällaisiahan meillä on ja kasvaa keskuudessamme.
Vierailija kirjoitti:
"Minä kortin lupaan postittaa
jostain vähän kauempaa"
vankilaksi tai pakomatkaksi
Tyyppi ajaa sohjoisessa kaarteessa vastaantulijoiden kaistalla eikä muista että jarruttiko edes. Postikortti tulee "jostain vähän kauempaa" tuulen kuljettamana.
Eli eiköhän kuski ole pilven reunalla kertomassa tarinaansa. Eli kuollut, jos tämäkään kielikuva ei aukene jollekin.
Itkisitkö onnesta
Jos panisin sua kunnolla
Kun väität etten uskalla
Enää ajaa silmät ummessa
Kovin helposti ei kiinni saa
Sitä kadonnutta nuoruutta
Ja mieletöntä fiilistä
Kun on ensikertaa kännissä
No ehkä elämässä tarvitsee
Joskus selitellä itselleen
Ja eritellä mielessään
Miksi kuviot on pielessään