Onko totta ettei ole enää mitään asiaa töihin, jos cv:ssä on selittämätön aukko?
Kommentit (40)
Ei kai mitään, niin kuin ei koko työelämässä enää muutenkaan. Selittämätön aukko on sieraimet, mutta sitä ei todellisuudesta vieraantunut HR-hihhuli ymmärrä.
Organisaatiot palkkaavat työntekijöitä, eivät CV:itä.
Vierailija kirjoitti:
Selitä se aukko. Olit Andeilla vaeltelemassa ja kiipeilemässä.
Ei tarvitse alentua tällaiseen.
Jos työnantaja etsii loppuelämän työläistä niin silloin tämä on relevanttia, mutta moni työnantaja ei pysty pitämään pitkiä työsuhteita tai ilmapiiri työpaikalla on äärimmäisen tulehtunut ja myrkyllinen.
Se riittää, että cv:ssä on suorituksia, ja substanssiosaaminen sitten erikseen.
Ex-työnantaja on kuin ex-kumppani, vika saattaa olla yhtä lailla hänessä.
Sen aukon voi myös selittää, kuten mä olen aina haastatteluissa tehnyt. Olen sanonut suoraan olleeni sairauslomilla fyysisistä syistä, mutta minulla ei ole rajoituksia juuri tähän hakemaan paikkaan. Olen saanut hakemani paikat.
Ja niitä aukkoja on siis paljon. Olen 50+ ja työkokemusta on kertynyt 12 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mitään, niin kuin ei koko työelämässä enää muutenkaan. Selittämätön aukko on sieraimet, mutta sitä ei todellisuudesta vieraantunut HR-hihhuli ymmärrä.
Hr taitaa olla se, joka on syössyt suomen yrityskentän tuhoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen tätä vahvasti. Silloin kun olin vielä töissä niin pääsin haastatteluihin, nyt kun olen ollut työttömänä muutaman kuukauden, niin ei ole tullut ainuttakaan kutsua.
Ap
Kyllähän se panee mietityttämään, onko hakija ollut vankilassa, alienien sieppaamana vai mielisairaalassa tuon mystisen "aukon" aikana.
Mulla oli 17 vuotta kotiäityyttä. Se luki Cvssä, eikä ole ollut vaikeaa työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se panee mietityttämään, onko hakija ollut vankilassa, alienien sieppaamana vai mielisairaalassa tuon mystisen "aukon" aikana.
Cv-uskovaisuus kävelee käsikynkkää autoritaarisuuden kanssa.
Ei sinne ole asiaa vaikkei mitään aukkoa olisikaan
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että nämä oli ekat vaihtoehdot, jotka sulle tuli mieleen. Mutta ilmeisesti työnantajien mielikuvitus on yhtä villi ja he ajattelevat heti pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 17 vuotta kotiäityyttä. Se luki Cvssä, eikä ole ollut vaikeaa työllistyä.
Minkä ikäinen olit kun palasit työelämään ja mille alalle?
Itsellä 20v kotiäitiyttä takana, ikää viitisenkymmentä, ja ei tunnu työllistyminen nyt helppoa olevan, ravintola/keittiöalalle.
Ja ei tarvitse tulla kenenkään huutelemaan mitäs jäit kotiin, vaikka en ikinä enää työhön pääsisi niin vuosia kotiäitinä en kadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen tätä vahvasti. Silloin kun olin vielä töissä niin pääsin haastatteluihin, nyt kun olen ollut työttömänä muutaman kuukauden, niin ei ole tullut ainuttakaan kutsua.
Ap
Mutta jos pääsisit ja vaikuttaisit hyvältä ehdokkaalta, eivät ne sua pitkin hampain lemppaisi, koska aukko.
Vierailija kirjoitti:
En ole valehtelija. "Olin työtön" on ilmeisesti yhtä paha kuin "istuin vankilassa murhatuomiota".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että nämä oli ekat vaihtoehdot, jotka sulle tuli mieleen. Mutta ilmeisesti työnantajien mielikuvitus on yhtä villi ja he ajattelevat heti pahinta.
Parempi olla skeptinen kuin liian optimistinen. Ja miksi salata asiaa, jos kyse ei ole juuri noiden kaltaisista syistä?
Vierailija kirjoitti:
Aukoton ei hakisi töitä, koska on jo töissä.
Ei monilla ole laittaa mitään siihen. Ellei koulutukset vuodelta se ja se. Eikä kaikki jaksa uutta rumbaa kouluissa enää, jos kauan istui niissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aukoton ei hakisi töitä, koska on jo töissä.
Aukoton on voinut myös opiskella tai olla kotiäitinä.
Valehtelua valehtelua valehtelua.