Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taashan oli pesukone syönyt kalliin vaellussukan!

Vierailija
19.05.2025 |

Siis muistan kun vasiten pistin koneeseen sellaiset harmaat kunnon vaellussukat, kalliit ja kun otan pyykit koneesta oli vaan 1 sukka jäljellä, eikä sitä löydy mistään? MINNE ne menevät????

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sieltä ne koneen sisältä löytyy. KVG niin tiedät mistä ne on löydettävissä. Sen jälkeen opettele käyttämään pesupussia ja pese sukat sellaisessa.

Kannattaa käyttää pesupussia. Älkää panko liian monta sukkaa yhteen pesupussiin, koska silloin ne eivät tule puhtaaksi. Jouduin kerran kutsumaan pesukoneen korjaajan, kun kone ei tyhjentänyt vettä eikä linkous sujunut. Koneistoon oli jotenkin päässyt värisieppari, se pieni kangaslappu, joka estää värejä sekoittumasta.  Myös ne laput kannattaa laittaa pesupussiin.

Vierailija
42/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta siellä koneessa oli niiden sukkien kanssa? Oletko tarkistanut, ettei ole esim. jonkun vaatteen hihassa tai lahkeessa?

Pussilakanan tai tyynyliinan sisältä voi löytyä yllätys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä urbaanilegendaa kun minulta ei ole pesukone koskaan syönyt sukkia? Jos sukka "kadoksissa" niin löytyy yleensä toisen vaatteen sisältä

Vierailija
44/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sieltä ne koneen sisältä löytyy. KVG niin tiedät mistä ne on löydettävissä. Sen jälkeen opettele käyttämään pesupussia ja pese sukat sellaisessa.

Siis kuinka paljon sinulla on noita pesupusseja?

Miksi tarvitsisi enemmän kuin yhden? 

No esim eilen pesin pyykkiä ja siellä oli perheeltä noin 40 paria sukkia. Laitetaanko tuollainen määrä yhteen pussiin?

Ei vaan useampaan. Siitä on vaivaa, mutta pesukone pysyy toimintakuntoisena.

Vierailija
45/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on puseron hihassa, housun lahkeessa, tyynyliinan tai pussilakanan sisällä, koneen rummussa, koneen takana, lattialla oot jalalla tökkässyt sen kaapin alle.

Vierailija
46/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuupussiin jäänyt? 

Vierailija
47/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesupussi on mainio kaikelle pienempi kokoiselle vaatteelle. Minä pesen esim. sukat, sukkahousut ja legginsit pesupussissa. Niin ja kaarituelliset rintsikat pitää aina pestä pesupussissa jos siis pesee ne pyykkikoneessa.

Vierailija
48/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukka tekee sitä mitä täytyy eli vaeltaa.

Tuosta syystä en osta miehelleni muita kuin työsukkia. Juoksusukat on ihan ehdoton ei. Vaellussukat ovat myös sangen arvaamattomia. Meillä pesukone ei onneksi harrasta sukkien syömistä. 

Vierailija
49/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

neljä taitaa olla

Vierailija
50/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesupussi on mainio kaikelle pienempi kokoiselle vaatteelle. Minä pesen esim. sukat, sukkahousut ja legginsit pesupussissa. Niin ja kaarituelliset rintsikat pitää aina pestä pesupussissa jos siis pesee ne pyykkikoneessa.

Minä olen laittanut myös tyynyt pesupussiin sen jälkeen, kun yksi tyyny "räjähti" pesukoneeseen. Ostin siis kaksi tyynyn kokoista pesupussia, koska koneeseeni mahtuu kaksi tyynyä kerrallaan.

Vierailija
51/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä urbaanilegendaa kun minulta ei ole pesukone koskaan syönyt sukkia? Jos sukka "kadoksissa" niin löytyy yleensä toisen vaatteen sisältä

Niin, mutta nyt on kyseessä VAELLUSSUKKA, ei tavallinen sukka!

Vierailija
52/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan käyttänyt mitään pusseja, ja pyykkiä olen pessyt jotain 40 vuotta. Ensimmäistä kertaa kuulen nyt jostain sukkien pussittamisesta.

Vierailija
53/58 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan käyttänyt mitään pusseja, ja pyykkiä olen pessyt jotain 40 vuotta. Ensimmäistä kertaa kuulen nyt jostain sukkien pussittamisesta.

Toiset pesukoneen on malliltaan sellaisia, että pienet vaastekappaleet voivat pesun aikana joutua pesurummun sisältä pesurummun ulkopuolelle ja sieltä koneen sisuksiin. Meillä oli ennen kone, josta ei joutunut, ny on kone, josta tuntuu joutuvan, joten meilläkin on aikoja sitten alettu pesemään kaikki sukat ja siitä pienemmät vaatekappaleet pesupusseissa. Korjaajat kuitenkin maksaa ja tuntuu tyhmältä tilata joku huoltoukkeli kotiin kaivamaan sukkia pesukoneen sisältä.

Vierailija
54/58 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatetonttu vie ne.

Vierailija
55/58 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneeseen kadonnutta 

ei voi takaisin saada

Vierailija
56/58 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kone on edestä täytettävä, niin tutki se kumikauluksen alus, mitä sen alla on. Minä löysin sieltä monia vuosia sitten kuolleen mieheni mustekynän.

Vierailija
57/58 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
58/58 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta: Minä olen ostanut ainakin 3 pakkausta, jossa on eri kokoisia pesupusseja. Ovat tosi hyviä. Voi laittaa vaikka alushousut samassa pussissa pesuun, eivät ole kirtyneenä muihin vaatteisiin jne. Ja kaikenlaisia pieniä vaatekappaleita, huiveja, sormikkaita, sukkia ym. Ja vaatteita, joita haluaa suojella koristeitten, hakasten tm. takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän