Onko totta ettei ole enää mitään asiaa töihin, jos cv:ssä on selittämätön aukko?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 17 vuotta kotiäityyttä. Se luki Cvssä, eikä ole ollut vaikeaa työllistyä.
Minkä ikäinen olit kun palasit työelämään ja mille alalle?
Itsellä 20v kotiäitiyttä takana, ikää viitisenkymmentä, ja ei tunnu työllistyminen nyt helppoa olevan, ravintola/keittiöalalle.
Ja ei tarvitse tulla kenenkään huutelemaan mitäs jäit kotiin, vaikka en ikinä enää työhön pääsisi niin vuosia kotiäitinä en kadu.
45 vuotiaana palailin markkinoille ja keittiötyöntekijäksi.
Ensin työkkäriin kyselemään, että mitäs teen.. kävin työkokeilussa kolmessa eri paikassa kuukausi per paikka. Eli vähän kuin muistuttelemassa mieleen, että mitä hommia ne olikaan.
Sitten pääsin pieneen yhteisöön lounaskokiksi(30hlöä), jossa olin parisen vuotta. Tarjoutui esimiehen paikka ja sain sen.
Nyt tehdään lounasta ja pidetään kahvila toimintaa yllä parille sadalle asiakkaalle. Lisäksi suunnittelut, tukut, vuorolistat, palkat.. mitä näitä nyt on.
Kyllä musta tuntuu, että lottovoiton sain silloin. Ei tuommoisia paikkoja juurikaan ole tarjolla. Esim esikoinen valmistui alalle ja nyt viiden vuoden ajan työllistynyt pitkin pkseutua. Pulaa työntekijöistä ja samalla koronavaihe aiheuttaa yhä konkkia..
Hänellä on töitä, mutta eri mittasia määräaikaisuuksia tai nollasopparia.. olematta vuokratyöläinen. Itsellä ei kroppa tuota kestäis.
N53
Itsellä on cv:ssä kahdeksan vuoden aukko. Kolme lasta ja yhtäjaksoisesti kahdeksan vuotta kotona. ihan hyvin olen päässyt takaisin työelämään.
Mulla oli yks työkaveri joka vain keksi CV:nsä :D pääsi silti aina töihin ja teki hommansa hyvin.
Työnantajat tarvitsevat aukkoja. Olisivat vaan kiitollisia. Nimittäin aukoton ei edes hakisi heille töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ensin työkkäriin kyselemään, että mitäs teen.. kävin työkokeilussa kolmessa eri paikassa kuukausi per paikka. Eli vähän kuin muistuttelemassa mieleen, että mitä hommia ne olikaan.
Sitten pääsin pieneen yhteisöön lounaskokiksi(30hlöä), jossa olin parisen vuotta. Tarjoutui esimiehen paikka ja sain sen.
Nyt tehdään lounasta ja pidetään kahvila toimintaa yllä parille sadalle asiakkaalle. Lisäksi suunnittelut, tukut, vuorolistat, palkat.. mitä näitä nyt on.
Höpö höpö. 30 henkilöä duunaamassa lounasta ~200lle asiakkaalle? Ei voi pitää paikkaansa. :D
Tiedän yhteisön jossa 5 henkilöä teki tuolle määrälle ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yks työkaveri joka vain keksi CV:nsä :D pääsi silti aina töihin ja teki hommansa hyvin.
Minä poistelen CV:stä mahdollisimman paljon kaikkea. Sitä kun on saanut kuulla aina, että olet ylikoulutettu ja kuitenkin lähdet muualle töihin niin ei me sua palkata. Nyt on sitten CV lähes täysin tyhjä. Poistettu kaikki työpaikat ja koulutukset.
Jos aukko CV:ssä on vuosikymmeniä, niin pääsee vain kuntien "väkisintyöllistetyksi". Ennen niitä sanottiin pinnarityöpaikoiksi. Ovat perässä vedettäviä, vailla mitään oma-aloitteelisuuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mitään, niin kuin ei koko työelämässä enää muutenkaan. Selittämätön aukko on sieraimet, mutta sitä ei todellisuudesta vieraantunut HR-hihhuli ymmärrä.
Taas joku maailmasta eksynyt luuseri jaksaa haukkua HR:ää, vaikka tuskin tietää edes mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos aukko CV:ssä on vuosikymmeniä, niin pääsee vain kuntien "väkisintyöllistetyksi". Ennen niitä sanottiin pinnarityöpaikoiksi. Ovat perässä vedettäviä, vailla mitään oma-aloitteelisuuta.
Ei sinne pääse töihin kuin omat vaimot, sussut ja pikkujulkikset. Toivovat yhden lauseen hakemuksia. Eivät kuulema jaksa lukea enempää.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on cv:ssä kahdeksan vuoden aukko. Kolme lasta ja yhtäjaksoisesti kahdeksan vuotta kotona. ihan hyvin olen päässyt takaisin työelämään.
Niinpä. Onhan ne aukot ongelma, muttei este. Paitsi tämän palstan ammattiuhriutujille, joille kaikki on aina vaikeaa, mahdotonta ja muiden vika.
Se on ehdoton este ja pitäisi olla hyväksyttävä syy pysyvään työkyvyttömyyseläkkeeseen,
Vierailija kirjoitti:
Eikös kuntien työllistämisvelvoitteet ole loppumassa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne pääse töihin kuin omat vaimot, sussut ja pikkujulkikset. Toivovat yhden lauseen hakemuksia. Eivät kuulema jaksa lukea enempää.
Ai niin ja vangit! Juuri vapautuneet vangit yleensä laitetaan johonkin kunnan suojatyöpaikkaan.
Siihen aukkoon kannattaa keksiä jotain todella hienoa ja henkistä mitä olevinaan teki. Lähti yksinään vaeltamaan Vietnamiin viidakkoon vain kokemuksen vuoksi jne.... matkusti junalla Suomesta Kiinaan jne.
Tää cv aukko ongelma on amerikkalaista perua, ei se meillä euroopassa haittaa. Täällä saa pitää välillä vapaatakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. 30 henkilöä duunaamassa lounasta ~200lle asiakkaalle? Ei voi pitää paikkaansa. :D
Tiedän yhteisön jossa 5 henkilöä teki tuolle määrälle ruokaa.
Olet oikeassa! 30 hlöä tuli väärään paikkaan. Yksin tein 30 hlölle ensin.
Meitä on nyt 2,5 tekemässä 200lle ja mulla on myös toinen vastaava paikka "johdettavana".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Onhan ne aukot ongelma, muttei este. Paitsi tämän palstan ammattiuhriutujille, joille kaikki on aina vaikeaa, mahdotonta ja muiden vika.
Kumpikaan teistä ei näköjään ymmärrä lukemaansa. Kotiäitiys ei ole selittämätön aukko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 17 vuotta kotiäityyttä. Se luki Cvssä, eikä ole ollut vaikeaa työllistyä.
Tuota kutsutaan jo työstä pinnaamiseksi, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olit kun palasit työelämään ja mille alalle?
Itsellä 20v kotiäitiyttä takana, ikää viitisenkymmentä, ja ei tunnu työllistyminen nyt helppoa olevan, ravintola/keittiöalalle.
Ja ei tarvitse tulla kenenkään huutelemaan mitäs jäit kotiin, vaikka en ikinä enää työhön pääsisi niin vuosia kotiäitinä en kadu.
Onko sinulla 10 lasta?
Opiskella voi myös työn ohella samoin olla kotiäitinä.