Mitä mieltä olet miehestä, joka julistaa olevansa feministi?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se Enbuskekin teki samoihin aikoihin, kun julisti olevansa niin feministiä ja naisten puolustajaa?
Niin, sillä on eroa, julistaako mies olevansa feministi, vai onko hän sellainen.
Aviomiesmatskua. Satuin saamaan pojan; en olisi uskaltanut lähteä lastentekoon miehen kanssa, jonka mielestä naiset olisivat vähäisempiä -mitä jos olisikin tullut tytär? Mitä tulisi lapsiparasta, jos isä avoimesti hänelle ilmoittaisi, että poika olisi pitänyt tulla, ja käyttäytyy sen mukaan? Itse olen oaksunahkainen ja siedäm sovinismia, mutta ei pienelle tytölle sovi ilmoittaa että hän olisi vähäisempi kuin miehet, ei omalta isältä varsinkaan. Epäfemiisteillä on myös taipumusta syyttää naisia omasta huonosta käytöksestään, aika kiva olisi, jos tyttö vaikka raiskattaisiin, ja oma iaä haluaisi tietää, mitäs puit päällesi? Oma mieheni ei tosin pahemmin julista; hän vain käyttäytyy kunnioittavasti ja asiallisesti kaikkia naisia kohtaan(ja miehiäkin kyllä) -kollegoitaan, molempien äitejä, etcet. Incelithän ovat pahimpia naisvihaajia; varmaan inceliksi jääkin jos selkeästi näkyy, ettei edes pidä naisista. Feminismi on myös mieheltä vahvuutta -kyllä tykkään miehestä joka haluaa puolustaa naisia, sikälikin jos haluaisin sen perheen perustaa Toki jos miehet haluavat puuhailla miesten juttuja niin siitä vaan, ei se kiellettyä ole, mutta miten olsin selvinnyt vaikkapa vaikeasta synnytyksestäni, jonka jälkeen olin ihan pihalla, jos mies ei olsi reippaasti tarttunut vauvanhoitoon, eikä mussuttanut mitään "naisten töistä"?
Toki kaiken maailman Andrew Tatet eivät vaimoja haluakaan, orjia vain, mutta miksi minä sellaiseen rupeaisin, kun hyviäkin miehiä on? Luulen myös, että miehelleni olisi nyt jo aika lailla ottajia, kun hän on kunnollisuutensa perheenisänä käytönnössä todistanut, mutta hahaa, otin hänet silloin kun hän oli nuori ja ujo, ja jännämiehiä toivoville ei sellainen kelpaa. Varmaan jännämiesten vaimoja nyt vähäsen vituttaa, kun ei saa apua kodin kanssa, henkistä tukea, tai mitään muutakaan. Muille naisille tiedoksi, ottakaa se kunnollinen kun saatte, heitä ei kovin helposti saa, kun sellainen kerran pariuduttuaan pysyy pois markkinoilta pitkään, ellei aina, kun vaimo on tyytyväinen miehen läsnöoloon.
Minusta on ihan hienoa, että hän on uskaltanut oikein nimetä tasa-arvopyrkimyksensä. Mutta en koe sitä välttämättömäksi. Kunhan ajatusmaailma on feministin. Muussa tapauksessa hän on pelle.
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni oli hyvä isä, ei lyönyt äitiäni eikä meitä lapsia. Tiskasi vuorotellen/ imuroi äitini kanssa, ei ollut draamaa
siitä. Hän oli feministi <3
Kuollut, ja ikävä on.
Sellaista miestä arvostaa, joka ei pelkää tarttua kumppanin kanssa kotitöihin, eikä väkivaltainen ole.
