Mistä asioista teidän suvussa ei saa puhua?
Kommentit (56)
Kukaan ei puhu itsestään, mutta muista kyllä. Missään nimessä ei saa omista vaikeuksista puhua, ja jos joku kysyy, niin kysyjälle suututaan, että puuttuu muiden asioihin, vaikka oikeasti tarkoittaisi hyvää. Ja missään tapauksessa puhumattomuudesta ei saa puhua, "Mitä sitä turhaan nostaa kipeitä asioita pintaan". En ole omista itsetu hoisista teoista tai it semur hayrityksistä sanonut mitään, koska äitini syyllistäisi vain itseään ja itkisi, kuinka epäonnistunut on. Ja suvussamme on useita sen teon tehneitä.
Äidin työläistausta on ollut tabu. Isä akateeminen ja kaikki muutkin suvusta, osa professoreita ja yhteiskunnan huipulla.
Nyttemmin kun olen tajunnut, niin miltei etoo se äitini piiloittelu.
Vierailija kirjoitti:
Äidin työläistausta on ollut tabu. Isä akateeminen ja kaikki muutkin suvusta, osa professoreita ja yhteiskunnan huipulla.
Ai kauhea, onko vielä nykyäänkin tuollaisia ihmisiä jotka jakaa ihmiset akateemisiin ja muihin? Luulisi että tuollaisesta ajattelusta olisi luovuttu jo kauan sitten.
Mummun linnatuomiosta, kolmen sedän ja yhden kälyn alkoholismista, enon itsariyrityksestä ja pakkohoidosta.... Nuo nyt ekana
Tuhansien murheellisten laulujen maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhea, onko vielä nykyäänkin tuollaisia ihmisiä jotka jakaa ihmiset akateemisiin ja muihin? Luulisi että tuollaisesta ajattelusta olisi luovuttu jo kauan sitten.
Meidän suvussa on kans ns.hienoja ihmisiä. Pitää olla joku hieno ammatti, että arvostetaan. No mun vanhemmat oli köyhiä maanviljelijöitä ja lapset ihan perusduunareita. Ihan lähes halveksittu. Nyt yhden hienohelman vävy on rekkakuski. Kysyin että onko hän millä alalla? Niin liikennealalla. Ja kuiskas, että joskus ihan ajaa vain autoja😁😁😁😁Kyllä olin onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsunamista. Suvussa on tsunamissa vanhempansa menettänyt lapsi.
Voi toista raukkaa, aika rankka elämä
Ei sillä mitenkään rankka elämä ole ollut, aika tavallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettujen työttömyydestä. Etenkin lääkäreiden.
Sellaista ei ole olemassa :)
Ei lääkäreitä ole työttömänä. Nytkin Suomi täynnä avoimia lääkärinvirkoja!
Lähisuhdeväkivallasta, lasten hyväksikäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettujen työttömyydestä. Etenkin lääkäreiden.
Sellaista ei ole olemassa :)
On lääkäreitäkin työttömänä, joidenkin on vaikea uskoa. Itsekin tiedän hammaslääkärin.
Sitten on kranttu lääkäri. Varsinkin hammaslääkäreistä huutava pula!
No, joistain asioista ei kannata tiettyjen sukulaisten kanssa puhua, koska se johtaa loputtoman jankkauksen suohon ja hyödyttömään nahisteluun. Tällaisia sukulaisia on muutama ja aiheet on eri kaikkien kanssa. (Vain yhden kanssa politiikka.)
Pedofiilimiehestä ja häntä suojelleista naisista
R aiskauksista, lähisuhdeväkivallasta, miessukulaisten panojen psykopaattisesta käytöksestä, petollisuudesta, seksiaddiktioista, lasten laiminlyönnistä ja pahoinpitelystä, onhan noita tabuja.
Karjalaiset juuret, se että ollaan synnyttty rajan toisella puolella ja osataan myös venäjää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsunamista. Suvussa on tsunamissa vanhempansa menettänyt lapsi.
Voi toista raukkaa, aika rankka elämä
Tuskin sen rankempi kuin kenelläkään toisellakaan.
Onhan se nyt rankempaa jos vanhempi kuolee lapselta
Joskus se on rankempaa että se niin sanottu vanhempi on elossa. Hyvän vanhemman lapsi ainakin voi olla kiitollinen ja onnellinen siitä että hänellä oli hyvä vanhempi.
On helpompaa sanoa että vanhempi on kuollut ja ajatella tätä hyvällä mielellä ja lämmöllä kuin pelätä vanhempaa tai kärsiä tämän tekemisistä.
Alkoholismi, perheväkivalta, hyväksikäytöt, itsemurh@t. Suku tiesi, mutta kukaan ei puuttunut. Hys hys kulttuuri. Sen vuoksi en ole ollut vuosiin tekemisissä isän puolen suvun kanssa. Onneksi minulla on tervepäinen äiti, joka uskalsi erota isästä jo ennen minun syntymää.