Shampoo ehdotuksia
Rupeen olee jo vähän kyllästynyt tähän. Mulla on siis niin kauan kun muistan ollut nopeesti rasvottuvat hiukset, mutta samaan aikaan herkkä ja kuiva päänahka (atooppinen iho). Testis on ollut rasvottuville hiuksille tarkotettuja shampoita, mutta niistä päänahka menee ihan saharan kuivaks ja kutisevaks kun sit taas kuivalle päänahalle/hiuksille tarkotettu shampoo, saa hiukset jo seuraavana päivänä näyttää siltä kun en ois viikkoon pessyt niitä.
Eli onks mitään vinkkejä shampoosta mikä saattas toimia tämmösille hiuksille?:D
Kommentit (16)
Famon shampoopalat ovat olleet omalle rasvoittuvalle hiuspohjalleni hyviä.
Erittäin hyvä kysymys sillä en osaa sanoa. Toki ehk tarkemmin ottaen sanoisin et on enemmän kuivia kohtia kun et koko päänahka ois ihan kuiva. Oma moka ois ehk pitäny tarkentaa.
Tea tree shampoo. Saa halpoina ja kalliimpina merkkeinä. Ihan paras.
Ihan perusshampoot eli linna,erisan ja lv hajusteettomina.
Mulla toiminu Sebamed everyday shampoo. En kyl tiedä miten atooppinen iho siihen reagoisi.
Vierailija kirjoitti:
Tea tree shampoo. Saa halpoina ja kalliimpina merkkeinä. Ihan paras.
Kerran kokeillu tea tree shampoota ja päänahka oli kuivempi kuin koskan aikasemmin..:D
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla toiminu Sebamed everyday shampoo. En kyl tiedä miten atooppinen iho siihen reagoisi.
Sopii herkälle iholle.
Lanzan tamamu cream shampoo, on vaan tosi kallista.
Paul Mitchell Tea tree shampoo, ainakin Emotion myy sitä, ja usein alennuksessa S-etukortilla.
Mutta, jos sun päänahka tosi herkkä tai atopia pahana niin ei ainakaan joka päivä ja koita varoen. Mun mielestä toi on ihana ja tuoksu herättää ja virkistää. Teepuu vähentää tulehdusta ja rasvoittumista.
Hoida ensin se päänahka kuntoon ja sitten siirryt ihan tavallisiin shampoisiin. Onhan niitä hiusvesiä ja naamioita. Käytä sellaisia, joissa on nokkosta, rosmariinia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perusshampoot eli linna,erisan ja lv hajusteettomina.
LV ei ainakaan. Mulla se teki sen, että päänahka kutisi niin kovasti, ettei ikinä ole kutissut niin, enkä ole edes päästänyt ihoani atooppiseksi. Sukurasite siihen on, siksi pidän ihostani huolen. Tuo teki kutinan lisäksi näppyjä, annostelu shampoilla oli sama tai jopa vähemmän kuin muillakin normaalisti käyttämilläni shampoilla. LV lie saanut alleegiamerkin vain tuoksuttomuudellaan.
Aussieita on joka lähtöön, nämä kosteuttavat ovat sopineet minulle, on vähän samaa vikaa kuin Ap:lla. Mistä muuten yleensä löytää rasvoittuvien hiusten shampoita? Ainakin perusmarketeissa on kuivien ja normaalien hiusten shampoiden lisäksi yleensä vain värikäsiteltyjen hiusten shampoita.
Miten hiukset ovat rasvaiset jos päänahka on kuiva? Eikö se rasva yleensä siirry sieltä?