<3 <3 <3
Feministimies, kun ei lyö naista ja lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Aviomiesmatskua. Satuin saamaan pojan; en olisi uskaltanut lähteä lastentekoon miehen kanssa, jonka mielestä naiset olisivat vähäisempiä -mitä jos olisikin tullut tytär? Mitä tulisi lapsiparasta, jos isä avoimesti hänelle ilmoittaisi, että poika olisi pitänyt tulla, ja käyttäytyy sen mukaan? Itse olen oaksunahkainen ja siedäm sovinismia, mutta ei pienelle tytölle sovi ilmoittaa että hän olisi vähäisempi kuin miehet, ei omalta isältä varsinkaan. Epäfemiisteillä on myös taipumusta syyttää naisia omasta huonosta käytöksestään, aika kiva olisi, jos tyttö vaikka raiskattaisiin, ja oma iaä haluaisi tietää, mitäs puit päällesi? Oma mieheni ei tosin pahemmin julista; hän vain käyttäytyy kunnioittavasti ja asiallisesti kaikkia naisia kohtaan(ja miehiäkin kyllä) -kollegoitaan, molempien äitejä, etcet. Incelithän ovat pahimpia naisvihaajia; varmaan inceliksi jääkin jos selkeästi näkyy, ettei edes pidä naisista. Feminismi on myös
Sanoisin nyt niin, että ei se naisenkaan arvomaailma ole juuri inceliä kummempi jos ei ymmärrä, että feministimiehen ja Andrew Taten väliin jää laaja spektri erilaisia värikerroksia. Fanaattisuus ei ole missään ideologiassa kaunista ja ps, minä kannatan todellista tasa-arvoa, en ideologista sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ainakin onnistuu saamaan itselleen naisen, eikä tarvitse ulista netissä mitään tasoteorioita.
Jokainen mies onnistuu saamaan itselleen naisen, varsinkin Suomessa. Mikä on oma mielipiteesi ap:n esittämään kysymykseen?
Tuli heti mieleen yksi tyyppi, joka ei tässä onnistu. Hän mm. naistenpäivän kunniaksi kirjoitteli someen pitkän tekstin siitä, miten suomalaiset parisuhteet perustuvat siihen, miten joku peruspirkko antaa pill ua kynnysmattomiehelle ja pitää sillä miehen ihan tossun alla. Sama mies kirjoitteli someen salilla näkemistään naisten takapuolista. Että kyllä näitä on.
Ja tuollaisten kirjoittelujen jälkeen on huuli ihan pyöreänä, miksei ole parisuhdetta. I wonder why 🤔
Nykyisin on luovuttamaton lähtökohta tasa-arvoisuus. Jos mies uskoo, että jompi kumpi sukupuoli olisi parempi, kuten feminismissä ajatellaan, on joko hupsu tai harrastaa mimicrya, toiseksi tekeytymistä saavuttaakseen etua.
Nyssäke, joka haluaa lipoa naisia joihin ei ole mahiksia.
No feministimies nimenomaan on yleensä terve, fiksu ja normaali. Ei sitä tarvitse kyllä erityisesti julistaa, kyllä sen näkee ihmisen kommenteissa ja käytöksessä, että minkälainen on. Mutta ei siitä mitään haittaa ole, jos sen sanoo suoraan ihan ääneenkin.
Ihailen miehiä, joilla on ns. pehmeämmät arvot, ja tasa-arvo on yksi tällainen arvo. Yleensä sellainen ihminen on myös lempeä itselleen, rohkeasti oma itsensä, sinut omien tunteidensa kanssa sekä aidosti mukava ja empaattinen muita kohtaan. Yleensä aito itsevarmuus myös vaatii kaikkea tuota - toisenlaisessa ihmisessä itsevarmuus on yleensä teeskenneltyä, ja nopeasti paistaa se huonon olon aiheuttama epävarmuus läpi.
En ole kuullut kenenkään naisen haaveilevan ilkeästä pikkusieluisesta kiusaajasta, vaan nimenomaan sydämeltään sivistynyt empaattinen mies on monien ihanne. Toki aina ei saa sitä mistä haaveilee. Ja toki pikkusieluinen nainen varmaan haluaa itsensä kaltainen miehen.
Vierailija kirjoitti:
No feministimies nimenomaan on yleensä terve, fiksu ja normaali. Ei sitä tarvitse kyllä erityisesti julistaa, kyllä sen näkee ihmisen kommenteissa ja käytöksessä, että minkälainen on. Mutta ei siitä mitään haittaa ole, jos sen sanoo suoraan ihan ääneenkin.
Ihailen miehiä, joilla on ns. pehmeämmät arvot, ja tasa-arvo on yksi tällainen arvo. Yleensä sellainen ihminen on myös lempeä itselleen, rohkeasti oma itsensä, sinut omien tunteidensa kanssa sekä aidosti mukava ja empaattinen muita kohtaan. Yleensä aito itsevarmuus myös vaatii kaikkea tuota - toisenlaisessa ihmisessä itsevarmuus on yleensä teeskenneltyä, ja nopeasti paistaa se huonon olon aiheuttama epävarmuus läpi.
