Voin sanoa työttömille, että ei se työssäkäyntikään niin helppoa ole
Todella usein on töiden jälkeen niin veto pois, ettei juuri mitään enää jaksa tehdä. Kaikki vapaa-ajan suunnitelmat pitää toteuttaa ja suunnitella lyhyille vapaille ym. Että ei tämäkään mitään niin herkkua useinkaan ole.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Itse osa-aikatyössä ja palkan lisäksi saan tukia. On tämä mukavempaa kuin silloin kun olin rakennusalan purkuihommissa 7 vuotta koloaikatyössä. Ei jaksanut töiden jälkeen yhtään mitään juurikaan tehdä. Kaikki muut tekemiset ajoittui vapaille viikonlopulle ja lomille ja paikat meni vielä kaiken lisäksi hajalle siinä työssä siinä määrin etten enään samoihin hommiin voi palata.
Toki kokoaikatyötä haen mutta harvoin sellaisia paikkoja tulee vastaan mihin voin hakea. Nyt 46 olen ja muutenkin jotenkin sitä väsyy helpommin kuin nuorempana esim. jos syön mahan täyteen en jaksa tehdä mitään vaan lähes poikkeuksetta alkaa väsyttämään. Siksi en ennen töitä syö jotta jaksan paremmin mutta kahvia on saatava.
Käy tarkistuttamassa verensokerisi, ihan vain varoiksi. Jos ruuan jälkeen väsyttää kovasti, voi se tarkoittaa diabetesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Ap ihan pösilö,itse olen tehnyt 30 vuotta töitä,nyt melkein vuoden työttömänä joten todellakin tiedän mitä töiden tekeminen on.
Ei kiinnosta. AP
T. Riikkuli
Vierailija kirjoitti:
Luulrtko aloittaja ettei me tiedetå?
Se ettå olen nyt työtön ei tarkoita että olen aina ollur työtön.
Jos olen viime vuonna ollut töissä niin enhän minä ole unohtanut millaista se on. Työttömät on entisiä ja tulevia työssäkävijöitä. Tämä monesti unohtuu näisså jutuissa.
Tiiån että kaikki haluaa nykyään uhriutua,olen varmaan poikkeus joukossa kun en halua.
Käyn emdr traumaterapiassa nyt työttönytdem lisåksi mutta en koe silti itseä uhrina vaikka olen joutunut rikosten uhriksi koska jos miettii niin joissakin maissa ihmiset kuolee nälkään.
Em uhriudu myöskään työtyömyydestä.vihaan sellaista että keinotekoisesti uhriudutaan ja otetaan uhrin rooli kuten ap tekee.kun olin itse töissä kaikki oli paremmin,oli rahaa ja joskus esim pysty käymään elokuvissa.
Ei aloittaja uhriudu, vaan kertoo pitkäänkin töistä poisolleille, että väsyy kovasti nykyaikana työssä ollessaan ja että tahti on varmasti muuttunut entiseen verrattuna, monellakin alalla.
Vierailija kirjoitti:
Kumman mielestäsi sitten pitää olla HELPPOA, työttömänä vaiko työllisenä olo, en ymmärrä kummankaan helppoutta.
Ehkä ihmisenä olemisen ei ole tarkoitus olla helppoa, tulitkos koskaan sellaista ajatelleeksi?
Senkö takia te työssäkäyvät sitä viinaanne vedätte kanssa? Viittaan siis tutkimukseen, jossa todettiin että tilastollisesti viinakset maistuvat eniten työssäkäyvälle väestölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse osa-aikatyössä ja palkan lisäksi saan tukia. On tämä mukavempaa kuin silloin kun olin rakennusalan purkuihommissa 7 vuotta koloaikatyössä. Ei jaksanut töiden jälkeen yhtään mitään juurikaan tehdä. Kaikki muut tekemiset ajoittui vapaille viikonlopulle ja lomille ja paikat meni vielä kaiken lisäksi hajalle siinä työssä siinä määrin etten enään samoihin hommiin voi palata.
Toki kokoaikatyötä haen mutta harvoin sellaisia paikkoja tulee vastaan mihin voin hakea. Nyt 46 olen ja muutenkin jotenkin sitä väsyy helpommin kuin nuorempana esim. jos syön mahan täyteen en jaksa tehdä mitään vaan lähes poikkeuksetta alkaa väsyttämään. Siksi en ennen töitä syö jotta jaksan paremmin mutta kahvia on saatava.
Naisten logiikka= en syö mitään niin jaksan 🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Kommentoi
Mä huomasin raksalla, että ei kannata syödä paljon. Ruoka painaa vatsassa ja fyysistä työtä ei jaksa jos raskas olo. Aamupalan kuitenkin söin ja lounaaksi proteiinipirtelö + banaani ja välipalaksi raejuustoa. Sillä jaksoi hyvin.
T raksanainen
Olen kuule tehnyt raksatöitä joten tiedän ettei työpäivän jälkeen jaksa mitään. Kun kantaa telineitä koko päivän vaikka ja pystyttää niitä niin kyllä siinä voimat on loppu illalla. Telineen osat painaa 20 kg helposti ja kun niitä koko päivän kantaa niin alkaa väsy tulla illalla. Olen aina tehnyt jotain raskaita töitä ja lapiohommiakin. Nyt ei oo töitä kun raksatöitä ei enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä joutuu tekemään 9 euron töitä. Raskaita ovat nekin ja palkka on todella huono.
Aivan niin. Sama tuntimäärä, samat työt, ei kerry lomia eikä eläkettä. Samat velvollisuudet kuin ihan "oikeassa" työsuhteessa olevilla. Ei se siitä yhtään kevyempää ja vähemmän uuvuttavaa tee. Niin ja tietysti työkavereiden arvostus tai paremminkin sen puute, olet jollain tapaa viallinen koska et ole oikeissa töissä. Muka.
Kommentoit raksatyöläiselle. Millä todennäköisyydellä on nainen? Kyllä sitä miehet on ennenkin aamiaisen kahvilla korvanneet.