Stubb Gazan tyhjentämisestä: Sotarikos!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011244092.html
Myös Orpo ja Valtonen komppaavat Stubbia. Entä Purra ja avustajansa?!
Kommentit (1170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel on päinvastoin systemaattisesti pyrkinyt välttämään siviiliuhreja, toisin kuin hamasin terroristit. Hamas ihan itse käyttää omia siviilejään ihmiskilpinään. Jos Israel haluaisi tappaa siviilejä se olisi jo tehnyt niin ja pyyhkäissyt palestiinalaisalueet mataliksi, mutta se ei ole tehnyt niin (vaikka perusteita jopa sillekin voisi löytää).
Nimenomaan. Etenkin lasten matalaksi pyyhkäisemiseen olisi vahvat perusteet. Onneksi eivät ole heitä kuitenkaan tappaneet esim. estämällä humanitäärisen avun perille menoa. Vai...
Hetkinen, viimeisen tiedon mukaan humanitäärisen avun perille meno on estetty jo monta kuukautta.538
Hamasin vuoksi. He varastavat avustusrekat. Aika pattitilanne. Ja kas, kuitenkin sairaita lapsia ja naisia kuljetetaan hoitoon Israeliin sairaaloihin.... erikoista eikö olekin. Mutta eihän meillä näistä kerrota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel on päinvastoin systemaattisesti pyrkinyt välttämään siviiliuhreja, toisin kuin hamasin terroristit. Hamas ihan itse käyttää omia siviilejään ihmiskilpinään. Jos Israel haluaisi tappaa siviilejä se olisi jo tehnyt niin ja pyyhkäissyt palestiinalaisalueet mataliksi, mutta se ei ole tehnyt niin (vaikka perusteita jopa sillekin voisi löytää).
Tää on niin itsestään selvää asiaa mutta ei tätä haluta nähdä. Israelin kyky hävittää koko populaatio olisi mahdollista jos sellainen sopisi heidän tapoihinsa. Mutta maa haluaa rauhaa ja hyvää elämää sekä omille kansalaisilleen että naapureille. Jos terot on naapureina homma kusee täysin. Diplomaattisuhteet on kuitenkin Saudi-arabian, Jordanian ja Egyptin kanssa. Eikä näistä maista tule rakettitulta Israeliin. Aikoinaan myös Libanonin kanssa kunnes siellä sai valtaa Hizbollah- terroristijärjestö.
Juuri näin. Minäkin ihmettelen, miksi Israel ei ole hävittänyt koko populaatiota, vaikka olisi voinut. Ehkä huomenna. t. suomalaismies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Etenkin lasten matalaksi pyyhkäisemiseen olisi vahvat perusteet. Onneksi eivät ole heitä kuitenkaan tappaneet esim. estämällä humanitäärisen avun perille menoa. Vai...
Hetkinen, viimeisen tiedon mukaan humanitäärisen avun perille meno on estetty jo monta kuukautta.538
Käytännössä kaikki humanitäärinen apu mikä on alueelle annettu on mennyt terroristien käsiin ja niiden sotainfran ehostamiseen. Islamistit ovat aivopesseet a
Niin on. Etenkin vauvat ovat terrroristeja. Kaikki sen tietävät. t. suomalaismies
Mua ei kiinnosta lähi-idän asiat tippaakaan, mutta toi stubbi mua ihmetyttää, kun riekkuu pitkin maailmaa kertoilemassa mielipiteitään ja millon mitäkin huomiota kerjäämässä, kuin joku suurvaltajohtaja ikään. Tunnen myötähäpeää. Kutsuuko se itse itsensä joka paikkaan kekkaloimaan vai mitä hittoa, ei Sale ollut tollanen huomiohoora.
Lähi-idän tilannetta on turha kenenkään ulkopuolisen ja asiaan tuntemattoman kommentoida, täällä tai missään muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta lähi-idän asiat tippaakaan, mutta toi stubbi mua ihmetyttää, kun riekkuu pitkin maailmaa kertoilemassa mielipiteitään ja millon mitäkin huomiota kerjäämässä, kuin joku suurvaltajohtaja ikään. Tunnen myötähäpeää. Kutsuuko se itse itsensä joka paikkaan kekkaloimaan vai mitä hittoa, ei Sale ollut tollanen huomiohoora.
Juuri. Olisi syytä olla hiljaa julmuuksien edessä kuten muutkin suomalaismiehet. t. suomalaismies
Vierailija kirjoitti:
Lähi-idän tilannetta on turha kenenkään ulkopuolisen ja asiaan tuntemattoman kommentoida, täällä tai missään muuallakaan.
Aivan. Turpa kiinni kaikki. Ei tavis voi kommentoida lasten kärsimystä, kun ei tunne asiaa. t. suomalaismies
Gazalaisista tehdään varoittava esimerkki miten käy kun aloittaa sodan
Vierailija kirjoitti:
No nyt, vihdoin Suomi ottaa kantaa!!!
Ja taas veikataan väärää hevosta. Jälleen kerran.
Jos ihminen häiriköi naapureitaan, niin saa häädön kotoaan. Jos kansa häiriköi naapureitaan, saa häädön maastaan.