En ole kuullut kenenkään naisen haaveilevan ilkeästä pikkusieluisesta kiusaajasta, vaan nimenomaan sydämeltään sivistynyt empaattinen mies on monien ihanne. Toki aina ei saa sitä mistä haaveilee. Ja toki pikkusieluinen nainen varmaan haluaa itsensä kaltainen
Feministithän nimenomaan ovat niitä pikkusieluisia kiusaajia!
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni oli hyvä isä, ei lyönyt äitiäni eikä meitä lapsia. Tiskasi vuorotellen/ imuroi äitini kanssa, ei ollut draamaa
Kuollut, ja ikävä on.
Sellaista miestä arvostaa, joka ei pelkää tarttua kumppanin kanssa kotitöihin, eikä väkivaltainen ole.
<3 <3 <3
Tätä on feminismi. Luetellaan vain naista hyödyttäviä asioita. Sitähän feminismi todellisuudessa on, ei todellista tasa-arvoa. Feminismi ei tuomitse naisia, jotka eivät kannata tasa-arvoa silloin, kun se on miesten eduksi ja naisten haitaksi. Feminismi on rusinat pullasta -liike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuollut, ja ikävä on.
<3 <3 <3
Tätä on feminismi. Luetellaan vain naista hyödyttäviä asioita. Sitähän feminismi todellisuudessa on, ei todellista tasa-arvoa. Feminismi ei tuomitse naisia, jotka eivät kannata tasa-arvoa silloin, kun se on miesten eduksi ja naisten haitaksi. Feminismi on rusinat pullasta -liike.
Tätä on sovinismi. Pidetään naista hyödyttävänä sitä, ettei oma aviomies hakkaa vaimoaan ja lapsiaan, sekä tekee osuutensa yhteisen elämän eteen. Sovinistinen oletusarvo kun on se, että naisen tehtävä on hoitaa koti ja mukulat sekä ohessa ottaa pari kertaan pataan. Ei edes nähdä sellaista vaihtoehtoa, että rakastava isä ja aviomies hyötyy itse toimistaan siten, että hänellä on hyvä suhde lapsiinsa ja vaimoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Olen feministi ja käyn huorissa.
Et ole etkä käy. Oot persaukinen tt-tukiloispersu.
Sovinistit on katoava laji. Siksi meillä on tämä 25% luuserikuoro.
Mitä säkin ap naisissa noin helvetisti pelkäät?
"Tätä on sovinismi. Pidetään naista hyödyttävänä sitä, ettei oma aviomies hakkaa vaimoaan ja lapsiaan, sekä tekee osuutensa yhteisen elämän eteen. Sovinistinen oletusarvo kun on se, että naisen tehtävä on hoitaa koti ja mukulat sekä ohessa ottaa pari kertaan pataan. Ei edes nähdä sellaista vaihtoehtoa, että rakastava isä ja aviomies hyötyy itse toimistaan siten, että hänellä on hyvä suhde lapsiinsa ja vaimoonsa."
Mielenkiintoinen näkemys. Sinä et siis pidä sitä naista hyödyttävänä? Feminismiin kuuluu olennaisesti myös tuo asetelma, että mies on aina pahoinpitelijä ja nainen on aina uhri, vaikka totuus on oikeasti jotain ihan muuta.
"Hannu Lauerma: Nuori tai keski-ikäinen mies joutuu kaksi kertaa naista todennäköisemmin puolisonsa pahoinpitelemäksi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se Enbuskekin teki samoihin aikoihin, kun julisti olevansa niin feministiä ja naisten puolustajaa?
Niin, sillä on eroa, julistaako mies olevansa feministi, vai onko hän sellainen.
Ap viittasi kolumnistiin joka totesi, ei julistanut olevansa feministi.
Ap on mustavalkoinen ihminen, jonka ajattelu on tunnevetoista sekoilua.
Ihmiset julistavat sitä ja tätä sen mukaan, mitä toivovat muiden heistä ajattelevan. Sen olen oppinut, että julistukset laitetaan toisesta korvasta sisään ja samaa vauhtia toisesta ulos. Teot ratkaisevat.
Oot varmaan törmännyt mun eksään. Joka ahdisteli vapaa-aikoina teinityttöjä.
Täysin käsittämättömiä vastauksia taas. Globaalisti on välttämätöntä olla feministi, Suomessa ja Pohjoismaisessa kontekstissa riittää tasa-arvon vaaliminen kaikkien sukupuolien välillä ja sukupuolittuneiden rakenteiden purkaminen - tässä paradoksaalisesti naisasia-naisfeministit eivät kunnostaudu miehekkäästi.