Vierailija kirjoitti:
Meinaako Suomikin liittyä Googin sotaan Israelia vastaan ja joutua näin ollen Herran vihan alaiseksi?
Komiikan tajusi on pettämätön.
Vierailija kirjoitti:
Israel on ainoa tasa-arvoinen ja demokraattinen lähi-idän maa. Siksi islamistit haluavat tuhota sen.
Tasa-arvoiseen ja demokraattiseen maahan kuuluu juurikin naapurikansan lasten näännyttäminen. Voi kun saataisiin sama tänne Suomeenkin. t. suomalaismies
Mun palestiinalainen ystävä kertoi talvella mm näin:
"Hamas has a long history of exploiting and harming minors, as well as noncombatant adults, to advance its political goalsthrough tactics such as training children as suicide bombers and soldiers, forcing them to construct tunnels in perilous conditions, using them as human shields, or intentionally killing them.
Over months of war, as Gazas civilians have been brutalized and displaced by deadly crossfire, Israel has been nearly universally blamed as the aggressor, repeatedly tarred in cases where there is little evidence beyond the reality of fighting. In some instances, however, the facts show that Hamas or other Gazan terror groups are actually to blame".
"Hamas wants every and anybody who died to be counted as Israels fault, including killing people themselves" (Abid, Palestinian christian, lives now in Jordan)
Vierailija kirjoitti:
Kaiken pahan alku ja juuri on siinä, kun tuo Netanjahu, pääsi taas valtaan Israelissa.
Myös suuri osa itse israilisista, olivat tyytymättömiä tuohon äijään, jo silloin. Ja nyt tyytymättömyys on huipussa.
Tietenkin omaa maata tulee puolustaa, selvä se.
Mutta Israelin toimet ovat jo pitkään olleet ylimitoitettuja.
Gazan tavalliset ihmiset ovat totaallisesti eri asia, kuin sen nimissä toimivat järjestöt.
En jaa tätä näkökulmaa. Netanyahu on täydellinen peili Israelin yhteiskunnalle laajemmin. Israelin väestöstä n. puolet pitää Gazan toimia sopivina ja toinen puoli liian lepsuina. Kansanmurhan vastustajat menevät yksittäisiin prosenttiyksikköihin. Koko yhteiskunta on pohjaansa asti äärirasistinen suhteessa palestiinalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen häiriköi naapureitaan, niin saa häädön kotoaan. Jos kansa häiriköi naapureitaan, saa häädön maastaan.
Aivan. Etenkin lasten on syytä maksaa moisesta. t. suomalaismies
Vierailija kirjoitti:
No niin, alkaisiko vihdoin löytyä Suomen johdolta jotain selkärankaa. Hyvä Stubb.
Niin...ja mitä tämä Suomen johto tekee oman kansansa hyväksi? Tekin täällä öyhötätte jonkin lähi-idän konfliktien takia vaikka oma maamme on kaaoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mun palestiinalainen ystävä kertoi talvella mm näin:
"Hamas has a long history of exploiting and harming minors, as well as noncombatant adults, to advance its political goalsthrough tactics such as training children as suicide bombers and soldiers, forcing them to construct tunnels in perilous conditions, using them as human shields, or intentionally killing them.
Over months of war, as Gazas civilians have been brutalized and displaced by deadly crossfire, Israel has been nearly universally blamed as the aggressor, repeatedly tarred in cases where there is little evidence beyond the reality of fighting. In some instances, however, the facts show that Hamas or other Gazan terror groups are actually to blame".
"Hamas wants every and anybody who died to be counted as Israels fault, including killing people themselves" (Abid, Palestinian christian, lives now in Jordan)
No jos noin on Hamas käyttäytynyt, niin kyllä pitää kaikki palestiinalaislapset uhrata. t. suomalaismies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel on ainoa tasa-arvoinen ja demokraattinen lähi-idän maa. Siksi islamistit haluavat tuhota sen.
Tasa-arvoiseen ja demokraattiseen maahan kuuluu juurikin naapurikansan lasten näännyttäminen. Voi kun saataisiin sama tänne Suomeenkin. t. suomalaismies
Hamas ne ihan itse näännyttää ja tappaa, kun varastaa kaiken annetun avun ja syöttää lapset tykeille kaivaessaan sotainfransa koulujen ja sairaaloiden alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, alkaisiko vihdoin löytyä Suomen johdolta jotain selkärankaa. Hyvä Stubb.
Niin...ja mitä tämä Suomen johto tekee oman kansansa hyväksi? Tekin täällä öyhötätte jonkin lähi-idän konfliktien takia vaikka oma maamme on kaaoksessa.
Joo, mutta ei sentään vielä noin kaaoksessa. Ehkä parin vuoden sisällä...
Jep! Ha juutalaisia on näissä maissa aajnut kautta historian, mutta heitä on vainottu ja ovat joutuneet pakenemaan pois. Joissain on edelleen pienet juutalaisvähemmistöt kuten Iranissa ja Syyriassa. Mutta hyvin on vaikeaa heilläkin.